Tuesday, November 22, 2016

MALU AKIBAT TERKANTOI MENIPU, LIM GUAN ENG MENGAMUK SAMPAI SURAT KHABAR PRO DIA PUN, DISERANG!!!



Lepas satu suratkhabar, satu lagi suratkhabar menjadi mangsa serangan Lim Guan Eng. Daripada akhbar-akhbar berbahasa Cina yang kuat menyokong DAP dan Lim Guan Eng sehinggalah akhbar milik MCA seperti The Star yang juga banyak menyokong DAP, menjadi mangsa serangan terbaharu Setiausaha Agung DAP itu. 

Dalam perkembangan terbaharu, Lim Guan Eng dan ramai ahli-ahli politik DAP kecuali Tony Pua sedang memperhebatkan serangan ke atas The Star. 

Tajuk The Star tidak menyatakan 'Penang. Under Water.' Sebaliknya, hanya 'Under Water'.

Gambar yang digunakan dirakamkan di Grik, Perak, tetapi banjir turut melanda Pulau Pinang dan Kedah dan negeri-negeri lain, jelas tertera pada muka hadapan akhbar berkenaan.

Selain itu, turut dilaporkan ialah satu kematian di Pulau Pinang akibat limpahan air sungai yang disebabkan oleh banjir, tetapi Lim Guan Eng kelam-kabut menyatakan, berita tersebut adalah fitnah kerana kematian tersebut bukannya akibat banjir. Dia berkata, mangsa mati akibat lemas di sungai dan kematian tersebut tidak bermana mati akibat banjir walaupun limpahan air sungai tersebut adalah disebabkan oleh banjir. 

Lim Guan Eng seperti keseluruhan DAP dan para penyokong mereka, cuba memutarbelitkan kenyataan. Apabila sudah tidak mampu memutarbelit, maka serangan agar akhbar dan sumber berita tersebut dibuat secara menggila. 

Adakah penafian Lim Guan Eng bahawa mangsa yang lemah akibat banjir tersebut bermakna, mangsa masih hidup? Dia faham ke tidak dengan kata-katanya sendiri?

Aneh juga, tiba-tiba sahaja Lim Guan Eng dan DAP menjadi begitu sensitif dengan berita-berita yang disiarkan oleh akhbar sedangkan berita-berita dari akhbar-akhbar yang sama jugalah yang mengeluarkan banyak berita-berita negatif tentang Kerajaan Pusat dan Najib Abdul Razak, DAP dan Lim Guan Englah yang paling kuat bersorak.

Sekarang, Lim Guan Eng marah apabila perkara yang sama terkena ke batang hidungnya?

Adakah DAP akan mengumpulkan para panglimanya untuk melakukan serangan besar-besaran ke atas The Star yang merupakan milik MCA dalam usaha mengalih perhatian daripada masalah banjir di Pulau Pinang yang masih tidak dapat diselesaikan oleh Kerajaan Negeri sehingga kini setiap kali hujan lebat? Sedangkan semasa cuba mencari kuasa dahulu, janji DAP ialah, masalah banjir di Pulau Pinang akan diselesaikan dalam tempoh yang paling singkat.

Untuk rekod, sekarang ini Lim Guan Eng dan DAP menyerang semua akhbar aliran utama dalam minggu ini sahaja bagi versi-versi berbeza - Berita Harian, NST, Sin Chew, China Press dan The Star. 

Satu-satunya akhbar yang dia tidak serang adalah Buletin Mutiara yang mana Kerajaan Negeri Pulau Pinang menyalurkan dana berjumlah puluhan juta ringgit dari dana negeri bagi menyebarkan pembohongan dan propaganda DAP. 

DAP dan Lim Guan Eng seringkali mendabik dada kononnya mereka memperjuangkan kebebasan akhbar dan maklumat... nah, inikah kebebasan yang diuwar-uwarkan?

Bayangkanlah kalau Lim Guan Eng sebagai Menteri Dalam Negeri!!!

5 comments:

Anonymous said...

buletin mutiara diedar percuma kepd penduduk pp. masa aku duduk pp, nampak je paper ni diselit pada pagar rumah, aku terus campak dlm tong sampah. tak hingin aku nak baca propaganda cina dap nih..

Anonymous said...

Presiden AS dalam transisi mendapat liputan dan penganalisaan amat negatif dalam sejarah negara berkenaan semasa beliau bersaing dengan lawannya bagi merebut kerusi presiden dan ianya dibuat oleh hampir kesemua surat khabar di sana. Namun kesemua itu tidak melunturkan semangat dan uasaha beliau untuk memenangi kerusi presiden. Ini menandakan media super liberal (kebanyakannya 3 suku dan mendapat sambutan) boleh boleh merancang apa saja tetapi mereka tidak semestinya mampu merealisasikan perancangan berkenaan.

Anonymous said...

Percaya kpd ckp lge bermakna sukarela utk kena bohong. Bodohpun biarlah bertempat. Simpan sikit utk masa depan...

Anonymous said...

Inilah balasan pada orang kafir laknatullah tapi perasan mcm khalifah umar abd aziz yang Islam dan amamah tu

Anonymous said...

Sebelum dpt kuasa;
"Kita mahu kebebasan bersuara, takkan nk kritik kerajaan pun x bleh"

Selepas dpt kuasa:
"Kritikan kepada kerajaan adalah suatu pengkhianatan, Dan kita x bleh terima. Mereka kita sumbat dlm penjara"

HAHAHAHA.....melayu please la jgn jd bodoh, jgn bangga klu jilat cina. Gi baca sejarah China.

top