Tuesday, November 1, 2016

DAH KATA DAH TAK MAHU DENGAR... WEIII NAJIB, TUAN INGAT TUAN TU MAHATHIR ATAU GUAN ENG KA?



Dah kata dah tapi tak mahu dengar...

Yang Najib pi China bawa bini dan anak tirinya pasai apa?

Najib pi dgn jet kerajaan pasai apa? Kenapa tak naik MAS ke, China Airline ka tak pun keretapi Singapura-Kun Ming ataupun hitchhike?

Najib tak faham ka yang kos penerbangannya ditanggung rakyat? Sebagai Perdana Menteri, Najib janganlah ikut macam Tun Mahathir yang mana tukang masak, tulang dobi dan segala tukang peribadinya yang lain dibayar menggunakan wang rakyat dan apabila umur persaraan mereka telah tamat, Mahathir dan Siti Hasmah hanya bersalam dan berpeluk sambil gambar-gambarnya digunakan sebagai umpan meraih persepsi bahawa Najib telah mengejami mereka.


Najib tak boleh ulangi perangai TAHIK IDUNG MASIN Mahathir yang keseluruhan hidupnya disara oleh rakyat, namun nak keluar duit sendiri atau anak-anaknya yang kaya raya kerana projek-projek dan konsesi-konsesi  mewah kerajaan yang diperolehi masa Mahathir jadi PM, berkongsi bayar upah dan gaji pekerja peribadi, tersangatlah culas.

Tak kiralah sama ada Najib sekeluarga dijemput oleh Kerajaan China atau Najib bayar pelobi untuk jumpa Presiden dan Perdana Menteri China macam Mahathir bayar ratusan juta ringgit kepada orang tengah bagi membolehkannya berjumpa George Bush semata-mata untuk bersalam dan bergambar.


Najib kena sedarlah, anak tirinya bersama-sama ahli perniagaan yang dalam rombongan perdagangan Malaysia itu, adalah buah paling sedap untuk membalun Najib. Rafizi Ramli kaki fitnah yang disahkan oleh Mahkamah Tinggi semalam pun kata penjelasan perlu diberikan kenapa Riza Aziz naik jet kerajaan ke China.

Jadi tak payahlah sembang apa pun, jelaskan apa pun termasuklah istiadat dan adat China (bukan Cina) tentang jemputan kebesaran melibatkan keluarga. Kalau orang lain, tak ada masalah kerana mereka bukan Najib dan Rosmah.


Memandangkan kes ini melibatkan Najib, kalau Najib sekeluaega merangkak dari Kuala Lumpur ke Tiongkok pun untuk memenuhi jemputan tersebut, ia akan menjadi satu kesalahan.

Lainlah kalau Najib tu Guan Eng. Rosmah Mansor adalah Betty Chew. Riza Aziz tu Tan Sri Arumugam. Atau Najib tu adalah Mahathir yang boleh berbuat sesuka hati dan dicintai rakyat Malaysia.

Faham tak?


8 comments:

Anonymous said...

Biarlah...orang yang busuk hati dan hatinya dah hitam...kita cakap apapun bukan.mereka dengar..cukuplah sekadar kita pohon pada Allah agar Allah bukakan hati dan putihkan balik minda mereka..tu jer

Anonymous said...

Apabila kos sara hidup meningkat,barang naik,gst,rm jatuh,hutang negara meningkat,skandal 1mdb,bla bla..rakyat akan memerhatikan apa saja yg dibuatnya..sebaliknya jika pemimpin itu bijak menjaga hati rakyat,jujur,bukan mo1,bukan cash is king, apa saja dibuat,ada ku kisah...

Anonymous said...

Ha..ha.. Semua kemudahannyg Tun dapat tu adalah atas kapisitinya sebagai mantan Pm yg Najib juga akan dapat nanti bila dah bersara dan tak join aljub kt bamboo river. Yg dipersoalkan rakyat mengapa anak2 Najib naik jet tu. Jika benar Najib berjiwa rakyat ia perlu mengarahkan anak2 nya naik commercial jet guna duit poket sendiri.

Anonymous said...

Tak payah doa org. Kau mintak tuhan doa tuk kau jelah. Kau yu pun bukan betui sangat

Anonymous said...

MASA MAD DEY JADI PM DULU. ANAK2 DIA IKUT PAKAI TAMBANG SENDIRI KE?

Anonymous said...

Kenapa lah bodoh sangat pembangkang ni. Riza Aziz cuma menumpang bukan dia yang membawa rombongan tu. Berapakah kerugian kerajaan dalam hal ni? RM500 untuk makanan atas pesawat? Tak pa nanti dia buboh RM500 tu kat tabung Bershit 5.0

juragan69 said...

Bhai nmpk sngt lu sorg yg teramat pndi lg bijak...setaraf dgn bhai tfk yg lnsung tk berani 'mnjwp' sbgi blogger yg brbayar..bg statement utk rkyat lupa dn redha jee..tfk 'cerdik' dia brbayar bhai(tp betul ke cerdik) lu ttp kena byr cukai dn tngung kenaikkn sara hidup...org umno ni kaya2 kot..
bhai tfk lainlh hidup ditanggung..masa tun m brkuasa dialah penyokong paling tegar.. klu disuruh jd babi utk tunjuk sokongan kpd tun m maka babilh dia..masa pak lah jd pm maka tulisannya hnya pak lah insan yg sehebat2 insan di muka bumi ini yg paling layak jd pm@presiden umno..cash is king/god..tk gitu bhai

Anonymous said...

Ko bole bayangkan kalu LGE n kluorga g jupe preseden china brape billion LGE bole buat plaburan??

Kalu nuar n klorga brape bilion bole dpt plburan??

Kalu madey n klorga brape biluon bole dpt plburan??

Kalu mat sabu n klorga brape biluon bole dpt plaburan??

NAJIB bwak balik plaburan brape bilion bhai???
Rm150 kerrr???


top