Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, June 20, 2016

JANGAN BUAT PEJAM MATA: SETELAH MENANG BESAR, AHLI PARLIMEN BARU KUALA KANGSAR PERLU SELESAIKAN MASALAH KEMISKINAN TERCICIR DI KAWASANNYA!!!



Terdapat beberapa kes keciciran dan kemiskinan tegar yang nampaknya tidak mendapat perhatian daripada pihak-pihak berkenaan walaupun golongan tersebut mendapat sokongan daripada ADUN dan Ahli Parlimen, mahupun Ketua Kampung dan Pengerusi JKKK Masjid.

Salah satu contohnya berlaku di Pusat Daerah Mengundi Ulu Kenas, DUN Manong. Melihat keadaan rumah penduduk terbabit, membuatkan kita terfikir, bagaimana isu kemiskinan ini boleh tercicir sedangkan pada masa yang sama, baik Kerajaan Negeri mahupun Kerajaan Pusat menyediakan pelbagai kemudahan untuk penyaluran bantuan kepada golongan terbabit.

Daripada maklumat yang diperolehi, golongan miskin ini telah cuba mendapatkan bantuan daripada pihak berkuasa. Dibantu dan disokong oleh ADUN Manong, mahupun Allahyarham bekas Ahli Parlimen Kuala Kangsar, malah turut dibantu oleh Ketua-Ketua Kampung mahupun Pengerusi Masjid, tetapi nampaknya, kes-kes sebegini tetap tersadai di pejabat-pejabat agensi terbabit.

Isu-isu sebegini bukannya isu-isu baru. Setiap kali PRK atau PRU, setiap kali itulah kes-kes yang melibatkan kecuaian agensi-agensi, jabatan-jabatan mahupun Pusat Zakat akan terkeluar dengan sendirinya. Cerita-cerita tentang kes-kes sebegini tersadai dan melibatkan kerenah penjawat-penjawat awam, sepatutnya diselesaikan segera, bukannya sekadar diselesaikan oleh pihak lain.

Guna apa ramai-ramai pekerja dalam jabatan dan agensi serta pusat zakat kalau masalah sebegini pun tidak dapat diselesaikan?... TERUSKAN BACAAN DI BULETIN 247


1 comment:

Anonymous said...

sombong nye tajuk...
kemiskinan tanggungjawab seluruh rakyat malaysia!!!

 
Blogger Templates