Tuesday, October 25, 2016

TAHNIAH, HUSNI HANADZLAH!!! ANDA TIDAK LAGI JADI KONDOM!!!



Para penentang 1MDB dan Najib, berjoget sakan apabila bekas Menteri Kewangan 2, Husni Hanadzlah mengemukakan soalan tentang 'keperluan kewujudan' dan 'asas kewujudan' 1MDB. Mereka segera memberikan gambaran bahawa sebagai Menteri Kewangan 2 pun, Husni Hanadzlah tidak faham tentang 1MDB dan fakta sebenar 1MDB disorok oleh Menteri Kewangan 1.

Dan kalaulah Husni Hanadzlah sendiri tidak faham, tidak tahu dan bertanyakan soalan yang paling asas, bermakna, rakyat kebanyakan juga tidak mungkin akan faham. 

Memang benar, soalan di dalam Parlimen yang dibuat oleh Ahli Parlimen wajar dijawab oleh pihak yang berkenaan. Namun pada masa yang sama, soalan yang dikemukakan perlu juga dijawab. Dan jawapan kepada soalan-soalan retorik Husni Hanadzlah, adalah jawapan-jawapan yang dia sendiri berikan. Rujuk klip video di atas.

Cuma dalam kes Husni Hanadzlah, dia tanya soalan tapi dia dah lebih awal jawab soalan tersebut. Malah jawapan yang diberikannya sebelum ini bagi soalan yang lambat ditanya, sangat detail.


Barangkali terlalu banyak kitab yang dibacanya, membuatkan Husni Hanadzlah yang meletak jawatan dalam sebagai Menteri Kewangan 2 kerana merajuk apabila dipindahkan ke portfolio dan Kementerian lain, mudah lupa dan gagal menyemak jawapan-jawapan yang diberikannya.

Jawapan mudah kepada soalan Husni, selagi rumah besarnya yang berharga juta-juta tidak terjual atau terlelong, sembang kononnya ekonomi sangat teruk dan kebimbangannya kepada nasib rakyat, hanyalah salah satu kondom yang menjadi amalannya. 

Apa-apa pun, tahniahlah kerana akhirnya Husni Hanadzlah tidak lagi menyerlomkan kondom ke kepalanya... daripada dia menjadi Ahli Parlimen atau calon 'BEBAS' pada PRU-14 akan datang, ada baiknya kalau dia menyertai Muhyiddin Yassin di barisan pembangkang sekarang ini. Itu lebih baik baginya dan soalan-soalan yang ditanyanya!


8 comments:

Anonymous said...

Tahniah HH walaupun agak terlambat untuk bersuara. Anda berani meninggalkan kerusi empok dan lumayan demi menegakkan kebenaran.

Anonymous said...

Jawablah soalan dia tu..

Anonymous said...

Husni pun dah sama mengong mcm muhyiddin...
Muhyiddin kata dia tak tahu pasal 1MDB...pada hal dia TPM...org no 2 dalam cabinet..
Husni kata dia tak tahu pasal 1MDB...padahal dia MoF kedua dlm cabinet...
adalah benda yg dia nak tu..tapi najib tak bagi...

Anonymous said...

sama macam de fakto...semasa dalam kabinet tak nampak apa-apa yang tak betul tetapi selepas di tendang keluar dari kabinet oleh PM22, tidak ada satu pun yang betul tapi. wakakaka

juragan69 said...

Bhai...bila disebut menteri kewangan ke 2,makna nya dia ada 3 boss dan lebih malang nya ketiga2 boss dia org yg sama iaitu najib sbgi menteri kewangan no SATU..najib sbgi PM...dan najib juga sbgi PRESIDEN CAP KERIS..maka sbgi no 2 dan pengikut yg setia apalah sngt dgn 'tolong' COVER BOSS...tp persoalannya smpi bila???selagi kita hidup bermaruah maka kita ada had nya wlupun iman senipis kulit bawang kita akan ada batasannya bhai slps ni skandal dgn perempuan mana pula yg Di tuju khas kpd DSHH...
yg bestnya bila keluar atau menentang najib/umno maka keluar lh isu rumah berjuta,harta berjuta, anak2 semua jutawan.. (anak tiri jutawan takpa) hahaha lu sndiri buka pekong yg umno lah lubuk utk mencari kekayaan secara rasuah...terimakasih bhai dlm masa lu membela najib lu memberi ruang kpd ahli umno yg sederhana utk berfikir betapa bodohnya mereka diperguna utk pimpinan mencari kekayaan (lu dapat tumpang JILAT mngkuk pun dh hilang pertimbangan)
Bhai aku tertarik dgn cara lu membidas segala kekayaan bekas pemimpin umno yg kini menentang najib..persoalannya adakah kekayaan mereka itu diperolehi secara HALAL atau HARAM..jika halal tk perlu dipersoalkan,jika HARAM knp pihak berkuasa tidak ambik tindakan...atau lu guna kaedah HALAL DALAM UMNO & HARAM JIKA KELUAR UMNO!!!

Anonymous said...

Kalau dulu parti hijau jadi hub cuci semua daki, lar nih PH lebih dipercayai kemampuannya? Donia, donia

Anonymous said...

Ala bhai lu pun nk share juga. Klu najib bg rm1juta kat lu, semua halal. Cakap la terus terang la bhai.

Cik Minah said...

Bila kita menongkah arus, memang banyak cabaran.
Anda sudah terjun ke dalam arus, ada banyak JERONG
menunggu untuk menyerang.
Bertabahlah dan terus berjuang.
Mesti ada banyak lagi yang anda mahu umumkan.
Takpa, sedikit-sedikit, lama-lama jadi BUKIT!
Apa pun SYABAS! ....kerana berani terjun menentang arus.

top