Monday, November 14, 2016

NASIHAT NIK ABDUH KEPADA MAHATHIR SUPAYA LEBIH DEKAT DENGAN AMAL IBADAH BERBANDING POLITIK, BOLEH BUAT TELINGA BESAR MAHATHIR BERDARAH BERNANAH!!!



Nasihat yang baik tetapi sudah tentu akan membuatkan telinga Mahathir jatuh ke lantai!

Nasihat tersebut diberikan oleh anak lelaki kepada orang yang dianggap musuh Mahathir nombor wahid, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.

Menurut Nik Abduh, Mahathir sepatutnya bertaubat dan meninggalkan bidang politik terus. Bahkan sebaliknya perlu berada di tikar sejadah bukannya masuk politik kembali dan memburu kuasa walaupun kuasa itu untuk dipusakai anak lelakinya, Mukhriz Mahathir. (RUJUK SINI)

"Saya sudah katakan sebelum ini, lebih baik baginya kembali ke tikar sejadah. Adalah lebih baik untuk dia berdoa berbanding terlibat dalam politik," kata Nik Abduh.

Tambahnya lagi, Dr. Mahathir kini menentang perkara-perkara yang dilakukannya semasa menjadi Perdana Menteri. Dia yang menyekat hak royalti kepada Kelantan dan sekarang, Mahathir cuba berlagak sebagai wira yang memperjuangkan hak-hak itu. Dia yang memenjarakan Anwar Ibrahim tetapi sekarang berjuang untuk membebaskan Anwar.

Apa yang dinasihati oleh Nik Abduh itu memang tepat dan betul memandangkan Mahathir kini berubah sepenuhnya dan sudah melupakan apa yang dilakukannya dahulu. Malah lebih pelik lagi ialah apabila dia menyalahkan pengganti-penggantinya bagi setiap kesalahan dan ulah yang dilakukannya termasuklah kehilangan wang negara dalam projek-projek lumayan, selain pembebanan kepada rakyat yang perlu membayar untuk setiap aspek kehidupan kepada kaum kroni dan ahli keluarganya yang memperolehi kontrak-kontrak tersebut.

Seharusnya, para penasihat Mahathir tidak menggunakan orang tua itu untuk terus membuatkan dia dibenci, sebaliknya meletakkan Mahathir sebagai seorang negarawan yang dihormati tanpa dia perlu campurtangan lagi dalam bidang politik dan pentadbiran.

Apatah lagi gaya pentadbiran kini, jauh lebih berbeza berbanding gaya pentadbirannya. Pentadbiran Mahathir hanya untuk kroni manakala rakyat pula diajar untuk berbangga dengan apa yang dilihat, manakala pentadbiran terkini untuk marhein yang memastikan marhein menikmati pembangunan negara sepertimana wujudnya RTC, UTC, Lebuhraya Pan-Borneo tanpa tol dan sebagainya.


7 comments:

Anonymous said...

Sesamalah nik bodoh. Dia pun patut beramal jugak. Ugama dipusing2 utk halkan agenda dia. Memanglah iman ni tak diwarisi.

Cik Minah said...

Siapalah nak dengar nasihat si bodoh ni.
Belajar pun tak lulus, ada hati nak nasihat orang.
Nak suruh Tun Det duduk mesjid dengar ceramah PAS
pasal kenikmatan poligami, pasal bila nak cukur
bulu ari-ari bukanlah standar Tun Mahdir.
Standard dia bertukar fikiran dengan ahli-ahli falsafah
Islam macam Dr, Yusof Qardawi.
Mana si bodoh ni tahu Tun mahadir tak beramal....???
Semua orang cakap, kalau Tun Det travel, dia tak pernah
berhenti membaca. Al-Quraan dan kitab-kitab falsafah
Islam yang terlalu tinggi buat si bodoh ni sentiasa
di tanganya. Jadi tak payahlah si bodoh ni nak
sibuk jaga kubur Tun Det.
Allah maha mengaetahui.

Ni mesti Roky boroi takkan siarkan.
HUHUHU....yang penting kamu baca.
Mesti beribu komen mengutuk.

Anonymous said...

Elok benarlah tu...

Anonymous said...

PAS sudah makan dedak..memperjuangkan hak rakyat dari penyangak2 1mdb satu ibadah juga..

Anonymous said...

Den setuju dgn nik abduh. Byk komen den elok la ajak skali anak isteri mengadap sejadah...faham3 jer lah.

Anonymous said...

Klu org sedar diri.. Pasti diusia tun yg dh nk hampir mampos tu dh tinggalkn dunia sebelum dia meninggalkn dunia..

Anonymous said...

Kepala bapak kau..

top