Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, October 18, 2016

NAK TANGKAP MO1, SEKARANG ANIS SYAFIQAH KENA 'TANGKAP' SURAT TUNJUK SEBAB UM... LIM KIT SIANG DAN AMBIGA BOLEH TOLONG TU, JANGAN RISAU!!!



Surat tunjuk sebab telah dikeluarkan oleh Hal Ehwal Pelajar Universiti Malaya kepada Anis Syafiqah, pemimpin muda tajaan dan ternakan DAP dalam kempen tangkap MO1. Tempoh yang diberikan adalah tujuh hari untuk menjawab surat berkenaan atau Anis Syafiqah akan berhadapan dengan ancaman tindakan tatatertib.

Ianya langsung tidak mengejutkan!

Dan sememangnya itulah yang perlu dilakukan oleh Universiti Malaya yang merupakan salah sebuah universiti tertua dan pernah dianggap sebagai universiti kelas elit di Malaysia suatu ketika dahulu.

Anis Syafiqah bukannya pelajar cemerlang pun. Jurusan yang diambilnya pun, bukanlah jurusan yang mempunyai permintaan ramai. Golongan yang mengambil jurusannya pula sangat ramai. Ditambah dengan ketidakcemerlangan Anis Syafiqah dalam bidang akademik, pembabitannya dalam politik DAP secara terlalu awal, hanya akan memusnahkan masa hadapannya sendiri.

Kecualilah kalau dia percaya bahawa Sekolah Demokrasi dan DAP yang diagung-agungkannya itu mampu memberikan tempat kepadanya untuk berjaya, yang pasti, golongan seperti Anis Syafiqah telah dipergunakan oleh DAP demi kelangsungan politik Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang serta Dinasti mereka.


Agak berbeza pula dengan pelajar-pelajar Cina terutama dari New Era College yang dimiliki penuh oleh DAP, tidak pula muncul seorang pun pelajar mereka seperti Anis Syafiqah serta bekas-bekas pelajar Melayu lain yang giat berpolitik jalanan dan jalangan. Sebaliknya mereka memberikan tumpuan penuh kepada pelajaran masing-masing.

Anda pernah melihat Lim Kit Siang mengheret anak-anak Cina dari New Era College ke demonstrasi BERSIH atau mana-mana demonstrasi jalanan?

Lebih menarik lagi ialah, manusia seperti Anis Syafiqah wujud di universiti-universiti awam yang memberikan kelebihan dan keistimewaan tidak sedikit kepada mereka memandangkan mereka adalah orang Melayu termasuklah melonggarkan syarat dan kelulusan kemasukan selain pemerolehan pinjaman dan pembiayaan pendidikan tinggi.

Pelajar-pelajar Melayu terlalu dimomokkan dengan politik. Mereka acapkali diapi-apikan untuk menentang kerajaan kononnya itu adalah perjuangan dan perjuangan itu pula adalah untuk rakyat dan Malaysia. Sedangkan pada masa yang sama, rakyat dan negara menanggung pelajaran mereka dan mengharapkan mereka menjadi tenaga produktif pada suatu masa nanti.

Malangnya, mereka telah dirosakkan oleh gerombolan politik yang melihat anak-anak muda Melayu lebih mudah dirosakkan dengan politik kebencian tetapi keuntungannya ditangguk oleh orang lain seperti DAP!!!

Apa-apa pun, tahniah kepada Anis Syafiqah dan selepas ini, bolehlah dia terus belajar sepenuh masa di Sekolah Demokrasi yang telah menerbitkannya di jalan raya untuk tangkap MO1, atau dia bolehlah minta bantuan daripada peguam-peguam DAP yang sudah tentu amat menyukai kes-kes sebegini, kalau tidak pun memohon bantuan whistleblower daripada Rafizi Ramli dan  Tun Dr. Mahathir!!!


3 comments:

Anonymous said...

Masa itu emas; masa itu pendidikan dan masa itu kejayaan.
Kalau dibandingkan dua golongan ini:

A- kaya, fokus dan tak buang masa

dengan

B- kedana, menyimpang dan lepak-lepak

A tentunya akan lebih maju dari B

Anonymous said...

Kemana budak bodoh adam adli...dah jadi jutawan kah..atau dah merempat

Anonymous said...

Pmpuan bodoh!!!

 
Blogger Templates