Thursday, November 17, 2016

SERU ORANG RAMAI SERTAI DEMONSTRASI BERSIH 5.0 TAPI MAHATHIR LAGI BIJAK... DIA LARI KE LUAR NEGARA DULU, MACAM DULU-DULU JUGAK!!!



Aik... beria-ia Mahathir berkempen supaya orang ramai turun berdemonstrasi BERSIH 5.0 di jalan raya pada musim hujan dan banjir ni di Kuala Lumpur.

Malah, Zaid Ibrahim pun siap mencabar orang ramai supaya menyahut seruan Mahathir. Katanya, kalau Mahathir pun sokong BERSIH 5.0, mengapa pula orang ramai tidak berani menyokong Ambiga, Maria Chin dan Soros.

Tapi Mahathir tetap Mahathir...

Mahathir seperti dalam Operasi Memali, Operasi Lalang, Operasi Kenari dan sebagainya, akan melarikan diri terlebih dahulu ke luar negara dengan pelbagai alasan, termasuklah menjalankan tugas yang telah dirancang lebih awal. Baik semasa dia berkuasa dan berjawatan, mahupun selepas dia bersara.

Barangkali apa yang berlaku kepadanya pada tahun 1969 dahulu, sudah cukup untuk membuatkan dia serik. Kalau bukan kerana Tun Abdul Razak dan Haron Idris, atau kerana kematian Tun Dr. Ismail, harus Mahathir menginap lama di Kamunting, tempat yang menjadi kesukaannya untuk menutup mulut sesiapa sahaja yang menentangnya sepanjang dia berkuasa di Malaysia.

Nampaknya kali ini juga, Mahathir mengulangi amalan yang serupa... LARI DULU sebelum jadi apa-apa.


Cuma tertanya-tanya juga, adakah kali ini Mahathir turut mengangkut kesemua anak-anaknya, atau pun meninggalkan Boboi sebagai wakilnya untuk melihat sebarang perubahan sebelum turut lari bersama anak-anak isteri dengan alasan bercuti hujung tahun seperti yang dilakukannya semasa jadi MB Kedah dahulu?

DAP dah mula bising pasal Monash University tidak membenarkan pelajar-pelajarnya turut serta dalam demonstrasi BERSIH 5.0. Tapi langsung tidak bercakap apa-apa tentang New Era College University milik penuh Dong Zhong yang turut menjadi markas utama DAP yang turut mengeluarkan arahan serupa kepada para pelajarnya.




2 comments:

Anonymous said...

Dah cucuk2 cabut la biasa la munafiq mmg gitu. Nampak mcm dia tu noble sgt.

Anonymous said...

Ros merah di tangan Melayu tidak akan hancur berkecai sedangkan mawar kuning kalau digenggam oleh beruk2 global alamatnya lunyai dikerjakannya.

top