Saturday, October 22, 2016

MALANG RAKYAT MALAYSIA APABILA PEMBANGKANG PARLIMEN MALAYSIA ADALAH PEMBANGANG-PEMBANGANG ABADI YANG LAPAR PISANG!!!



Setelah bertungkus lumus menyebarkan cerita yang Malaysia akan bankrap, dengan harapan, pelabur-pelabur asing dan FDI tidak masuk Malaysia, manakala pelabur-pelabur sedia ada di negara ini berpindah beramai-ramai ke negara lain dalam usaha memudahkan penggulingan kuasa menerusi kegawatan ekonomi, pembentangan bajet 2017 telah dijadikan sebagai bahan momokan untuk merealisasikan perancangan mereka.

Pengerusi Cap Bunga, Dr. Mahathir telah memberi gambaran kononnya, Kerajaan tidak akan mampu membayar gaji kakitangan awam bermula 1 Januari 2017 kerana negara ketiadaan duit. Mahathir jugalah yang mempopularkan cerita kononnya Malaysia telah bankrap kerana Najib tidak pandai mentadbir kewangan negara. Selain itu, turut dikaitkan kononnya hutang 1MDB telah menyebabkan negara terpaksa menanggung beban yang berat dan sukar menarik pelaburan luar.

Pembentangan belanjawan 2017 oleh YAB Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan semalam, telah digunakan oleh ahli-ahli Parlimen pembangkang untuk menunjukkan dan membuktikan tahap KEBANGANGAN ABADI mereka apabila mereka bertindak mengganggu, malah turut melangkah keluar dari Dewan Rakyat.


Alasan yang diberikan ialah belanjawan tersebut tidak realistik.

Tidak realistik yang dimaksudkan ialah, tidak selaras dengan apa yang mereka uwar-uwarkan bahawa Malaysia telah bankrap dan Kerajaan tidak mampu membentangkan belanjawan dengan peruntukan yang sangat besar.

Namun yang pastinya, Ahli-Ahli Parlimen pembangang itu termasuklah 'kononnya totok UMNO' Muhyiddin Yassin, sememangnya sudah bersedia untuk menimbulkan kekecohan dengan menjadikan Dewan Rakyat sebagai sebuah pasar jual DAGING BABI.




Kesemua Ahli Parlimen PAN, PKR, DAP dan Cap Bunga melangkah keluar dari Dewan Rakyat ketika pembentangan belanjawan dibuat. Yang masih tinggal dan tekun mendengar pembentangan bajet tersebut hanyalah Ahli-Ahli Parlimen PAS - kecuali Mahfuz yang memilih untuk bersama DAP, serta Shafie Apdal yang barangkali cuba mendapatkan simpati buat kali terakhir. Alasan Lim Guan Eng ialah, Najib bertalu-talu menghentam bekas Perdana Menteri dan dua bekas Timbalan Perdana Menteri dalam pembentangan bajetnya. Manakala Presiden PKR, Wan Azizah pula menyatakan, pembentangan tersebut hanyalah pembacaan skrip semata-mata sedangkan hakikatnya, Malaysia sudah tidak ada duit.


Malu dan hilang kemaluan, menyebabkan kesemua Ahli Parlimen tersebut terpaksa memilih jalan cerita drama telenovela dan sinetron untuk melakukan minyak angin mereka. Mob flash di luar Dewan Rakyat dengan placard SIAPA MO1 yang turut dibuat di dalam Dewan, cuba menarik perhatian bagi menutup pembaziran wang rakyat yang digunakan untuk membayar gaji dan elaun mereka.

Minggu hadapan adalah acara berbahas sebelum pembentangan bajet tersebut diluluskan atau sebaliknya. Mengapa tidak tunggu sehingga ke minggu hadapan untuk mempertikaikan belanjawan 2017 itu? Mengapa memilih hari yang salah dan waktu yang tidak sesuai semata-mata untuk menunjukkan mereka adalah PEMBANGKANG YANG BANGANG?

Itulah, kalau sudah kuat sangat berbohong sehingga akhirnya tenggelam dan percaya dengan pembohongan yang mereka buat!!!


19 comments:

Anonymous said...

Perangai mcm ni ke nak tawan Putrajaya. Jgn harap la...

Anonymous said...

Woi mangkuk yang bernama Mahataik. Kalau kakitangan kerajaan dapat gaji tahun depan kau boleh resign tak dari jadi pembohong dan pemfitnah.

Anonymous said...

