Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, June 21, 2016

PENGUNDI BABI, PENGUNDI BERPENYAKIT, PENGUNDI KELIRU... SEBAB TAK MENANGKAN CALON PAN-DAP!!!!



Sebelum ini, setiap kekalahan dalam PRU atau PRK akan dipersalahkan dan dipertanggungjawabkan kepada SPR. Suruhanjaya Pilihanraya dikatakan menjadi 'anjing BN' dan memastikan BN menang menerusi manipulasi dan penipuan dalam pilihanraya. Namun terbukti daripada tindakan sendiri, barisan pembangkang khususnya PKR dan DAP hanya pandai menuduh tetapi sehingga kini gagal mengemukakan sebarang bukti untuk menyokong mereka. Malahan petisyen yang difailkan di mahkamah pun, langsung tidak kena-mengena dengan tuduhan yang dilemparkan.
Kini sudah ada trend baru...

PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar telah menjadikan rakyat yang memilih Barisan Nasional pada majoriti selesa dan bergaya sebagai 'BODOH', 'BABI' dan sebagainya yang setaraf.

Rafizi Ramli yang gagal dalam kempen fitnahnya membabitkan jet dan Rosmah Mansor, melahirkan kekecewaan dengan melabelkan rakyat sebagai MENGHIDAP DUA JENIS PENYAKIT. Keengganan rakyat untuk mempercayai penipuan dan fitnahnya, dianggap sebagai sejenis penyakit.

Tun Dr. Mahathir yang memang gagal total di Sungai Besar dan Kuala Kangsar pula, menuduh BN menang besar kerana memberikan rasuah barangan dan wang kepada para pengundi. Dan seperti biasa, Tun Dr. Mahathir sekali lagi mendasarkan hujahnya kepada 'hear-say' atau 'ada orang nampak.'

Petisyen untuk membatalkan keputusan PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar boleh dibuat di mahkamah. Petisyen itu tidaklah seperti deklarasi yang boleh dipalsukan dan ditipu oleh budak-budak amatur yang mengaku hebat, sebaliknya melalui proses perundangan yang panjang dan teliti.

Manakala Nga Kor Ming, raja balak yang mengumpul kekayaan daripada tanah Melayu-Islam di Hulu Kelantan, melabelkan para pengundi yang telah memilih BN dalam kedua-dua PRK itu sebagai 'BABI'.

Inikah yang dinamakan PERJUANGAN RAKYAT?

Inikah yang dikatakan KUASA RAKYAT?

Rakyat tidak boleh memilih selain daripada DAP dan parti-parti politik macainya seperti PAN dan PKR. Kalau rakyat enggan menyokong mereka, bermakna rakyat ni hina tahap paling rendah la yer?

Tapi masa nak dapatkan sokongan dan undi, pandai pula memomok-momokkan rakyat.... pandai pula bercakap kononnya, semua adalah untuk kepentingan rakyat.

Rupa-rupanya berdasarkan kepada reaksi yang ditunjukkan, Pilihanraya adalah untuk kepentingan DAP dan parti-parti politik macai mereka, termasuklah untuk kepentingan kroni-kroni Tun Dr. Mahathir!!!

Patutlah Tun Dr. Mahathir diheret dan diseret untuk membela mereka, sekalipun orang tua itu sepatutnya dibiarkan berehat dan beramal sementara usianya masih ada....


1 comment:

Anonymous said...

politik tuduh dn provokasi.

 
Blogger Templates