Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 20, 2016

BERSIH 5.0 DAH HABIS... KSN MANA HILANG?



16 November lalu, Ketua Setiausaha Negara, Dr. Ali Hamsa mengikrarkan kononnya tindakan disiplin termasuklah buang kerja, gantung tugas atau potong gaji akan dikenakan kepada penjawat-penjawat awam yang menyertai Himpunan BERSIH 5.0.

Dan seperti biasa, kenyataan yang dikeluarkan oleh Ali Hamsa sebenarnya tidak lebih daripada sekadar satu retorik semata-mata memandangkan setakat ini, tindakan tatatertib yang diambil ke atas penjawat-penjawat awam yang terlibat dalam mana-mana perhimpunan haram, apatah lagi yang sudah bertukar menjadi 'PEGAWAI-PEGAWAI PEMBANGKANG' yang cuba menimbulkan persepsi dan kegemparan kepada rakyat, sekaligus menimbulkan menghapuskan keyakinan kepada perkhidmatan awam, langsung tidak dikenakan sebarang tindakan....TERUSKAN BACAAN DI BULETIN 247

2 comments:

Ted Manoff said...

Perangai India chelop Melayu memang macham tu..auta sembang deraih satu kampung. .

Anonymous said...

Amerika juara bebas tanpa batas. Itulah yang dunia faham. Rupa rupanya tidak begitu. Sufah ada beberapa kes kakitangan awam yang "fired" diri sendiri atau di "fired" cuma kerana menulis sesuatu di laman web sosial. Nah semua ini jadi begitu kerana AS berani bertindak terhadap pihak yang merperlecehkan institusi2 tertentu. Noktah.

 
Blogger Templates