Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, July 9, 2016

ANCAMAN KEDUA PENGGANAS ISIS SELEPAS SERANGAN 28 JUN SEKIRANYA CINA MALAYSIA TERUS MEMPROVOKASI ISLAM!!!



Serangan bom tangan pada 28 Jun di sebuah kelab malam di Puchong, membuatkan para pemimpin DAP dan konco-konco mereka segera memunculkan diri sebagai Crusader dan mula menyerang umat dan pemimpin utama negara sebagai cara untuk menunjukkan mereka benar-benar berjuang untuk golongan minoriti.

Hakikatnya, mereka meneruskan kerja-kerja provokasi yang telah lama mereka lakukan, sekaligus menyuburkan dan menggalakkan kegiatan ekstremisme atas nama agama yang dilakukan oleh golongan yang mengambil jalan pintas untuk mengaut gelaran syahid.

Serangan-serangan ke atas pusat-pusat hiburan yang sudah tentu tidak dimiliki oleh orang Islam di negara ini, akan menyebabkan pihak-pihak tertentu dalam arus politik negara, kehilangan sumber pendapatan yang sangat besar. Disebabkan keuntungan besar itu jugalah, maka mereka bersungguh-sungguh untuk menguasai pusat-pusat bandar di seluruh negara bagi memastikan kewujudan pusat-pusat hiburan, baik yang berstatus dilesenkan, mahupun yang berstatus haram, tetap tidak terjejas, bahkan semakin bertambah.


Di sebalik keazaman PDRM dan Ketua Polis Negara untuk membanteras elemen-elemen ISIS termasuklah media yang mempromosikan kumpulan pengganas tersebut, seorang pengganas ISIS, Abu Hamzah Al-Fateh atau nama sebenarnya, Muhammad Wanndy Mohamad Jedi yang berasal dari Melaka dan kini berada di Syria berkata, kumpulannya akan melancarkan serangan kedua yang lebih ganas sekiranya orang Cina Malaysia terus memprovokasi Islam.

Muhammad Wanndy menyatakannya dalam temubual Facebook-Messenger dengan Oriental Daily News.

"Kami akan melancarkan serangan kedua. Anda boleh memberitahu Ketua Polis Negara yang kami tidak bercakap kosong," katanya kepada Oriental Daily - lihat laporannya dalam Press Digest (The Sun Daily, 5 Julai 2016)

Ternyata pengumuman tersebut, tidak meredakan keadaan. Sebaliknya provokasi terus dilakukan, sekaligus menguatkan teori bahawa poster White Supremacy yang disiarkan oleh Nga Kor Ming dan kemudian dipadamkan daripada entrinya semalam, merupakan motif utama menjemput kedatangan tentera-tentera Amerika Syarikat ke negara ini bagi membolehkan DAP memegang tampuk kuasa.


Penolong Editor Berita The Malay Mail yang sememangnya ditugaskan untuk melaksanakan provokasi semenjak dari zaman dia bekerja dengan The Malaysian Insider lagi, Boo Su-Lyn, kelmarin telah menulis:

“We must show IS that their actions are completely unacceptable, that they have absolutely no justification to threaten more attacks on the basis of ‘insults’ to Islam.
“We must show them that when they threaten the Chinese, they are threatening all Malaysians across race and religion.”
“We must show them [Isis] that when they threaten the Chinese, they are threatening all Malaysians across race and religion.
“The way to respond to so-called insults to religion is not through violence, but through rational discussion and debate.”
“Our entire worldview must be radically different from theirs to show Muhammad Wanndy that IS is not everywhere in Malaysia.
“When we treat people of other faiths with respect, tolerate criticism and insults, and show kindness to those who are different from us, then IS would have lost not just the battle, but the war.” (RUJUK SINI)
Boo Su-Lyn cuba mengalihkan perhatian, selain melakukan penipuan besar dalam fakta. Provokasi-provokasi yang dilakukan oleh para pemimpin DAP terutama ketika mereka dalam Pakatan Rakyat, bukannya cerita baru. Bahkan apa yang berlaku di Pulau Pinang dan Selangor termasuklah saranan oleh Teresa Kok agar wang zakat turut diagihkan kepada orang Cina kerana orang Cina juga membayar cukai, selain 'serangannya' ke atas institusi masjid dan pihak berkuasa yang menjaga hal ehwal agama Islam di Selangor, pastinya menyakitkan hati pihak-pihak tertentu, khususnya puak ekstremis.


Puak DAP dan konco-konco mereka menyalahkan pihak berkuasa agama di Malaysia kononnya terlalu lembut dan membiarkan golongan agama menyerang puak liberal. Mereka langsung tidak menyalahkan puak liberal yang tidak pernah diam untuk menyakiti hati umat Islam, sekaligus memberikan galakan kumpulan-kumpulan seperti ISIS dan ancaman keganasan oleh militan ekstrimis.

Persoalannya, mengapa DAP dan konco-konco mereka harus memprovokasi umat Islam dan kemudian menyalahkan segelintir umat Islam yang mengambil pendekatan ekstremis, sedangkan mereka yang memulakannya terlebih dahulu.

Namun sesuatu yang pasti ialah, mengapa DAP dan konco-konco mereka yang sedang melalak menyalahkan golongan ekstremis, begitu kuat menentang pelbagai akta pencegahan termasuklah Akta Hasutan?

Atau adakah hanya setelah kepentingan mereka terancam, barulah mereka menyalak dan melalak sambil menyalahkan pihak berkuasa Malaysia walaupun hakikatnya, merekalah penentang pihak berkuasa Malaysia dengan segala macam provokasi yang telah dilakukan?


Sesuatu yang pasti ialah, seandainya berlaku serangan oleh kumpulan pengganas seperti ISIS, kesannya tidak hanya melibatkan komuniti yang kononnya menjadi sasaran, sebaliknya kesannya melibatkan keseluruhan rakyat Malaysia tanpa mengira agama, kaum, budaya mahupun bahasa pertuturan.

Sepatutnya golongan provokator dihalang dan dibanteras dari awal lagi, bahkan mereka perlu dikenakan tindakan yang lebih berat...

Mungkin pihak berkuasa Malaysia boleh memulakannya dengan Ahli Parlimen BABI dari Taiping, Nga Kor Ming sebagai teladan kepada puak berkenaan agar berhenti terus daripada melakukan kerja-kerja memprovokasi?

Persoalannya, BERANIKAH?


5 comments:

juragan69 said...

Bhai...penguatkuasa kita 'BERANI'..asalkan ada arahan dari yg berkuasa..masalahnya menteri kdn berani ke sbb pemimpin suci lu ada BERANI ke bhai dgn cina...bila lg nk guna segala sisa2 akta ketemteraman awam osa...ini semua salah tun m kn sbb dia yg 'hapus'kn ISA,sdgkn PKM (parti komunis malaya) masih ujud cuma berpindah nama secara jelas iaitu DAP...

Anonymous said...

Bila yb Babi cilaka akan ditahan?Si babi pukimak tu tak layak jadi rakyat Malaysia!

Dapigs dan politik kurang ajar dan biadap...berpisah tiada!

MELAYU BERSATU!

hah! said...

Kenapalah ISA ditiadakan.....................

Anonymous said...

Jawab nya mudah !memang x berani sejak zaman kerajaan Pak Lah Di ganti oleh k'jaan billion billion la ni mmg jenis x berani

Anonymous said...

Persoalannya, BERANIKAH.....rasanya tak berani contoh dah banyak.

 
Blogger Templates