Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, June 4, 2016

KEMATIAN MENANTU TPM, KEBIADAPAN RBA TURUT MEMPENGARUHI FACEBOOKER MELAYU YANG KECEWA!!!



Kalau tengok netizen bergaduh di Facebook, dan mereka pula pernah terlibat dalam 'perang politik', jangan hairan dan tidak perlulah campur tangan kerana semuanya berkisar tentang DUIT.

Tetapi apabila mereka menyertai RBA untuk mengutuk, mencerca dan mentertawakan kematian individu terutama sekali yang ada kaitan dengan pemimpin UMNO-BN sepertimana yang berlaku kepada menantu Timbalan Perdana Menteri, itu menandakan pengaruh wang telah membuatkan mereka beralih kiblat semata-mata untuk mendapatkan perhatian, sekaligus menyambung semula nyawa mereka.



Segala pendidikan agama yang selama ini mendidik kita agar menghormati berita kematian, sepertimana kita disunatkan berkata, 'Innalillah hi waninna ila hirroji'un' setiap kali menerima kematian walaupun daripada musuh kita yang paling kita benci, nampaknya telah tercampak hilang entah ke mana.

Keseronokan kerana pihak musuh meninggal dunia, bukanlah sesuatu yang menghairankan kerana mereka telah diajar dengan sikap itu semenjak dari lahir lagi.


Yang anehnya, orang Islam atau mengaku Islam pula yang terikut-ikut dengan kebencian kaum RBA yang diketahui hanya bertuhankan wang, atas alasan PERJUANGAN!

Kalau begini punya PERJUANGAN, nampak gayanya Islam di Malaysia hanya tinggal nama, sedangkan roh, tuntutan dan keseluruhan ajarannya telah ditelan oleh kepentingan WANG dan DUIT serta perhatian Facebook!!!


1 comment:

Anon said...

Point raised is that people are tired with the current scenario and to deny this is to be living in denials.

When people are mad,the body releases a chemical that in fact loweres down your iq immediately.

Islam has said it"sabar separuh dari iman",but i guessed if there is sabar then there will be no wars between us mankind..hehehhehe

Allah the great

 
Blogger Templates