Tuesday, November 8, 2016

FACEBOOKER AZMI ARSHAD 'SEKOLAHKAN' SYED SADDIQ YANG SEDANG MERENGEK-RENGEK KETAKUTAN SELEPAS BUAT 'SEMBAH DERHAKA'!!!



Lagi reaksi terhadap Syed Saddiq, Ketua Armada Cap Bunga yang menulis surat terbuka kepada KDYMM Sultan Johor, menyanggah titah perintah baginda yang tidak membenarkan demonstrasi BERSIH diadakan di Johor.

Kali ini, datangnya daripada salah seorang Facebooker yang hujah-hujahnya seringkali membuatkan lawannya terkedu sekaligus dijauhi termasuklah Syed Saddiq sendiri.


Dalam status terbaharunya, Azmi Arshad mempertikaikan tindakan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman yang kebudak-budakan dan budak manja, bukannya sebagai seorang pemimpin masa hadapan. (BACA DI SINI)

Syed Saddiq mengeluh, 'Bila sokong salah. Bila berbeza pendapat pun salah.'

Sedangkan hakikatnya, Syed Saddiq sedang menagih simpati dengan cara yang menggelikan.

Bagi mereka yang mengikuti status Azmi Arshad dan beberapa orang Facebooker yang lain di FB, sudah pasti tahu apa yang dimaksudkan oleh Azmi Arshad. 

Kata-kata yang sama pernah diluahkan kepadanya. Syed Saddiq mendakwa, orang ramai yang menyokong Perdana Menteri adalah salah tetapi apabila diminta membuktikan segala tuduhannya, Syed Saddiq akan 'melarikan diri' dan langsung tidak menjawab. 


Kemudian, 'bila berbeza pendapat', Syed Saddiq dan kawan-kawannya akan menuduh, mereka yang menentang menggunakan akaun-akaun FB palsu dan telah dibayar untuk menyemak di wall status mereka. Syed Saddiq tidak dapat menerima kenyataan, ramai orang sudah tahu dia hanyalah seorang penfitnah, bercakap kosong dan pembohong.

Menurut Azmi Arshad, ini bukan soal 'berbeza pendapat', malah Syed Saddiq sedia maklum tentang itu. Perkara sebenarnya ialah, dia menunjukkan penghinaannya kepada KDYMM Sultan Johor yang bertitah mengikut kuasa-kuasa yang ada pada baginda. 

"Seandainya kita tidak bersetuju dengan keputusan ibu kita yang tidak membenarkan kita berkawan atau bermain dengan kawan-kawan kita yang rendah IQ, kita tidak ada hak untuk menulis surat terbuka kepada ibu kita. Melanggar keputusan ibu sahaja sudah derhaka, apatah lagi untuk memberitahu seluruh dunia yang kita tidak bersetuju dengan ibu bermakna kita memalukannya," kata Azmi Arshad. 

Sama ada anda rasa anda betul atau salah, ia tidak relevan. Faktanya ialah, anda biadap dan kurang ajar.

Azmi turut membidas apabila Syed Saddiq bertanya, 'Which part of my letter is biadap?"

Menurutnya, pertanyaan Syed Saddiq itu sendiri sudah pun mencerminkan kebiadapan dan kekurangajarannya. Syed Saddiq cuba menunjukkan yang dia berani dan sangat berani sehinggakan dia tidak dapat membezakan antara Sultan dengan ahli politik. 

Dan besar kemungkinan menurut Azmi Arshad, keadaan ini adalah disebabkan dia terlalu memuja atau terlalu teringin mengikut jejak dewanya, Tun Dr. Mahathir.

Azmi turut menasihatkan Syed Saddiq...

"Anda boleh berlakon seperti orang tidak bersalah dan cuba bersembunyi di sebalik interpretasi undang-undang anda sendiri dan kemudian menetapkan standard adab paling rendah tetapi bagi kebanyakan Melayu tradisional yang lain, menunjukkan secara terang-terangan penghinaan ke atas Sultan bukan sahaja biadap dan kurang ajar, tetapi juga penderhakaan."

4 comments:

Anonymous said...

Apa pula pendapat pariah murtad syed bangla tu tentang pembangkang yg dibiayai oleh yahudi anti Islam, george soros?

Syed bangla tu tak nak komen ke?

Anonymous said...

Oklah tu. Ada jugak yg berani bersuara. Takkan nak ikut je. Kalau camtu takyahlah belanja duit buat university. Sekolah pun boleh tutup semua. Tak betul pun sokong jugak bagai nak giler.

Ted Manoff said...

Hairan juga. Biasanya keturunan Syed Syed ni akhlak tinggi. Ni sure Syed Jumaat.

Anonymous said...

Budak hingusan nak jadi wira kunun...

top