Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, September 6, 2016

TAMIL DI INDIA TIDAK KECOH, TAMIL DI MALAYSIA DI BAWAH P.RAMASAMY PULA TERLEBIH-LEBIH INDIANYA!!!



Kecoh dan perhatian yang diberikan kepada drama Mahathir-Anwar Ibrahim, membuatkan cubaan pihak-pihak tertentu yang dilihat seperti diketuai oleh Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P.Ramasamy, tidak dipedulikan langsung. 

Beberapa hari lepas, sekumpulan 'pejuang Tamil' menunjuk perasaan membantah kehadiran bekas Presiden Sri Lanka, Rajapaksa ke negara ini dengan alasan, Rajapaksa adalah seorang pengganas dan telah membunuh ratusan ribu orang Tamil di Sri Lanka.

Ahad lepas, beberapa orang lelaki India menyerang Pesuruhjaya Tinggi Sri Lanka ke Malaysia di KLIA dan rakaman serangan mereka, telah disiarkan oleh media-media utama. 

P.Ramasamy yang menjadi jurucakap tidak rasmi LTTE di Malaysia, walaupun dia memegang kad pengenalan Malaysia dan warganegara Malaysia, cuba menghalalkan perbuatan tersebut dengan mengatakan, Malaysia tidak peduli dengan sentimen masyarakat India di Malaysia. 

Agak aneh juga memandangkan India yang merupakan negara leluhur P.Ramasamy mahupun mereka yang menunjuk perasaan atau pun yang membuat serangan ke atas Pesuruhjaya Tinggi Sri Lanka di KLIA, turut mengiktiraf dan menjemput Rajapaksa ke negara itu. Bahkan India tidak pernah mengenakan sebarang sekatan kepada Sri Lanka. Bukan itu sahaja, India turut membantu Sri Lanka dengan perisikan dan lain-lain bagi membolehkan Sri Lanka memerangi LTTE yang bertanggungjawab dalam pembunuhan bekas Perdana Menteri India, Rajiv Ghandi pada tahun 1991.

Tamil di India tidak pedulikan LTTE tetapi Tamil di Malaysia begitu menyanjungi LTTE? Alasan-alasan klise seperti pembunuhan kanak-kanak, kaum wanita, rogol dan sebagainya, selain cuba menyamaratakan status LTTE dengan pejuang serta perwira Palestin, dijadikan untuk mewajarkan tindakan provokasi Malaysia yang diwakili oleh para pengikut P.Ramasamy ke atas Sri Lanka dan wakil-wakil kerajaan mereka di negara ini.

Hari ini, PDRM telah mengeluarkan amaran kepada sesiapa sahaja yang menyatakan sokongan kepada LTTE dan protes ke atas bekas Presiden Sri Lanka, Mahinda Rajapaksa ekoran serangan ke atas Pesuruhjaya Tinggi Sri Lanka ke Malaysia di KLIA pada Ahad lepas.

Dalam satu sidang media bersama wartawan semalam, Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar berkata, "Saya mahu memperingatkan kumpulan ini yang mereka menyokong gerombolan yang diharamkan oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu. Kita boleh mengambil tindakan terhadap mereka." 

Menurut Khalid, polis telah mengenalpasti beberapa kumpulan tempatan yang membuat tunjuk perasaan dan kaitan mereka dengan LTTE selain memberi amaran yang mereka boleh ditangkap di bawah SOSMA.

Ketika ditanya sama ada kumpulan yang melakukan serangan tersebut bersekutu dengan LTTE, Khaliad berkata, mereka hanya menunjukkan simpati kepada LTTE dan polis masih menyiasat kaitan meeka dengan kumpulan pengganas itu. 


8 comments:

Anonymous said...

keling2 tak sedar diri!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Melayu dah rampas tanah Siam, lagi nak betpantun. Melayu adalah bangsa yg terakhir yg menetap di Senananjung sama cam org2 Sinhala. Nak simpati pada Tamil Sri Lanka tak boleh, habis nak buat apa. Mana lanun Bugis kenai sejarah, pakai rampas itu lahyg boleh. Mana yg lebih bertamadun lanun atau keling.

Anonymous said...

Bangsa Melayu sekarang ini sedang meraikan seeorg pembunuh separuh masa dan penyamun sepenuh masa sebagai PM. Itulah ciri2 lanun yg masih menebal.

Anonymous said...

Melayu itu keturunan keling. Tak ada Melayu tanpa keling. Melayu bangsa rojak tak adajati diri.

Anonymous said...

memang tak boleh simpati tambi..keling tetap keling la ko

Anonymous said...

Ramai lah pulak india keling keturunan pariah Sri Langka meroyan kat sini..puihh parapundek wakawulek

Anonymous said...

Aku tengok Pakistan, Turki, Arab, Bangla, Mamak Indon semuanya Melayu. Habis siapakah Melayu ori, mungkin toyol dan bunian yg baru keluar hutan agaknya atau lanun yg baru naik darat. Atau Melayu ori itu dipariahkan oleh saudara baru tadi. Jadi Melayu hanyalah satu ungkapan politik untuk meraih laba. Tempat Melayu ori adalah dilaut sebagai lanun. Kalau benda ini naik darat susah pula, bunuh, rasuah, main kayu tiga semua jadi aktiviti sepenuh masa. Ukurlah badan sendiri dunia dah tahu permainan politik perkauman di Malaysia.

 
Blogger Templates