Tuesday, July 12, 2016

PROTUN NAK TUBUH PARTI BARU DAN MAHATHIR JADI PRESIDENNYA?... MEMANG BAGUS SANGAT!!!



Harap-harap sangatlah, betullah yang sebuah parti politik baru ditubuhkan dan Tun Dr. Mahathir akan menjadi Presiden untuk parti itu. Kemudian, parti politik itu bergabung dengan Pakatan Harapan dan kemudian bertanding dalam pilihanraya untuk menggulingkan Barisan Nasional.

Lama sangat dah majoriti rakyat Malaysia menunggu Mahathir mengambil langkah itu. Dari zaman Pak Lah lagi, memang diharapkan sangat Mahathir akan menubuhkan parti baru dan kemudian menjadi Presiden sehingga hayatnya berakhir.

Barulah ada makna...

Daripada menjadi ulat dalam daging, kerbau dalam kubang atau dedalu di pokok cempedak, lebih baik jadi pokok senduduk di atas tanah... cikai-cikai pun, merahang sampai ternganga mulut pun, parti politik sendiri.

Ini tidak, punyalah kutuk UMNO dan kepimpinan UMNO walaupun asalnya memang bertelur, menumpuk kekayaan dan memperolehi pengaruh dari UMNO. Eloklah jadi anak jantan yang bertanding melawan, berbanding jadi pondan yang menyalak dan melalak tetapi tak berani nak bertanding melawan. Setakat jadi parasit dari dalam....

Setakat nak menumpang UMNO untuk mengutuk UMNO, mulia lagi Lim Kit Siang yang tidak pernah mengutuk DAP walaupun mencantas dan 'membunuh' mana-mana pemimpin DAP yang dirasakan menyaingi kuasanya seperti Lee Lam Thye tetapi tidak pernah berhenti mengutuk UMNO dan Barisan Nasional.

Setakat berani dengan UMNO tetapi tidak berani hendak keluar dari parti yang dikutuk atau keluar dari parti UMNO tetapi masih meroyankan UMNO, baik letak tali kat batang tengkuk dan gantung di jenang pintu. Biar jadi gantung-gantung macam bola merah di rumah Cina tu...

Langkah menubuhkan parti baru dan kemudian bergabung dengan Pembangkang, memang diharapkan akan berlaku. Lagi cepat lagi bagus.... kalau boleh esok pi daftar kat Pendaftar Pertubuhan yer...

Dan jangan pulak nanti, selepas semakin kurang sokongan atau asyik kalah, parti yang ditubuhkan dibubarkan dan kemudian diserap masuk ke UMNO sebelum berlagak seolah-olah merekalah wira perjuangan UMNO yang sebenar.... MACAM BEKAS-BEKAS PKR yang banyak makan daging dalam UMNO sekarang ni!!!


7 comments:

Anonymous said...

Tujuan?

Untuk menarik segelintir undi Melayu kepada dapigs. Itu yang diidam idamkan oleh anak betina mahafiraun..supaya kafirun dan gereja menjadi pemerintah negara ini. Kalau tak anak betina mahafiraun cakap dia akan pindah ke London. Tapi selama ni, bukankah memang dia lebih banyak di London bersama rakan2 gereja dan lgbt daripada di Malaysia? Lebih2 lagi kalau bulan puasa dan musim Xmas.

Anonymous said...

Itu la untung jadi pengkhianat di malaysia ni... bila banyak untung kaut semua utk anak beranak... bila nak mati kutuk parti yg pernah membuat anak beranak kaya raya dikutuk semahu maunya... klu di russia pengkhianat dah lama mampos ditembak mafia....

Anonymous said...

Elok ssgt la tubuh parti baru .... parti pluralist lgbt gay utk PKR.... PAN utk Melayu Syiah... DAP utk kominis..dan Parti Momok pakej 3 dlm 1 spt parti2 yg di atas tadi .... lengkap sudah pengkhianat berhimpun dlm satu pakatan ....

juragan69 said...

Wow klu najib sbgi pemimpin teragung lg suci buat bani melayu umno 'ter'baca atau 'mem'baca entry bhai tfk ni,rasa2nya tk lama lg merasalah rakyat malaysia rezeki terpijak sprti mana yg dirasai oleh rakyat sarawak,sg besar dan k.kangsar..sbb presiden@pm akan isytiharkn PRU sbb umno@bn dipuncak kuasa dan tkda siapa lg mmpu mnhalang najib dipuncak...!!!syabas bhai

Anonymous said...

Supaya boboi merasa jadi timbalan presiden dan akhirnya jadi presiden.

Ok lah tu boboi. Dari MB pengantin jadi presiden pengantin. Presiden parti pertama bukan pemimpin.

Ted Manoff said...

Buat parti India Kerala pon ok

Anonymous said...

Sekiranya betul ade parti baru... maka tercapai lah hasrat cina komunis DAP dan gerakan Zionis memecahbelahkan kekuatan Melayu... habislah kelebihan Melayu... itu pun korang semua tak nampak ke?

top