Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, November 21, 2016

APA LAGI KHALID SAMAD... KATA HERO SANGAT... TAJUDDIN DAH CABAR TU, ULANGLAH BALIK 'MENTERI SIAL' KAT LUAR DEWAN PULA!!!



Khalid Samad kini boleh membuktikan yang dia tidak berselindung di sebalik kekebalan Ahli Parlimen, apabila Tajuddin Rahman mencabarnya agar mengulangi ayat 'MENTERI SIAL' yang dituturkannya ketika membela Teresa Kok, kesan daripada kekeliruan fikirannya yang mengaitkan perkataan 'KOK' dengan kelucahan melampau. 

KOK adalah nama keluarga Teresa, Ahli Parlimen Seputeh.

Teresa Kok yang malu alah selepas cuba mencelah dan mengganggu ucapan Tajuddin Rahman, menjadikan kata-kata Tajuddin Rahman, 'The only woman with 'a Kok' is in Seputeh', sebagai bahan untuknya menagih simpati, sekaligus cuba menafikan nama keluarganya adalah KOK.

Khalid Samad yang kemudiannya cuba berlagak hero dan sebagai penyelamat menggelarkan Tajuddin Rahman sebagai 'Menteri Sial' kerana memanggil nama 'KOK' yang baginya merupakan satu cubaan mencarut atau melucah.


Beberapa orang pemimpin DAP termasuklah Teo Nie Ching menyerang Tajuddin dan menggelarkan Timbalan Menteri itu sebagai 'Menteri Sial' menerusi Twitter.

Kini, Tajuddin mencabar Khalid Samad untuk mengulangi semula makiannya di luar Dewan.

"Saya tak boleh terima dia cakap saya sial, malah Parlimen juga tidak membenarkan perkataan itu disebut dalam Dewan Rakyat," kata Tajuddin kepada pemberita di Lobi Parlimen.
Tajuddin menegaskan beliau akan mengarahkan peguam bagi tindakan selanjutnya untuk menentukan sama ada Khalid berada di pihak yang benar.
Tajuddin mengulas tindakan Khalid yang mengeluarkan perkataan itu ketika Tajuddin menjawab soalan tambahan Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena) berhubung inisiatif kerajaan bagi memartabatkan kualiti beras negara.
Terdahulu, Khalid mengeluarkan perkataan itu selepas Tajuddin secara berseloroh menyebut hanya Teresa Kok (DAP-Seputeh) wanita yang mempunyai nama dengan perkataan 'Kok' di Seputeh.
Bagaimanapun, gurauan tersebut menyebabkan Dewan Rakyat kecoh dengan beberapa anggota Parlimen pembangkang mengeluarkan kata-kata kesat termasuk Khalid yang berkata 'sial'.
Kekecohan itu bagaimanapun ditenangkan Timbalan Speaker Datuk Seri Ronald Kiandee dengan membuat penetapan bahawa perkataan 'Kok' adalah merujuk kepada nama Teresa dan bukan bermaksud perkataan lain.
Tajuddin berkata, "Teresa cuba kacau saya ketika saya nak menjawab soalan.
Dia seorang sahaja mempunyai nama 'Teresa Kok'. Tapi itu tak bermaksud bila saya cakap begitu boleh mengizinkan Shah Alam (Khalid) bangun dan cakap saya sial, sial, sial, itu tak mewajarkan dia bercakap perkataan sial," katanya. (RUJUK SINI)

6 comments:

Anonymous said...

Khalid nak tunjuk hero jdi pembela mp Dap la tu...

Anonymous said...

kalau anak jantan...kok kok kok keokkkkk.

Anonymous said...

Memanglah Tajuddin dgn kawan dia Bung tu tidak beradab.

Semperit. said...

Kerana Cina, melayu gaduh.

Anonymous said...

Ok ambe lah ini, Tajuddin ini sial dan menyampah.

Anonymous said...

Menteri yg dapat tender RM1 billion buat jamban yg terbesar di dunia utk org2 UMNO beristerihat dgn keluarga mrk.

 
Blogger Templates