Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 13, 2016

ISKANDAR SAMAD PULA INGATKAN KEKEJAMAN YANG DILAKUKAN OLEH MAHATHIR SEPANJANG 22 TAHUN YANG MENGOTORKAN NAMA UMNO DAN SEKARANG DITANGGUNG NAJIB!!



Memang sepatutnya PAS berasa serik bekerjasama dengan UMNO-BN selepas apa yang dilalui oleh parti itu pada tahun 1970-an. Malah lebih serik lagi apabila Mahathir menjadi Perdana Menteri dan Presiden UMNO apabila menjadikan PAS sebagai sasaran utamanya.

Apa yang dikatakan oleh Iskandar Samad, Pesuruhjaya PAS Selangor merangkap ADUN Cempaka adalah benar dan tidak boleh disanggah sama sekali. (RUJUK SINI)

Ia samalah seperti orang UMNO berasa hati kerana PAS belum lagi menarik kembali atau melupuskan amanat takfir yang telah memecah belahkan orang Melayu-Islam bermula pada tahun 1978. Walaupun ianya tidak lagi diperkatakan, tetapi kesan-kesannya masih ada lagi, terutama golongan yang baru mengenal agama, masih lagi menggunakan hujah itu untuk menang dalam bertaki.

Semua yang disebutkan oleh Iskandar Samad, termasuklah PEMBUNUHAN MEMALI merupakan zaman 22 tahun bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad.

Sekarang ini, Mahathir bersama-sama gerombolan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang yang pernah dilabelkan oleh Presiden PAS sebagai UBAT LUPUT TARIKH.

Adakah Iskandar Samad terlalu  malu apabila gerombolan Pakatan Harapan memomok-momokkan PAS sebagai pemakan dedak Najib, membuatkan Iskandar Samad mengambil kesempatan menelanjangkan kejahatan Mahathir sepanjang 22 tahun dia memerintah ke atas PAS?

Dasar dan polisi seringkali berubah apabila kepala turut berubah. Ia samalah seperti PAS apabila berubah daripada Fuad kepada Burhanuddin dan kemudian kepada Asri sebelum diambilalih oleh Yusuf Rawa, Fadhil Nor dan sekarang ini Abdul Hadi Awang.


UMNO juga seperti PAS, daripada bersikap sekular sehinggakan loteri kebajikan pun hendak dihalalkan yang menjadi salah satu sebab mufaraqahnya Biro Agama UMNO menjadi PAS, kemudian toleransi dan kerjasama dengan PAS serta GERAKAN dan PPP selepas 13 Mei pada zaman Tun Razak, kemudian kembali bergocoh selepas wujud gerakan dalam UMNO yang mahu memastikan tempat mereka untuk mereka bertanding selamat pada zaman Hussein Onn dan zaman kezaliman serta kuku besi pada zaman Mahathir, sebelum zaman bertenang pada era Abdullah dan dasar berbaik-baik pada zaman Najib.

UMNO memerlukan PAS. Begitu juga sebaliknya. Walaupun bukan di dalam satu barisan atau satu kabinet atau satu parti apatah lagi satu jemaah, dan saling bertentangan tetapi UMNO dan PAS merupakan pengimbang terbaik untuk orang Melayu-Islam.

Tetapi mengambil kira dosa orang lain untuk diwariskan kepada orang terkemudian, bukanlah satu perkara terbijak, apatah lagi orang yang melakukan dosa tersebut masih lagi wujud dan masih lagi bernafsu dan bertembolok besar walaupun sudah tua demi kesinambungan kerjaya politik anaknya yang tidak memiliki sebarang kebolehan, bakat mahupun kesungguhan!


2 comments:

Anonymous said...

lahanat sekoq ni
harap gemok je
pale hotak zero

Anonymous said...

itu 22thn punya umno sudah masuk pakatan daa..... ha3...

 
Blogger Templates