Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, August 7, 2016

HERAN JUGA, TAK KELUAR-KELUAR JUGA PEMIMPIN UMNO YA, TERUTAMA DI DEPAN BATANG HIDUNG NAJIB DI TAIPING!!!



Heran juga...

Kaum puak penyokong bebal ProTun bukan main kencang lagi bersembang kononnya, UMNO nak tutup cawangan dan Bahagian. Kononnya juga ramai yang akan keluar beramai-ramai dan meninggalkan hanya Najib dan para pembesar UMNO yang takut-takut untuk melompat ke dalam parti baru Mahathir yang sampai ke hari ini entah apa kenamanya.

Sana sini perasmian mesyuarat UMNO Bahagian. Hari ini sahaja Perdana Menteri merasmikan mesyuarat perwakilan dan empat sayap Bahagian UMNO yang melibatkan UMNO Bahagian Taiping, Bukit Gantang, Bagan Serai dan Parit Buntar. Yang turut hadir adalah Menteri Besar Perak, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, Ketua UMNO Bahagian Taiping, Ketua UMNO Bahagian Bukit Gantang, Ketua UMNO Bahagian Lenggong, Ketua UMNO Bahagian Bagan Serai, Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar, Ketua Wanita UMNO Perak, Ketua UMNO Bahagian Tanjong Malim dan Ketua UMNO Bahagian Larut.


Lebih kurang 5000 orang juga hadir. Mungkin jumlahnya jauh lebih kecil kalau dibandingkan dengan orang yang hadir majlis hariraya dan rumah terbuka Mukhriz di Air Hitam kerana tukang propagandanya mencanangkan lebih kurang 15,000 orang hadir untuk makan percuma setelah masa Mukhriz jadi Menteri Besar Kedah dahulu, rayanya banyak di luar negara.

Di sebalik gembar-gembur kononnya sokongan dari kalangan UMNO sendiri untuk Najib dikatakan telah merudum, tidak ada pula kedengaran Ketua-Ketua Bahagian yang merupakan pemegang kuasa utama menurun atau menjatuhkan Najib selain MKT yang mengisytiharkan ketiadaan sokongan kepada Najib, seperti Ketua-Ketua UMNO Bahagian di Kedah yang membuat sidang media mengumumkan ketiadaan kepercayaan terhadap Mukhriz Mahathir.


Konon-kononnya terdapat ramai di kalangan para pemimpin kecil UMNO terutama Ketua-Ketua Cawangan yang sedang bersatu untuk menjatuhkan Najib, tidak ada pula yang berani ke hadapan bertemu dengan Najib di Dewan Besar Pusat Latihan Teknologi Tinggi (Adtech) Aulong, Taiping untuk menekan dan menceritakan perkara sebenar.

Sebaliknya yang kedengaran, entah pemimpin cawangan mana yang nama pun hanya bersandar kepada bapa dan penglibatan dalam UMNO pun, sekadar mencari jawatan dan mahu meneruskan legasi bapanya yang terkenal sebagai pencipta mimpi dan angan-angan. Nak kata berpengaruh sangat, tidak juga kerana yang keluar hanya dia seorang, manakala 'pengikut-pengikutnya' (kalau ada tetapi setakat yang diketahui memang tidak ada), masih kekal di dalam UMNO.

Sedangkan di sebalik hebatnya canang yang dipukul, sepatutnya hari ini, ramailah yang menyatakan kemarahan kepada Najib secara berdepan-depan dan kemudian mengadakan demonstrasi keluar dari parti.


Malangnya itu tidak berlaku. Dan lebih malang lagi, kebanyakan orang UMNO cukup bersemangat - walaupun kita juga tahu, semangat mereka kalau dibandingkan dengan hangat tahi ayam, panas tahi ayam lebih lama - untuk mempertahankan UMNO.

Jauh benar bezanya kalau dibandingkan semasa kewujudan Semangat 46 dan Parti Keadilan Nasional (PKN) yang kemudian bertukar nama menjadi Parti Keadilan Rakyat!

Siapa sebenarnya yang masih bergayut kepada ketulan tahi yang berkelampungan di permukaan air ni?


No comments:

 
Blogger Templates