Sunday, June 12, 2016

HEBAT SIKAP BERJIMAT YANG TUN DR. MAHATHIR AMALKAN... DARI KUALA LUMPUR KE IPOH PUN NAIK JET PERIBADI!!!!



Agak-agaknya jet yang digunakan ini jet kerajaan atau jet peribadi milik anak lelakinya atau kaum kroninya seperti Vincent Tan, Ananda atau Francis Yeo atau Tan Sri Syed Mokhtar?

Tahun lepas, demi popia pasar ramadhan di Alor Star, Tun Mahathir menjadi rakyat Malaysia yang pertama memecahkan rekod naik jet semata-mata nak beli popia.

Ramai yang bertanya, mengapa Tun yang kini bukan lagi PM, bebas ke sana ke mari dengan jet peribadi atas biaya kerajaan yang bukan pun untuk urusan kerajaan? Mengapa Pejabat Tun ada pegawai-pegawai dari JPM yang bertugas sebagai kerani kira-kira yang mencatatkan perbelanjaan mantan PM untuk urusan-urusan yang bersifat peribadi?

Jawapannya ialah, sebagai bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir mempunyai peruntukan mengikut protokol baginya menggunakan jet kerajaan, sekaligus menggunakan wang cukai walaupun sekadar untuk membeli popia atau pun untuk berceramah di lokasi yang terletak hanya 2 jam setengah jikalau berkenderaan yang berkelajuan 110 kilometer sejam.

Lainlah kalau Rosmah yang pakai... itu barulah membazir. Kalau Tun pakai, ianya tidak membazir, kerana yang menggunakan kemudahan itu adalah INDIVIDU BUKAN ROSMAH MANSOR!!!


12 comments:

Anonymous said...

He is not only senile, he is a danger to this nation.
Dah tua nak mampus pun perangai macam sial!

Anonymous said...

Lebih baik Tun Mahathir pakai drp rosmah pakai.
Nak cakap pasal jasa Tun banding dgn Rosmah..bagai langit dan bumi..

Anonymous said...

Dia bukan PM lagi bro. Suka dialah nak naik apa pun. Ni isu org tengah memerintah. Pegi sana sini pakai duit rakyat, duit kau. Kalau kau bayar taxlah. Kau tutuplah blog kau ni beb. Tukar buat blog jual tudunglah

Anonymous said...

apakah tuhan nak memperlihatkan perangai dia sebelum keliang lahad? apakah doa arwah dato' fadzil nor ditunjukan Allah?

Anonymous said...

Mahathir hitler malaysia cuma ingin menunjukan sesalan nya yang tak terhingga semasa jadi Hitler malayssia dulu dia tak guna kan segala kemudahan yg ada...dan dia baru tahu yg dia memang ada peruntukan saperti itu..

Anonymous said...

tun naik jet ke roket ke pakai duit sendiri. rosmah klau pakai duit sendiri nak jadikan terus jet peribadi sebagai rumah selamanya pun takda sapa nak mempersoalkan. org persoalkan rosmah naik jet peribadi sebab guna duit rakyat.

Cik Minah said...

Tun Det memang layak naik JET PERIBADI as long as tak guna
duit rakyat macam ROSMAH pergi ke Istanbol. Kalau jet itu
guna duit kerajaan memang layak kaorang mengamuk. Bukan
guna duit kerajaan menunjukkan korang memang busuk hati.

Cik Minah said...

JET anak dia ke, JET Vincent Tan ke, yang penting
TAK GUNA DUIT KAMI. Tak potong belanja biasiswa.

Anonymous said...

Betulkah PM Malaysia layak dan boleh membenarkan isterinya menggunakan kemudahan yang dinikmati olehnya selaku ketua pentadbir negara? Bagaimana pula dengan isteri TPM dan isteri menteri yang lain? Begitu juga dengan isteri ketua hakim negara dan juga isteri speaker dewan rakyat dan dewan negara? Mereka juga ketua badan kehakiman dan ketua badan perundangan negara?

Anonymous said...

Tun duduk senang lenang di pejabatnya Yayasan Perdanan dan Petronas KLCC tu pakai duit bapak dia ke? Itu semua duit kerajaan.

Kalau baca komen2 kt atas mmg komen2 macai protun. Sbb zaman tun jd PM, wpun KDNK Malaysia tak setahap mana, hany agah dengan monumen2 hutang, tapi jet peribadi dan jet kerajaan zaman beliau PALING BANYAK. Siapa yg pakai?

Setiap kali lawatan ke negeri2 dan luar negara.. tun naik ketapi ke? Siti Hasmah naik asing ke? Rosmah naik jet jadi isu besar sebab di Rosmah.. kalau Azizah atau pakatun atau pakatan haprak naik roket berbillion pun takpe.. sbb isunya Najib jenis pendiam dan tak lawan. So makin galaknya macai2 ini memanipulasi. Zaman tun dulu xde media sosial so pandai2 cover org taktau.. kena zaman Najib, Bangla cuci longkang airport pun ada smart fon boleh snap je ape then upload.. untung la zaman bapak Mokhzani Mirzan Mukhriz ni kaya 'dengan sekelip mata'.. tanpa guna duit kerajaan??

Puak pakatan haprak pulak Sikit2 laungkan duit rakyat.. kepala hotaklah duit rakyat berapa kerat yg bayar cukai.. duit keuntungan hasil dasar perdagangan dan pembiakan kekayaan negar aoleh tadbir urus kerajaan itu duit rakyat ke??

Anonymous said...

berkali2 dh lapiji munafik tu lontarkan fitnah tetap jugak disambut meriah oleh penjilat.
Kali ini sekali lagi isu jet pulak. diperhalusi apa sahaja gerak geri Rosmah sebagai agenda "character assassination" supaya dos kebencian peribadi terhadap Najib Rosmah terus membara di kalangan rakyat tanpa JUSTIFIKASI betul!

Kalau tun sndiri pon dekat2 pakai jet peribadi.. agak2 kalau bini dia nak ke mana2 pakai bas ke? pakai FireFly ke? boleh tanya lah pengawai2 di ATS (trafic controller Subag) zaman tun m jadi PM.. sapa yg naik jet kerajaan lebih banyak... dh tua2 buat dosa byk.. lagi tambah dosa bohong.. bila nak insaf tktau lah si tua ni!

Anonymous said...

banyak lah duit bapak kau...bila masa lak jumlah pinjaman/biasiswa kena potong?..belajar malas sok ptptn tak nak bayar..bangang

top