Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, August 4, 2016

MUDAH GAYA KERJA WAKIL RAKYAT DAP... ORANG LAIN BUAT KERJA, DIA BUAT SIAL SAJA!!!



Selama 8 tahun Pakatan memerintah Selangor, Ng Suee Lim sendiri telah menjadi ADUN Sekinchan lebih dari 10 tahun, tetapi akhirnya dia tetap menyalak kepada Ahli Parlimen Sungai Besar dari UMNO, Budiman Zohdi juga agar segera menunaikan janji-janji pilihanraya iaitu menaikkan taraf Pasar Awam Sekinchan.

Belum pun sampai 60 hari lagi Budiman Zohdi menjadi Ahli Parlimen Sungai Besar, Ng Suee Lim yang berasa terancam dengan cara kerja Budiman Zohdi, mula mencari ruang untuk menyelar, mengutuk dan memperlekeh-lekehkan Budiman Zohdi atas nama JANJI PILIHANRAYA. Sedangkan janji-janji yang ditaburkannya selama lebih 10 tahun kepada rakyat Sekinchan, tak pula dia ungkit atau dedahkan.

Keratan akhbar di atas menyatakan, Ng Suee Lim, ADUN Sekinchan berkata MDSB telah memberikan laluan kepada ICU utnuk naik taraf Pasar Awam Sekinchan. Katanya lagi, masalah bumbung bocor pada 24 buah gerai di tepi Pasar Awam, pada mulanya hendak ditangani oleh MDSB memandangkan peruntukan untuk naiktaraf telah diluluskan dan akan dikerjakan dalam tempoh terdekat, tetapi oleh kerana ICU mahu berikan peruntukan untuk kerja-kerja naiktaraf, MDSB berikan laluan kepada ICU. Bagaimanapun, menurutnya, MDSB akan menyelia sewaktu kerja-kerja berjalan dan akan tegur ICU sekiranya kerja tidak ikut perancangan.

Bijak tak otak dalam kepala ADUN yang berwajah seakan-akan pengganas komunis zaman darurat dahulu ni?

Mengetahui Budiman telah membuat permohonan mendapatkan peruntukan daripada Persekutuan dan selepas diluluskan, serta-merta, kononnya MDSB dikatakan telah meluluskan peruntukan untuk naiktaraf Pasar Awam itu. Serta-merta diberitakan, MDSB mahu buat kerja tetapi memandangkan peruntukan Persekutuan menerusi ICU dah sampai, maka MDSB (Majlis Daerah Sabak Bernam) memberi laluan kononnya kerana hormat.

Piiiraaahhhh...

Lebih 8 tahun, dan lebih 10 tahun Ng Suee Lim jadi wakil rakyat Sekinchan, selepas Budiman dapat peruntukan Kerajaan Persekutuan, baru dia muncul sebagai hero dan kemudian mahu buat kerja-kerja penyeliaan dan mandur sahaja?

Kenapa dia tak minta sahaja, calon BN diberikan laluan untuk menang dalam PRU-14 di DUN Sekinchan?

Inilah perangai yang ditunjukkan oleh KESEMUA WAKIL RAKYAT Pakatan di seluruh negara. Bab ceramah, bab kempen, merekalah yang paling wahid. Bab sensasi, bab provokasi, merekalah paling juara, tetapi apabila masalah melibatkan rakyat, mereka akan cuci tangan dan kemudian menyerahkannya kepada wakil-wakil dari UMNO dan BN.

Ironinya, mereka berjaya dengan taktik sebegini. Malah mereka mendapat sokongan yang lebih daripada para pengundi!!!


No comments:

 
Blogger Templates