Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, September 25, 2016

AIKKK.... TAKDAK PULA MELALAK MELOLONG MACAM URA-URA NAK SAMAN RIZA AZIZ HARI TU YER?



HERAN JUGAK EH!!!

Hari tu bukan main berdegung-degang sembang kononnya Husam Musa sepatutnya disambut sebagai WIRA NEGARA yang cuba menyelamatkan rakyat Malaysia daripada kebinasaan. Malah Husam Musa dan Matthias Chang diangkat sebagai pejuang yang tiada bandingannya kerana keberanian mereka menyaman anak tiri Riza Aziz dan rakan kongsinya serta Jho Low di Amerika Syarikat, sekaligus membuktikan segala tuduhan yang dibuat terhadap 1MDB menggunakan WSJ dan Sarawak Report, adalah satu kebenaran mutlak.

Namun akhirnya, sembang besar kekal sebagai sembang besar. Sembang besar yang sudah dari awal dikatakan, tidak akan membuktikan apa-apa selain daripada pembohongan yang cuba memperdayakan sebahagian daripada rakyat Malaysia terutama golongan yang amat percaya, awan adalah daratan di langit.

Husam Musa dan Matthias Chang telah menggugurkan saman mereka ke atas Riza Aziz dan rakan kongsinya serta syarikat mereka, Red Granite serta Jho Low. Tiada sebarang alasan diberikan sehingga ke saat ini.

Ironinya, berbanding sembang mereka kononnya mereka mahu 'menyelamatkan wang rakyat Malaysia' dengan menfailkan saman, pengguguran saman tersebut, langsung tidak menarik perhatian, apatah lagi diperkatakan oleh mereka yang kuat bergebang sewaktu Husam Musa dan Matthias menfailkan saman.

Tidak itu sahaja, tiada juga liputan yang dibuat oleh portal-portal berita yang sentiasa cuba mensensasikan apa-apa sahaja berita terutama yang membabitkan 1MDB dan Najib Abdul Razak.


Dari awal lagi telah diberitahu, saman yang difailkan oleh Husam dan Matthias penuh dengan kesilapan dan tuduhan-tuduhan palsu. Seperti contoh, kapal layar mewah, Topaz yang digunakan oleh Leonardo DiCaprio untuk belayar ke Brazil bagi menyaksikan Piala Dunia, bukannya ditempah oleh Jho Low sepertimana yang didakwa oleh Husam dan Matthias Chang. Namun pemberitahuan tersebut dikatakan sebagai MEMAKAN DEDAK dan JILAT JHO LOW.

Sedangkan hakikatnya, kapal layar tersebut adalah milik Syeikh Mansour, Pengerusi IPIC dan pemilik Manchester City dan dikatakan memiliki kekayaan bernilai lebih USD17 bilion.

Syeikh Mansour juga merupakan boss kepada Khadem Al-Qubasi, orang yang dituduh mengoperasikan Aabar palsu yang melabur dalam filem Wolf of Wall Street yang telah mengutip ratusan juta dollar dan diterbitkan oleh syarikat milik Riza Aziz.

Kita tengok apa lagi temberang yang akan dibuat selepas ini.

Terdapat juga berita yang mengatakan, DOJ Amerika Syarikat turut menggugurkan injunsi mereka terhadap Red Granite dan membenarkan syarikat tersebut beroperasi seperti biasa. (RUJUK DI SINI)

2 comments:

Anonymous said...

Husam sudah kena beli??

Anonymous said...

Sah ari ni muka medey kutty macam cencorot tertelan cuka getah... kah kah... blog batu api putramerdeka cuti berkabung ari ini... kah kah kah...

 
Blogger Templates