Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, June 5, 2016

UGUT NAK KELUAR BN, DESAK PM LETAK JAWATAN... SEKARANG, KALAU GAGAL RAIH UNDI CINA DI SUNGAI BESAR, KITA PAKAT KAHAKKAN RAMAI-RAMAI KEPALA PEMIMPIN MCA!!!



Liow Tiong Lai, Presiden MCA telah mengetuai 1000 orang anggota jentera kempen MCA ke Dewan Sri Bernam, lokasi yang menjadi tempat pencalonan untuk PRK Parlimen Sungai Besar. 

Sebelum itu, berhampiran dengan Jalan SCBC, satu kilometer dari pusat pencalonan itu, enam buah bas yang membawa ahli-ahli MCA tiba.

Menyertai perarakan adalah Ketua Pemuda MCA, Chong Sin Woon dan Naib Presiden, Chua Tee Yong serta para pemimpin tempatan. 

Sepanjang perarakan tersebut, mereka menjeritkan dan melaung-laungkan, Hidup BN, Hidup MCA selain nyanyian lagu 'Inilah Barisan Kita'.

Semangat yang ditunjukkan kali ini, sangat berlainan. Ada yang berkata, setelah sekian lama, inilah kali pertama para pemimpin MCA kelihatan begitu bersemangat.

Baguslah kalau begitu...

Ditambah pula dengan penentangan yang dibuat oleh MCA secara terbuka kepada RUU Pindaan Enakmen Undang-Undang Syariah Kelantan, selain saranan agar Najib meletak jawatan sekiranya, ianya diluluskan oleh Parlimen kerana mengkhianati BN, sedangkan pindaan undang-undang tersebut adalah untuk umat Islam, dan tidak kena-mengena dengan bukan Islam, pastinya MCA boleh mendapat sokongan daripada para pengundi Cina, khususnya di kubu kuat DAP di Sekinchan.


Membabitkan Undang-Undang Syariah, bukan main lagi para pemimpin MCA berlagak, bahkan siap mengugut hendak keluar dari Barisan Nasional, seolah-olah mereka telah menguasai lebih dari 50 kerusi Parlimen walaupun hakikatnya, hampir kesemua pemimpin MCA yang menang PRU lalu, hanya menang dengan undi orang Melayu-Islam. Manakala yang bertanding di kawasan-kawasan bermajoritikan Cina atau mempunyai jumlah pengundi Cina ramai, mereka kalah dengan penuh memalukan!

Jadi, inilah masanya untuk MCA yang macam panglima samseng, membuktikan keupayaan mereka menarik sokongan serta undi daripada pengundi-pengundi Cina terutama sekali di DUN Sekinchan yang mempunyai jumlah pengundi Cina paling ramai.

Jangan hanya pandai mengugut sahaja tetapi hakikatnya, nak makan pun, orang yang diugut itulah yang menyuapnya!!!



3 comments:

Anonymous said...

Itu parti melukut patut dinyah keluar.

Anonymous said...

Melayu jahil ramai

Anonymous said...

Mca dan mic is api dlm sekam.

 
Blogger Templates