Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, August 19, 2016

ZAHID KEMARUK UNDI KAUM INDIA SAMPAI SANGGUP LETAK BATU ASAS PEMBINAAN KUIL? BIAR BETUL!!!!



Cerita yang menjadi viral dan sedang hangat dibincangkan serta dicecehkan oleh puak-puak balik sana ialah Zahid Hamidi terlalu kemaruk nak dapat sokongan daripada masyarakat India bagi membuktikan dia adalah Timbalan Perdana Menteri dan Pemangku Timbalan Presiden UMNO yang mempunyai pengaruh lebih besar berbanding Muhyiddin Yassin. 

Satu klip video dikitarkan dan dimuatnaik menunjukkan Zahid Hamidi dalam satu upacara meletakkan batu asas untuk sebuah kuil Hindu di Bagan Datoh, kononnya!

Maka bertempik soraklah para penyokong Cap Bunga seraya membanding-bandingkan Zahid dengan Muhyiddin Yassin. Kata mereka, Muhyiddin Yassin tidak pernah mengorbankan prinsipnya selaku pemimpin UMNO yang beragama Islam dengan terlibat dalam apa-apa upacara keagamaan lain-lain agama selain Islam.

Punyalah kemaruk dan terdesak demi memuliakan Muhyiddin Yassin walaupun hakikatnya mereka tahu bahawa mereka sedangkan melakukan fitnah yang sangat berat ke atas Zahid Hamidi walaupun pada masa yang sama, mereka pandai pula mengecop FITNAH pada kes perceraian melibatkan seorang bekas timbalan pendakwaraya dengan isterinya yang mempunyai kaitan dengan Muhyiddin Yassin.

Klip video di atas telah digunakan untuk tujuan tersebut. Dan mereka yang tidak ada otak, menerimanya sebagai satu kebenaran. 

Hakikatnya...


Klip video tersebut sebenarnya menunjukkan Zahid Hamidi dan Menteri Sri Lanka dalam satu majlis pecah tanah untuk pembinaan kilang projek usahasama syarikat Malaysia, Hyrax Oil dan syarikat Sri Lanka. 

Hyraz Oil adalah milik seorang wanita Melayu warga Malaysia!

Barangkali mereka terkeliru dan tidak kenal atau tidak dapat membezakan yang mana satu Zahid Hamidi dan yang mana satu Subramaniam, Presiden MIC.

Ini adalah kerana yang meletakkan batu asas untuk pembinaan sebuah kuil di Melaka adalah Subramaniam yang secara kebetulan memberikan komen berhubung siasatan kematian menantu Zahid.

Penggunaan fitnah berdasarkan berita yang diputarbelitkan, turut digunakan secara meluas, terutama sekali yang boleh membangkitkan sentimen di kalangan rakyat, sepertimana yang cuba dilakukan oleh sebuah portal yang diketahui memang kaki putarbelit ke atas rakyat Sabah. 


Dan sekali lagi juga, Zahid Hamidi dijadikan sebagai subjek sasaran yang kononnya seorang monster yang bersikap kuku besi dan menganggap rakyat Sabah sebagai golongan bodoh yang tidak boleh berfikir kecuali percaya bulat-bulat kepada berita yang mereka mahu sampaikan. 

Isu Pendatang Tanpa Izin (PTI) dan PROJEK IC yang banyak dikaitkan dengan Dr. Mahathir, masih lagi menjadi satu sentimen yang cukup besar dan mampu mencetuskan kemarahan di kalangan rakyat Sabah. 

Portal terbabit 'bijak' dalam memanipulasi isi kandungan atau petikan yang diambil bagi mewujudkan kemarahan tersebut walaupun isi kandungannya ialah, pemberian sijil kelahiran bukan bermakna pemberian kewarganegaraan kepada anak baru lahir PTI di Sabah berbeza sama sekali dengan pemberian Kad Pengenalan pada zaman Mahathir.


4 comments:

SRI MUDA ACADEMY said...

So what's the big deal...as a politician he is to embrace all diversity of that Malaysia rakyat. The article is just a load of bull shit, good try but it ain't worth it.

Anonymous said...

sah John Cally hanya baca tajuk!

Anonymous said...

Pasal batu asas ni kau je yg cakap...tak pernah plak sebelah kami ni cskap mcm tu...nak spin tapi bodo..

Anonymous said...

Mmg iblis org yg buat fitnah. Buat dosa jariah.

 
Blogger Templates