Salam admin, ade jual air jampi x.? Ni kawan2 aku semua suke dgn pembohongan pembangkang. Aku bg fakta dia kata auta, dia punye auta dia kata fakta. Dia pun bkn pandai bidang ekonomi, tp klu ckp kalah anak Dusuki (master ekonomi Islam).

Tolong la kawan2 hambe yg suke berita2 bohong. Dah mcm bani Israel malah teruk lg. Ade jual air jampi nk bubuh kat telinga depa.

Anonymous said...

Blelanjawan tak realistik kelentik kau la.
Belanjawan akan realistik kalau bg dgb anakberanak kau.
Dasar betina

Unknown said...

Ketua pembangkang mcm bodoh buta kayu

Anonymous said...

Tak payah air jampi tampar laju2 je kawen ko tu bagi ada akal

Cik Minah said...

BUAT APA NAK DENGAR BAGET MENTERI KEWANGAN TERBURUK DI DUNIA....????

Selain itu, Najib juga sebelum ini telah dinobatkan sebagai Menteri Kewangan Terburuk Asia 2016 oleh sebuah portal kewangan antarabangsa, AsiaFinance. Bermakna, Bajet 2017 semalam dibentangkan oleh seseorang yang terburuk, bukan terbaik.

Maka, bersama semua itu, jauh lebih mengaibkan jika Ahli-Ahli Parlimen pembangkang, masih sanggup mendengar sampai habis ucapan belanjawan yang disampaikan oleh Najib yang bukan saja sudah disahkan sebagai terburuk, tetapi juga sebenarnya telah sifar wibawa dan intergriti dalam dirinya. (SH 22/10/2016).

Anonymous said...

Semoga Malaysia bertambah makmur

Anonymous said...

Kesian dengan rakyat yang mereka wakilkan LEMBU2 ini untuk menyuarakan masalah mereka dan juga sesama menjadi pembangkang untuk memberikan bangkangan yang bernas demi untuk sesama memajukan negara..tetapi wakil mereka lebih LEMBU daripada LEMBU SEBENARNYA..apa yang mereka tau cuma nak naikkan elaun mereka sahaja demi perut mereka sendiri.

Anonymous said...

nek jah oi....kalau engkau dan berok2 sekelian dah mula tak dapat elaun....itu maknanya negara nak bangkrap. kalau anu gerah masih dapat gaji seriyal dengan elaun ratus2 ribu itu pun maknanya malaysia belum nak bangkrap. kalau mr bean harum manis bolih lagi berjual beli maknanya malaysia belum lagi nak bangkrap. nampak benor kebuloq pisang. sama gak ngan mad dey yang mudah lupa. kalau asyik lupa pi tengok you tube atau google apa kata2 dia dulu.

Cik Minah said...

APA PASAL Komen saya tidak disiarkan, hanya komen-komen
BEROK MAT YEH-YEH sahaja yang anda berani siarkan.
KEC UT TELOR ke nak siar pandangan yang berbeza.....????
Typical of NAJIB's keledai.

Anonymous said...

Yg bangang ialah mangkuk hayun yg percaya budget kali ni baik. Kau semua makanlah temberang najib kau tu.

Anonymous said...

Yg kelakau bajet tahun lepas elok je presiden parti bunga duduk sokong bajet tu. Awat tahun ni buat perangai buruk terikut2 perangai haiwan tak hormat dewan. Akal letak mana agaknya. Dia marah pada najib sebab pecat dia, maka telanjanglah dia bertukar baju, malah maruahnya sekali. Kasihan...

Anonymous said...

Hoi bahlol ..anak dusuki tu bertanding pun kalah. Takyah ada masters nak tau PM kau bangsat. Kau makanlah temberang PM kau tu.

Anonymous said...

Biasa tu boss ..dia post komen yg dia suka je. Sama macam najiblah. Pakai hadis yg separuh je. Yg untungkan dia. Budget pun sama je. Duit tah dari mana tapi temberang sampai terpesona MP BN. Semua sengal !!!

Anonymous said...

Eh eh bapok komunis hang yg dah teloq masok dlm perot ngata org lain..kesian bapok balaci komunis sekor nih...

Anonymous said...

InnsyaAllah. Usaha tangga kejayaan bkn asyik nak salahkan org dan asyik nak menerima bantuan sepjg masa. Tak malu.
semoga Msia bertambah makmur.

Anonymous said...

CER NAIKAN ELAUN AHLI2 PARLIMEN. GERENTI SAMPAI MALAM DIORANG TUNGGU UNTUK SOKONG.
TERMASUK MINAH GEMOK KATEK NI JIKA BERPELUANG....

Anonymous said...

dia REDHO tu bro....

tok guru ajar redho macamane ye ?

top