Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, November 21, 2016

BUKAN SOSMA TETAPI MELANCARKAN SERANGAN KE ATAS YANG DI-PERTUAN AGONG... ITU YANG SEPATUTNYA DIHADAPI OLEH MARIA CHIN!!!



DAP dan para pemimpinnya sedang memeriahkan Twitter dengan menggambarkan negara ini sedang mengalami kekacauan. Individu-individu penyokong anarki dan golongan yang kononnya pejuang, tetapi makan hasil dari pihak yang mereka tentang seperti A. Samad Said pula menggambarkan polis dan lokap yang menahan Maria Chin dan para pemimpin BERSIH sebagai LAMBANG KUASA JAHAT.

SOSMA, akta yang menggantikan ISA, dikatakan telah disalahguna oleh pemerintah. Hanya kerana SOSMA telah digunakan ke atas Maria Chin, maka melalaklah sekalian angkatan DAP dan balaci-balaci mereka kerana dari awal lagi, DAP telah menggambarkan sahaja apa-apa sahaja yang membabitkan mereka adalah 'perjuangan rakyat', walaupun telah terbukti, DAP memang menentang Perlembagaan Malaysia terutama sekali yang membabitkan Artikel 3, 152 dan 153.


Bermodalkan, SOSMA tidak harus digunakan terhadap golongan politik, malah menggambarkan bahawa Maria Chin bukanlah pengganas yang perlu disosmakan, DAP, PKR dan para penyokong mereka tidak sahaja memperlekehkan pihak berkuasa, bahkan berikrar untuk menghapuskan SOSMA.

Maria Chin ditahan di bawah SOSMA bagi membolehkan siasatan berhubung pengakuannya menerima dana asing bagi tujuan menggulingkan kerajaan. Maria Chin secara relatifnya bukanlah pemimpin politik. BERSIH merupakan sebuah entiti yang didaftarkan sebagai syarikat perniagaan walaupun bergerak sebagai sebuah NGO.


Pemberontakan tidak sahaja dilakukan membabitkan senjata dan kekerasan, tetapi pada masa ini, pemberontakan dan usaha menimbulkan kekacauan serta sabotaj ekonomi dilakukan dengan menggunakan media atau tulisan mahupun kempen lisan.

Dalam sejarah Islam, pemberontakan pertama adalah melibatkan Abdullah bin Ubai.. .dia tidak melancarkan serangan bersenjata kepada Nabi Muhammad s.a.w sebaliknya melakukan hasutan agar orang Islam lebih menerima puak dan fahaman Yahudi serta musuh-musuh Islam. Daripada peristiwa Uhud sehinggalah ke Perang Siffin, akhirnya gerakan Abdullah bin Ubai, akhirnya umat Islam berpecah kepada Syiah dan Sunnah... selepas itu, perpecahan semakin besar dan pelbagai daulah terbentuk yang berakhir dengan Daulah Uthmaniyyah.

Daulah Uthmaniyyah yang merupakan Daulah Islamiyyah terakhir, runtuh kerana dana dan isme asing yang menggunakan isu kebebasan dan anti penyelewengan.


28 hari Maria Chin dalam kurungan SOSMA, sudah pasti akan dijadikan modal untuk meraih simpati dan sokongan, sama ada dari dalam negeri apatah lagi dari luar negara. Dana asing akan semakin melimpah-limpah, menyusup untuk membantu meruntuhkan 'MALAY RULING' sebagaimana yang diikrarkan oleh George Soros dan OSF yang merupakan pendana dan pembiaya utama BERSIH serta beberapa entiti lain, termasuklah SUHAKAM dan Majlis Peguam.


2 comments:

Anonymous said...

Yerlah...dia ni cina...yang..ingin menghuru harakan negara dan derhaka pada Yang Dipertuan Agung...sbb pm Najib dilantik oleh Yang Dipertuan Agung.. Alih2 nak guling Pm Najib..so maknanya apa

Anonymous said...

Maria nak membantu Yang DiPertuan Agung menyingkir UMNO bab curi banyak.

 
Blogger Templates