Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, October 17, 2016

ANAK-ANAK SERTA WARIS ALMARHUM TG NIK AZIZ SEHARUSNYA AMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG SEKAT HUSAM MUSA BERBOHONG GUNA NAMA NIK AZIZ!!!



Husam Musa macam dah benak hati perut!

Apakan tidak, demi melangsungkan hujahnya, Husam Musa terpaksa menggunakan nama Almarhum Nik Aziz sekali lagi. Kali ini, dia mensabitkan Almarhum Nik Aziz bagi menipu ahli-ahli PAS agar menyertai demonstrasi BERSIH yang akan dianjurkan oleh BERSIH 2.0 yang didalangi oleh DAP. (RUJUK SINI)

Berbanding pemimpin-pemimpin Cina DAP mahupun akademik yang pro-DAP tidak menggalakkan orang-orang Cina, khususnya golongan muda agar tidak menyertai BERSIH bagi mengelakkan 'pergaduhan kaum' kononnya, Husam Musa dan sebahagian besar pemimpin Cap Bunga berwajah dan berbatang tubuh Melayu pula sangat sibuk berkempen agar orang-orang Melayu, khususnya golongan muda beramai-ramai menyertai demonstrasi, bahkan mengapi-apikan mereka agar bertembung dan bertempur dengan Baju Merah yang telah dilabelkan sebagai samseng dan pengacau serta pengganggu demonstrasi aman.

Sedangkan hakikatnya, bahkan terbukti menerusi gambar-gambar yang banyak disiarkan oleh media-media sosial, Baju Kuning (BERSIH) yang telah menghuru-harakan keadaan, menghasut serta cuba melakukan penggulingan kuasa menerusi demonstrasi jalanan dengan menjadikan anggota-anggota keselamatan, khususnya polis sebagai sasaran mereka.

Dalam demonstrasi BERSIH 3.0 dahulu, kenderaan-kenderaan polis telah dirosakkan. Beberapa orang anggota polis turut dibelasah dan dicederakan.

BERSIH bagaimanapun, menuduh UMNO dan Polis sendiri yang melakukan kerja-kerja terkutuk itu.

Manakala dalam BERSIH 4.0, peserta-peserta BERSIH yang rata-ratanya golongan muda Cina, tidak sahaja memprovokasikan umat Islam dan orang Melayu tetapi juga menghina Perdana Menteri, isteri Perdana dan Presiden PAS dengan memijak gambar, melakukan upacara menyembah hantu olok-olok, serta upacara memperingati kematian selain mengagungkan penyapu yang pernah mencetuskan pergaduhan berdarah pada 13 Mei 1969.

Almarhum Nik Abdul Aziz ketika penghujung hayatnya telah menyatakan persetujuan agar PAS memutuskan hubungan dengan DAP. Ketetapan itu telah dipersetujui dan dipegang oleh para pemimpin serta ahli-ahli PAS. Pemilihan Agung PAS yang menyaksikan sebahagian besar pemimpin-pemimpin PAS yang telah dipengaruhi oleh kemewahan dan pujuk rayu DAP, keluar beramai-ramai seperti Mat Sabu, Khalid Samad, Mujahid Yusof dan sebagainya. Husam Musa bagaimanapun, kekal di dalam PAS walaupun pada masa yang sama dia cuba menjatuhkan Menteri Besar Kelantan dengan pelbagai dogma dan hasutan.

Menggunakan nama Nik Abdul Aziz bagi kepentingan diri, merupakan sesuatu yang terkutuk. Ini adalah kerana Nik Abdul Aziz sudah meninggal dunia.

Anak-anak dan waris Almarhum Nik Abdul Aziz sepatutnya menggunakan undang-undang bagi menyekat Husam Musa yang dipinggirkan oleh Almarhum pada penghujung kerjayanya selaku Menteri Besar Kelantan daripada memperkatakan atau mengaitkan Almarhum dengan dakwaan-dakwaan tidak masuk akalnya.

Cukuplah semasa hidupnya dahulu, Almarhum dicerca, dihina bahkan ilmunya diragui semata-mata kerana membela perbuatan Husam Musa. Almarhum kini berada dalam dunia yang berasingan dan dunia itu tidak lagi mempunyai sebarang kepentingan dengan dunia yang kita masih jalani sekarang ini.

Husam Musa seharusnya menghormati Almarhum Nik Abdul Aziz yang kerapkali digambarkan sebagai mursyidnya kalaulah benar dia benar-benar menyayangi bekas Mursyidul Am PAS itu, bukannya menjaja namanya demi kepentingan DAP dan Lim Guan Eng!!!


3 comments:

Anonymous said...

Betul ke bohong atau kau yg merepek ...husam ni memang baik dengan almarhum nik aziz. Memang betul ...haha

Anonymous said...

Lain hulu lain parang lain dahulu lain sekarang
Bersih dulu murni dan suci, sekarang dah jadi Beershit.

Anonymous said...

Husam ketandusan modal. Terpaksa guna nama almarhum tgna.

 
Blogger Templates