Social Icons

Pages

BULETIN 247

Wednesday, June 8, 2016

MERENG DAN BIADAP SI NIZAR LAMBAI, BUKAN SAHAJA HISHAMUDDIN DAN ZAHID HAMIDI MARAH, PEMIMPIN PARTI DIA SENDIRI PUN JAUHKAN DIRI!!!



Kehilangan kuasa dan kemewahan telah membuatkan hampir kebanyakan orang jadi gila meroyan. Apatah lagi jikalau kuasa tersebut pada waktu yang langsung tidak diduga dan disokong pula oleh sekelompok manusia yang mahu mengkuda-kudakannya.

Itulah yang berlaku kepada Nizar Jamaluddin.

Dia menjadi Menteri Besar Perak selepas Ngeh Kor Ham tidak layak kerana Ngeh Kor Ham adalah seorang Cina dan bukan beragama Islam sedangkan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak mensyaratkan sebaliknya.

DAP tidak berpuas hati kerana kewujudan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak itu, tetapi akhirnya terpaksa mengalah dengan helah menaikkan Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar tetapi semua jawatan Exco mereka sapu bersih. Nizar Jamaluddin sekadar proksi dan boneka yang digerakkan oleh Ngeh dan Nga, bercakap pun kalau disuruh Nga dan Ngeh selain meluluskan pelbagai tuntutan dan kemahuan DAP Perak.

Februari 2009, Nizar hilang kuasa. Perak kembali ke tangan BN. Nizar Jamaluddin jadi tidak tentu arah. Lawak-lawak jenaka seperti persidangan di bawah pokok, lawan tarik kerusi dan jubah, enggan keluar dari rumah rasmi dan sebagainya, menjadi tontontan rakyat. Dan kemuncaknya ialah apabila sebilangan ahli PAS yang dipercayai kini sudah pun menjadi ahli PAN, bergolek dan menelentang di atas jalan raya untuk menghalang kereta DYMM Sultan Perak dengan harapan, perlantikan Menteri Besar dari BN tiak berlaku.

Semenjak itu, Nizar Jamaluddin terus gila dan mereng. Untuk tempoh yang sangat lama, dia mengekalkan panggilan dirinya sebagai MB.

Pada PRU lalu, Nizar mereng lagi. Kegilaan dan ketidakwarasannya terbukti apabila dia menuduh Najib telah berkonspirasi dengan Panglima Angkatan Tentera dan Ketua Polis Negara selain SPR untuk menipu dalam keputusan PRU-13. Najib saman Nizar. Nizar yang pada mulanya beria-ia kata dia ada bukti, tetapi di mahkamah dia memohon maaf kepada Najib dan menarik balik tuduhannya walaupun tuduhan tersebut telah pun menimbulkan persepsi yang menyenangkan DAP.

Dalam PRK Kuala Kangsar, penyakit mereng Nizar kembali menyerang. Nizar bukan sahaja menghina keluarga Allahyarham bekas Ahli Parlimen Kuala Kangsar tetapi dia juga mengangkat dirinya setaraf wali yang menerima 'pesanan' Allah Taala agar dia menjatuhkan kerajaan Najib Abdul Razak kerana Najib dan Zahid dikatakannya sebagai orang yang bertanggungjawab membuatkan dia kehilangan jawatan Menteri Besar Perak.


Sedar penyakit mereng Nizar akan membuatkan PAN Perak malu besar, tiada seorang pun pemimpin PAN Perak yang sudi bersama-sama Nizar. Nizar bersendirian dan pendapatnya dikatakan pendapat peribadinya. (RUJUK SINI)

Maknanya, kalau nak bertaubat, Nizar mereng a.k.a Nizar Lambai kena taubat sorang-sorang.

2 comments:

Anonymous said...

Dah asal usul si nizar ni pun cinabukit....apa yang nak diherankan?

kaw said...

nak bagi hilang meroyan...elok tiap2 hari peh bukak posa dia belek kepala kote lim guan eng...

 
Blogger Templates