Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, November 27, 2016

PEGUAM NEGARA TAK PUAS HATI HUKUMAN RINGAN YANG DIBERIKAN KEPADA PASANGAN SUAMI ISTERI DAPIGS YANG CABUL PENJAWAT AWAM!!!



Keputusan Peguam Negara untuk menfailkan rayuan ke atas dua EKOR DAPIG yang dijatuhi hukuman yang sangat ringan selepas mereka mengaku salah mengganggu dan menghalang penjawat awam daripada menjalankan tugas, amat dialu-alukan oleh Netizen.

Rata-rata berpendapat hukuman yang dijatuhkan oleh hakim kepada Lor Ka Hoo dan Tan Sit Fun adalah terlampau ringan dan menjatuhkan maruah penjawat awam.

Kedua-dua tertuduh telah mengaku bersalah dan mereka dihukum penjara 14 hari dan denda RM3000 selain penjara selama 7 hari sekiranya gagal membayar denda. Pasangan suami isteri tersebut yang gelagat mereka dirakamkanpada 24 November lalu dan klip video tersebut dimuatnaik ke media sosial telah menimbulkan kemarahan ramai, apatah lagi kedua-duanya adalah penyokong kuat DAP dan BERSIH 5.0.

Peguam Negara berpendapat, hukuman tersebut terlalu ringan dan tidak memberi pengajaran kepada sesiapa pun kerana jenayah yang mereka lakukan adalah berat.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Jabatan Peguam Negara, perbuatan pasangan suami isteru itu adalah jenayah yang diperuntukkan di bawah Seksyen 353 Kanun Keseksaan yang jikalau disabitkan kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga 2 tahun atau dikenakan denda atau kedua-duanya sekali

Lor Ka Hoo dan Tan Sit Fun berjaya menangguhkan hukuman mereka bagi membolehkan mereka merayu di Mahkamah Rayuan.

Jabatan Peguam Negara telah menfailkan rayuan terhadap hukuman yang telah dijatuhkan oleh Mahkamah Majistret terhadap Lor Ka Hoo dan Tan Sit Fun pada 25 November 2016 iaitu pada hari yang sama hukuman dijatuhkan.

4 comments:

Anonymous said...

Mungkin hakim tu perasuah? Dia bukan robot. Atau diugut peluru hidup.

Anonymous said...

Peguam Negara yg lupa 1MDB tapi aktif mendakwa dlm kes raba raba kemungkinan besar mengidap isu otak bernanah.

Anonymous said...

AG yg pelupa tentang 1MDB. Muka pantat otak bernanah. Ukurlah diri sendiri samada layak jadi manusia atau syaitan.

Anonymous said...

Elok hukum pijak berjemaah je musibat 2 ekor ni

 
Blogger Templates