Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, November 7, 2016

KESIAN AZMIN ALI!!! DIA TIDAK BOLEH JAWAB KENAPA DIA BAYAR RM2.45 BILION UNTUK BELI SPLASH SAMPAI TERPAKSA SENTUH PINJAMAN BANK ISLAM KHALID IBRAHIM!!!




Azmin Ali jadi kelam-kabut dan kembali ke sifat asalnya, 'menghentak-hentak kaki' apabila bekas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim menuduh Azmin mengkhianati rakyat Selangor apabila bersetuju membayar 10 kali ganda iaitu RM2.7 bilion untuk membeli SPLASH berbanding RM250 juta yang ditawarkan oleh Khalid Ibrahim sewaktu dia memegang jawatan Menteri Besar.

Pertanyaan Khalid Ibrahim bagaimanapun, tidak dijawab langsung oleh Azmin Ali. Sebaliknya Azmin Ali bertanyakan soalan yang sudah pun diputuskan oleh mahkamah sebagai satu fitnah dan kesanggupan PKR serta Saifuddin Nasution yang pada waktu itu merupakan Setiausaha Agung PKR untuk mengakui, mereka hanya menfitnah Khalid.


Tuduhan ke atas Khalid Ibrahim membabitkan pinjaman dari Bank Islam merupakan antara sebahagian daripada tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh PKR dan Pakatan dalam dokumen setebal 91 muka surat ke atas Khalid Ibrahim.

PKR turut meminta maaf tanpa syarat di mahkamah kepada Khalid Ibrahim dan mengakui bahawa segala tuduhan ke atas Khalid Ibrahim adalah tidak berasas dan berjanji tidak akan mengulanginya kembali.


Ternyata, isu pembelian dengan harga 10 kali ganda yang kembali disebut oleh Khalid Ibrahim, membuatkan Azmin Ali terpaksa mengitar semula pembohongan Rafizi Ramli dan PKR hanya untuk menyelamatkan dirinya sendiri. Bahkan Azmin Ali telah melakukan penghinaan ke atas keputusan mahkamah kerana kembali mengulangi tuduhan tersebut.

Semuanya hanya kerana dia cuba mengalihkan isu yang dibangkitkan oleh Khalid Ibrahim di mana salah satu penerima manfaat menerusi pemilikan 30% SPLASH adalah seorang penyokong PKR dan merupakan pengarah Institut Rakyat milik PKR.


Isu pembelian SPLASH dengan harga RM250 juta berbanding RM2.70 bilion itulah yang menyebabkan Rafizi Ramli memulakan Langkah Kajang bagi menggulingkan Khalid Ibrahim. Walaupun pada awalnya, Rafizi Ramli cuba menafikan, tetapi akhirnya terbukti bahawa Langkah Kajang hanyalah tentang menjatuhkan Khalid Ibrahim yang enggan berunding dan mengendurkan pendiriannya dalam isu pembelian SPLASH dan Tanah Wetland. (RUJUK SINI)


No comments:

 
Blogger Templates