Thursday, June 9, 2016

WAH, MEMANG MIRIP KEPALA KONGSI GELAP LER SI RONNIE LIU NI... UNTUNGLAH DIA SEBAB DIA CINA!!!!



Kalau ada yang mengatakan Ronnie Liu adalah kepala samseng dan merupakan pemimpin DAP yang menjaga 'underworld' untuk DAP, mungkin tidak boleh dipersalahkan.

Gerak geri dan tingkah laku Ronnie Liu memang terlalu mirip dengan kepala underworld. Walaupun dia tidak membawa pistol atau bala tentera seperti yang biasa dibuat oleh kepala-kepala kongsi gelap Cina yang tidak pernah berani bersendirian, tetapi gelagatnya memang terlalu mirip.

Klip video di atas dirakamkan dan disiarkan oleh portal pro-DAP sendiri membabitkan kejadian billboard provokasi yang cuba mencetuskan pergaduhan antara orang Melayu dan Cina di Sekinchan (Parlimen Sungai Besar) selain mewujudkan trauma terhadap kuasa Cina dengan isyarat, Cina akan bangkit dan membalas dendam.

Dalam kejadian itu, Ronnie Liu meluru dan cuba mempertahankan billboard tersebut sambil menghalang anggota-anggota penguatkuasa SPR daripada menjalankan tugas. Dia mengancam untuk menyaman dan berkata, anggota penguatkuasa SPR tiada hak dan tiada kuasa untuk menurunkan billboard tersebut. Sedangkan sebenarnya, dia yang tiada kuasa dan hak, selain dia yang telah melanggar undang-undang.

Tapi nak buat macam mana, kan? Kalau Ronnie Liu tu lelaki Melayu, sudah lama dia ke dalam dan didakwa. Malangnya dia adalah Cina dan dia pula pemimpin DAP, jadi sebarang provokasi dan halangan ke atas penjawat awam menjalankan tugas, tidak memberi sebarang bekas.

Tony Pua telah pun mengakui bahawa kesemua billboard tersebut telah dinaikkan oleh DAP walaupun Teresa Kok cuba menafikannya. Tiada logo DAP tetapi sokongan kepada PAN, bermakna sokongan dan undi kepada DAP. Dengan kata lain, DAP sedang bertanding menentang PAS dan BN dengan berselindung di sebalik Melayu PAN.

Buktinya, hampir keseluruhan tenaga kempen PAN adalah para pemimpin DAP.


7 comments:

Anonymous said...

BETUL TU....KALAU MELAYU YANG BUAT....KEDALAM DAH....

Anonymous said...

CINABUKIT KURANG AJRA DAN BIADAP.

Anonymous said...

Cam pon je aku tengok..suara je jan

Anonymous said...

Pilih kasih,takut,lembik,semuanya dh jd tabiat kerajaan sekarang..kalau melayu yg buat terus ambik tindakan..kalau cina..tarak org berani buat apa2..puiiiii..

Anonymous said...

Lebih baik wa sokong Dap...manyak kuat lor..
melayu manyak lenbik...

Anonymous said...

DAP tu majikan kepada PAN dan SPRM. Orang2 PAN kan bodoh jual bangsa Dan agama.

Anonymous said...

undang2 malaysia utk kaum melayu aje laaa..tgk aje cara penguatkuasa dan mahkamah bertindak..hampeh punya penguatkuasaan

top