Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, June 25, 2016

MASTERDEDAH DEDAHKAN ZURAIDA KAMARUDDIN DAPAT HADIAH KERETA MEWAH DARI SYARIKAT BERPENDAPATAN RM4.6 JUTA SETAHUN!!!!



1. Pendedahan masterdedah sebelum ini telah mendedahkan 9 buah kenderaan milik Zuraida Kamaruddin MP Ampang merangkap Ketua Wanita PKR. 8 kenderaan didaftarkan atas namanya ZURAIDA BINTI KAMARUDDIN IC: 580314-71-5206 beralamat LOT 98, LORONG TANJONG 9, KAMPUNG MELAYU AMPANG, 68000 AMPANG, SELANGOR iaitu;

i. BAT1111 - KERETA TOYOTA VELLFIRE
ii WTY575 - KERETA MERCEDES BENZ C200
iii. W2956U - KERETA TOYOTA FORTUNER 2.5G
iv. W6901J - KERETA HONDA CIVIC HYBRID
v. WWA276 - KERETA TOYOTA HILUX D/CAB 3.0G
vi. WTY1547 - KERETA TOYOTA HILUX D/CAB 2.5 AT
vii. WRL575 - KERETA VOLVO XC90 2.5T
viii. BHT63 - MOTOSIKAL DEMAK EX 90

Salah satu kenderaan milik Zuraida Toyota Fortuner


Dua kenderaan mewah Zuraida yang mempunyai Emblem Ahli Parlimen
WTY 575 dan WRL 575 mempunyai jumlah
saman terkumpul RM3,950
2. Hanya satu kenderaan menurut sumber dalaman Pakatan Harapan (Team R) menyatakan sebuah kereta Mercedes Benz S280 dihadiahkan oleh sebuah syarikat kepada Zuraida nombor plat BNT9138 yang didaftarkan dengan JPJ pada 13 April 2016. 

Hebat Zuraida @ Mak Lampir ini. Timbalan PKR Negeri Selangor apa yang beliau tidak boleh lakukan? Rafizi pernah menasihatkan "Kak Zu" tentang Kartel AA
3. Semakan menunjukkan kereta BNT 9138 didaftarkan atas nama syarikat;

HANSPEC (M) SDN BHD
Suite 6.01 6th Floor
MENARA TKSS NO 206
JALAN SEGAMBUT 
51200 KL

4. Siapakah syarikat Hanspec ( M) Sdn Bhd ini? Apakah hubungan Zuraida? Adakah perniagaan keluarga, rakan kongsi atau proksi Zuraida? 

5. Maklumat SSM mendapati Syarikat Hanspec ( M) Sdn Bhd dimiliki oleh orang cina iaitu; 
- Lee Keat Keong
- Lee Ban Chew
- Phoon Sow Cheng
Berasal dari Petaling Jaya Selangor. Syarikat yang terlibat dalam bidang 'Optical products' ini mempunyai nilai aset syarikat RM 2,707,401 juta dan pendapatan tahunan RM 4,659, 944 juta. Dan aktif sehingga kini!


Hanspecs bukan dimiliki oleh Zuraida atau ahli keluargnya



mempunyai nilai aset syarikat RM 2,707,401 juta dan
pendapatan tahunan RM 4,659, 944 juta.

6. Apakah yang telah Zuraida MP Ampang sumbangkan khidmat kerja kepada Hanspec? Adakah lesen Pihak berkuasa tempatan ( PBT), lokasi strategik, atau syarikat mendapat tender atau bekalan perolehan dari PBT atau Kerajaan Negeri Selangor?. Atau mungkin mendapat tanah negeri untuk kilang dan sebagainya. Ia sangat misteri. Tidak mungkin syarikat ini tiada kepentingan?

7. Zuraida selaku Timbalan Pengerusi PKR Selangor yang juga Ketua Wanita PKR Pusat mesti memberi jawatan segera kepada rakyat. Sikapnya yang meminta pihak yang menuduhnya tampil ke depan tidak perlu dilayan kerana selama ini pemimpin Pakatan banyak menuduh kerajaan dan meminta penjelasan daripada kerajaan walaupun tuduhan itu dikemukakan dalam media sosial atau media massa.

8. Zuraida perlu menjelaskan dari mana dia mendapat kekayaan yang cepat sehingga memiliki 8 kenderaan ( belum dikira harta lain). Sebagaimana Rafizi tentu Zuraida juga boleh isytiharkan hartanya. Zuraida juga perlu menjawab benarkah beliau menguasai semua projek PBT bawah RM3 juta peruntukan Marris menggunakan kuasa Azmin Ali MB. YB Tian Chua Naib Presiden PKR mengesahkan perkara ini.


NOTA THE SAVIOUR:

Pendedahan dan detail yang diberikan oleh blog tersebut, memerlukan jawapan yang lebih konkrit daripada Zuraidah Kamaruddin yang sememangnya latar belakang Ahli Parlimen Ampang itu bukannya rahsia awam. Zuraidah tidak boleh meloncat-loncat dan melompat-lompat seperti yang biasa dilakukannya apabila dia terkantoi. Dia kena lebih matang dan lebih menyerupai seorang ahli Profesional seperti yang dia mahu awam melihatnya.

Jawapan-jawapan klise seperti yang sering diberikan oleh para pemimpin politik, sudah tidak diperlukan. Dua penggal Zuraidah sebagai Ahli Parlimen Ampang, sepatutnya telah menjadikan dia sebagai seorang Ahli Parlimen yang tahu bagaimana hendak menjawab setiap persoalan tanpa perlu memberikan jawapan klise, berputar belit mahupun mengalihkan isu.

6 comments:

Anonymous said...

hanspec punya b.o.d tercicir namanya.. mak lam pir

Anonymous said...

Betina ni mkn rasuah!!!

Anonymous said...

sama sndiri sudah dedah rahsia....makin retak

Anonymous said...

mak lampir ni la pujaan org ampang. indon ic merah boleh jadi mp dua penggal. mana maruah org2 ampang ? ape ampang dh takde muka melayu , cina ,atau india yg ade mykad biru ke ? hahaha.. kesian org ampang. kena tongong abadi.

Anonymous said...

bila mokmeen di label Mahazalim, Idi Amin, Mahafiraun (berganda lebih hina dari kafri harbi) tak dak pulak laporan polis dibuat terhadap pihak yang melontarkan label berkenaan. tapi bila Dap dilabel itu dan ini, sepantas kilat para penjilat menjilat belakang Dap. inilah paras rupa politik liberal... kau buat tak apa, orang lain buat tak boleh.

Anonymous said...

Kisah MP dan ADUN pakai kereta mewah atau punyai wang harta yang tidak jelas dr mana sumbernya tidak terkecuali samada beliau drpada kerajaan atau pembangkang. Tapi yg nombor satu kantoi pun boleh terlepas dr tindakan undang2... ape cite?

 
Blogger Templates