Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, November 28, 2016

DIA LAGI!!! DENGAN PAKAI BAJU BERSIH 5.0, DIA BELASAH SEORANG BANGLA SEPERTI BELASAH ANJING KURAP!!!



Muka dia lagi...

Atau muka seiras dengannya?

Hanya berselang beberapa hari selepas viral video dia mengganggu tugas dan cuba mencabul seorang penjawat awam di tempat terbuka dengan gelagat samseng bersama-sama isterinya yang katek, kini muncul pula klip video yang menunjukkan dia atau individu yang sangat seiras dengannya, terlibat dalam kes membelasah seorang tenaga kerja asing yang dipercayai Bangladesh.

Bezanya kali ini dia atau individu seiras dengannya itu tidak bersama-sama si katek, tetapi seorang lelaki yang bertindak sebagai tukang pukulnya.

Dengan berbaju kuning dan tertera perkataan BERSIH 5 pada bahagian hadapan bajunya, mengesahkan bahawa individu berkenaan sememangnya merupakan penyokong DAP tegar.

Tidak mungkin ini merupakan satu-satunya kes melibatkan penderaan ke atas warga dan tenaga kerja asing oleh individu yang sama.



Daripada gelagatnya, dia seperti sudah biasa melakukannya malah mungkin menjadikan perbuatan ini sebagai satu amalan bagi tujuan menakut-nakutkan 'hamba tebusannya'.

Menggunakan batang rotan yang kelihatan seperti memang dikhaskan untuk membelasah orang, menunjukkan siapa dia yang sebenarnya.

Setakat artikel ini ditulis, belum ada sebarang laporan dibuat lagi tetapi dipercayai, beberapa pihak sudah pun memulakan langkah ke arah itu.

Dua hari lepas, Mahkamah Majistret membenarkan penangguhan hukuman penjara 14 hari dan denda RM3000 untuk pasangan suami isteri Lor Ka Hor dan isterinya, Tan Sit Fun selepas kedua-duanya berjaya dalam permohonan sehingga rayuan mereka didengar. Pasangan tersebut mengaku bersalah mengganggu tugas dan menghalang tugas seorang penjawat awam di Sungai Buloh yang mana klip video mereka menjadi sangat viral dan menimbulkan kemarahan netizen.

Semalam, Jabatan Peguam Negara memaklumkan, rayuan ke atas hukuman yang sangat ringan ke atas mereka, telah dibuat pada hari mereka dijatuhi hukuman. Hukuman bagi kesalahan di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksaan adalah penjara 2 tahun maksimum dan denda. Peguam Negara berkata, hukuman tersebut terlalu ringan bagi kesalahan yang dilakukan oleh pasangan suami isteri berkenaan.




10 comments:

Anonymous said...

Terlajak hirup Bak Kut Teh punya pasal, muka pun dah macam BABI TONYOK!

Anonymous said...

Dulu Asri pondan UMNO pukul budak Pakistan tak ada apa2 pun dari penyokong2 UMNO. Kau tau tak Asri tu lebih teruk dari binatang, bermulut longkang yg dibela oleh UMNO.

Anonymous said...

Kurang ajar punya cina.. Sanggup dia dera Bangla langsung tak ada perikemanusiaan... Tangkap jer

Anonymous said...

BANGSA BABI ANJING

Anonymous said...

Yang salah tetap salah. Tak kira siapa. Zaman skrg ada undang2. Bukan zaman batu.

Anonymous said...

ini baru sorang....bayangkan kalau puak puak ni menang & memerintah negara pda next pru dgn bantuan melayu melayu pemakan dedak babi...???
agak agak orng melayu dan agama islam jadi apa masa tu...????

Anonymous said...

Maaf ini lebih teruk dari pukulan Asri. PDRM sepatutnya menangkap 2 gengster ni secepat mungkin.

Anonymous said...

Lakunan arahan UMNO..
Bagi wang org boleh berlakun.

Anonymous said...

Dari dulu semua benda duk bagi kat cina...semua depa dapat dengan ada duit semua kita bagi..sampai depa samseng pun kita tak berani..bagi warganegara.bagi pulau buat negara.bagi bukit buat tempat judi.bagi tanah bela babi.bagi mengundi depa jadi menteri.lepas ni nak bagi apa lagi...last2 rakyat asal jadi kuli...tu ja

Anonymous said...

Rakyat asal di Senananjung ialah org2 asli dan siam.

 
Blogger Templates