Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, June 30, 2016

FACEBOOKER CARI 'GLAMOUR' APABILA ANCAM MAHU PENGGAL KEPALA KETUA JABATAN SIASATAN JENAYAH SARAWAK!!!



Seperti yang dijangkakan, kematian Bill Kayong telah digunakan secara meluas dan bersungguh-sungguh oleh pembangkang dan penyokong mereka untuk mencetuskan ketidaktenteraman serta kekacauan di Sarawak.

Media-media sosial seperti Facebook, dipenuhi dengan pelbagai ancaman termasuklah persepsi bahawa pembunuhan Bill Kayong adalah untuk menutup mulutnya daripada memperjuangkan hak rakyat, khususnya tanah NCR.

Malah ada pihak yang cuba menaikkan sentimen kaum Dayak dengan menyatakan 'You Touch One Dayak, You Touch One Borneo' walaupun berselindung di sebalik laungan kononnya mereka mahu menuntut keadilan dan penyiasatan menyeluruh ke atas kematian Bill Kayong.

Namun kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak, SAC Dev Kumar bahawa kematian Bill Kayong tiada kena mengena dengan politik atau perkauman, mencetuskan kemarahan pihak-pihak tertentu yang benar-benar ingin melihat kematian Bill Kayong adalah disebabkan serangan ke atas orang Iban dan politik Sarawak yang lebih banyak.... TERUSKAN BACAAN DI BULETIN 247


2 comments:

Anonymous said...

Ini semua permainan politik cilaka DAPIGS SARAWAK!

Anonymous said...

jgn kotorkn politik dgn tuduhan melulu atau ikut persepsi tanpa bukti.

 
Blogger Templates