Saturday, August 6, 2016

MEMANG BETUL PUN KATA ZAHID, PEMIMPIN-PEMIMPIN UMNO SETEMPAT HANYA NAMPAK MUKA KALAU ADA PEMIMPIN BESAR DARI PUSAT!!!



Pemangku Timbalan Presiden UMNO, Zahid Hamidi mungkin telah mencetuskan rasa tidak senang di kalangan para pemimpin setempat apabila dia menempelak sebilangan daripada mereka yang suka menghilangkan diri dari Kawasan tetapi hanya akan muncul dan menyua-nyuakan muka serta batang hidung apabila pemimpin-pemimpin besar UMNO Pusat datang ke Kawasan mereka.

Zahid menyelar para pemimpin akar UMNO ketika berucap dalam mesyuarat UMNO Bahagian Bagan Datoh. Menurut Ahmad Zahid lagi, terdapat sebilangan pemimpin bahagian yang hanya berjumpa dengan orang ramai pada peringkat akar umbi hanya apabila dia datang melawat kawasan.

Justeru, Zahid menyeru para pemimpin di Bagan Datoh agar turun untuk bertemu dengan akar umbi, terutama sekali yang membabitkan pemimpin-pemimpin pada peringkat Bahagian, Pemuda, Wanita dan Puteri selain tidak hanya bertemu masyarakat hanya apabila dia balik Kawasan. Apa yang dicakapkan oleh Zahid Hamidi sebenarnya bukanlah perkara baru pun. Dah lama berlaku pun. Contoh terbaik ialah Mukhriz Mahathir sewaktu menjadi Menteri Besar Kedah. Sehinggakan mesyuarat Exco Negeri Kedah pun, dibuat di Kuala Lumpur!

Itu belum lagi Ketua-Ketua Bahagian dari negeri-negeri lain tidak berada di Kawasan masing-masing, sebaliknya lebih selesa tinggal di Kuala Lumpur dengan alasan mereka berniaga di Kuala Lumpur. Tetapi apabila mengetahui ada pemimpin besar Pusat yang datang ke Kawasan mereka, mereka akan cepat-cepat balik, mengaturcara agar tembelang mereka tidak dipecahkan.

Selain kedatangan pemimpin Pusat, satu-satunya acara yang membolehkan para pemimpin setempat tersebut lekat di Kawasan tersebut adalah pada musim pemilihan.

Mungkin sudah berbuih mulut dan telinga tentang arahan agar para pemimpin setempat lebih banyak berendam di kawasan masing-masing. Bukannya hanya turun kawasan apabila ada kepentingan lain.

Memang betullah seperti yang dikatakan, kebanyakan orang UMNO ni, terutama pemimpin-pemimpin setempat berasa sangat selesa dan berasa tidak takut langsung akan kekalahan kerana TERLALU BANYAK PILIHAN.

Apatah lagi dengan trend masakini yang menyalahkan pemimpin atasan bagi menghalalkan perbuatan masing-masing terutama sekali Najib Abdul Razak.

Bukankah itu yang sering berlaku dalam UMNO?



1 comment:

Rozai CBR said...

Apa kurangnya dgn pemimpin2 besar ....nampak bila dekat pilihanraya atau rasa diri tu dah tak laku....

top