Wednesday, October 19, 2016

JAMAL DIGARI, AMBIGA DAN MARIA CHIN TAK PERNAH PUN WALAU MEREKA MENGHASUT DAN MENCETUSKAN KEGANASAN!!!



Kalau dengar sembang puak-puak pro DAP, BERSIH tu baik sahaja. Mereka membuat demonstrasi aman. Mereka patuh kepada Perlembagaan Persekutuan terutama sekali yang membabitkan Perhimpunan Aman. Malah mereka menyalahkan polis kerana 'melanggar' Akta Perhimpunan Aman walaupun sebahagian daripada peruntukan dalam Akta Perhimpunan Aman tersebut, memberi kuasa kepada PDRM untuk menyekat, menghalang, menasihati, membubarkan bahkan menahan sebarang perhimpunan.

Baju Kuning (BERSIH) akhirnya disaingi oleh Baju Merah. Tetapi berbanding Baju Kuning, Baju Merah menggunakan hak-hak orang awam 'untuk menyekat' demonstrasi aman.


Setelah berkali-kali berdemonstrasi dan bermaharajalela dengan demonstrasi jalanan yang mereka sangat bangga-banggakan bertujuan menggulingkan kerajaan yang telah dipilih secara sah oleh rakyat Malaysia, BERSIH yang kerap melaung-laungkan dan melabelkan PDRM dan anggota-anggota polis sebagai ANJING UMNO, memilih untuk menggunakan polis sebagai pelindung mereka.

Penahanan Jamal Mohd Yunos disambut gembira oleh para penyokong BERSIH dan DAP. Gambar Jamal Mohd Yunos digari tangan, kini sedang viral di FB dengan pelbagai ulasan.

Namun yang paling menarik ialah, ulasan tentang persoalan mengapa hanya Jamal Mohd Yunos sahaja yang digari, sedangkan Ambiga Sreevenasan, Maria Chin, Hishamuddin Rais dan para pemimpin BERSIH tidak pula pernah digari walaupun kerja mereka adalah menghasut bagi melakukan kekacauan di negara ini, bertujuan menimbulkan ketidakstabilan politik dan seterusnya menjayakan penggulingan kuasa di negara ini.



Mengapa hanya penentang BERSIH pula yang dikenakan tindakan pencegahan, sedangkan subversif sebenar seperti Ambiga dan Maria Chin, masih bebas begitu sahaja. Bahkan secara bermahajaralela memanipulasikan undang-undang di negara ini?

Atau sebenarnya ada isu lain yang membabitkan Jamal Mohd Yunos sehingga dia perlu ditangkap dan digari sebaik-baik sahaja dia mendarat dari Dubai?


11 comments:

Anonymous said...

Perkara macam ni yang buat Melayu benci kepada Cina. Kerana Polis takut pada Marina.

Anonymous said...

Kami tengok itu

Anonymous said...

Tu sebab depa naik tocang.

Anonymous said...

October 19, 2016 at 3:30 PM

Apabila Klentong (lawan Trumpet) didapati menggunakan server peribadi untuk mengendalikan emel resmi dan ofisial dan dengan itu di suruh tampil membersihkan diri, tetiba 30.000 emel hilang entah di mana. Tup-tup DoJ lepaskan bakal presiden wanita pertama ini dari sebarang dakwian. Kalaulah perkara sama melibatkan lelaki besar kemungkinan lelaki berkenaan di hantar oleh DoJ ke penjara. Resam dunia, bro.

Anonymous said...

Polis pun makan dedak Maria ke? Patut kena pecat polis ni kerana sikap tidak adil yg dipamirkan.

Anonymous said...

Ini sbb aku x suke jd melayu kat Malaysia, asyik jadi kambing hitam je. Baik jd cina, Cina Muslim la bero

Anonymous said...

Persepsi yang timbul ialah:

Laporan yang dibuat oleh persatuan tertentu senang dapat perhatian berbanding pihak lain.



Anonymous said...

PDRM perlu adil dlm bertindak. Klu nak sekat jgn sebelah pihak. Sekat semua drpd buat perhimpunan.

Anonymous said...

Bersih sekarang ramai cina dari yang lain. Kalau tak nampak lagi tak tahu lah nak kata apa.Dulu sembunyi sembunyi kini sudah terang terangan. Fikir dan renung renungkanlah.

Anonymous said...

Ini yang buat mata Pas bukak lagi besar...adil tak...orang Melayu jer ditangkap diheret ke balai polis..padahal cina kurang ajar dibiar buat mcm ni bapak dia punya negara..fikir fikir kan...Khalid ni salah sorang Tan Sri ANC ke...

Anonymous said...

Ikan Bakar ini ditangkap dan di simpan di Hotel Sangrila. Itu lah jenis tangkapan PDRM yg dilakukan ke atas penyokong kerajaan. Tengok Sirul boleh lepas imigresen.

top