Friday, November 18, 2016

SYABAS!!! ESOK KITA BAKAL MENYAKSIKAN MELAYU-MELAYU KUNING DAN MERAH BERTEMPUR, MANAKALA TAUKEH-TAUKEH BERSENANG LENANG DENGAN KELUARGA MEREKA YANG SUDAH SEDIA KAYA!!!



Baik Merah mahupun Kuning... yang pasti, ramai yang turun esok adalah orang Melayu...

Ada Melayu miskin...

Ada Melayu papa...

Ada Melayu pening fikir nak bayar hutang kereta..

Ada Melayu yang duk pening, kenapa taukeh Cinanya tak naikkan gajinya lagi...

Dan pelbagai jenis Melayu...

Mereka inilah yang akan menyarung Baju Merah dan Baju Kuning.

Pemimpin-pemimpin mereka sudah kaya-raya. Yang menimbunkan kekayaan hasil daripada keberadaan mereka dalam politik parti, tak kiralah apa parti pun, terlebih-lebih lagi parti yang menjadi kerajaan... baik kerajaan negeri mahupun kerajaan pusat.

Melayu-Melayu dari serata ceruk akan dipanggil untuk berhimpun dan berdemonstrasi di tengah-tengah Kuala Lumpur. Yang konon-kononnya mempertahankan idealisme masing-masing, yang kononnya berjuang menentang korupsi dan penyalahgunaan kuasa atau penyelewengan. Yang sebenarnya, disorak oleh taukeh-taukeh di belakang mereka!

Kita tengoklah esok kerana demonstrasi pasti berlaku melibatkan Baju Merah dan Baju Kuning...

Adakah anak-anak para pemimpin yang begitu bersemangat menyalakan sentimen kepada para pengikut mereka akan membawa anak masing-masing?

Adakah mereka sendiri akan berpeluh, berpanas, bermandi air pancutan FRU atau menghidu wasap pemedih mata yang kali ini difahamkan, tindakan lebih tegas akan diambil oleh pihak berkuasa berbanding siri BERSIH sebelum ini?

Atau adakah mereka sudah pun lari ke luar negara bersama anak isteri dan cucu serta menantu atau 'diselamatkan' oleh polis menerusi pemanipulasian akta dan undang-undang yang digunakan untuk menarik simpati dan menaikkan sentimen?

Yang pasti, Melayu-Melayu yang berdemonstrasi esok, bahkan akan saling berbalas-balas serangan, akan pulang ke rumah masing-masing dengan perut kosong dan keletihan, manakala taukeh-taukeh besar serta perancang-perancang utama seperti Lim Guan Eng dan bapanya, akan tergelak-gelak besar sambil membelek-belek fail tanah mana yang perlu mereka ambil dan rampas.

Manakala taukeh-taukeh kartel pula mengekek-ngekek ketawa kerana peluang untuk mereka menaikkan harga barangan, semakin terbuka luas!

Syabas!!!


13 comments:

Anonymous said...

Bersih yg dah tak bersih.

Anonymous said...

Melayu babi kuning kulit babi.
Crlaka kining pemvangkang laknatlah.
Babi tua kepala penghasut lari keluar negara.
Yg tinggal anak2 babi kuning melayu celaka saja.

Ted Manoff said...

Tapi pastikan mana2 si mata sepet yg ada Lunyai

Anonymous said...

Atrikel yg bagus

Anonymous said...

Untuk pengetahuan semua tujuan BERSIH 5 yang dianjurkan oleh puak DAP+PKR+PAN adalah merupakan salah satu strategi untuk melihat bagaimana kebangkitan rakyat khususnya kaum Melayu setelah sekian lama pihak pembangkang memomokkan isu2 semasa terutamanya 1MDB kerana mereka mereka telah tahu lambat laun org melayu akan terpedaya dan mengakui cerita rekaan tsb. Bukannya senang nak melakukan propaganda yg sebegini hebat sehingga masuk campur DOJ dan bbrp negara tertentu yang menyindir kepimpinan Najib walaupun telah dijelaskan oleh pihak kerajaan.

Bayangkanlah PAN dahulu terdiri daripada org kuat PAS yang mana mereka ni bukan calang2 org tetapi akhirnya berbaiah dengan DAP pula. PPBM pula adalah hasil daripada serpihan bbrp org pemimpin yang diusir drpd kerajaan+UMNO dan akhirnya mereka juga terperangkap dengan dakyah pembangkang disebabkan oleh emosi serta untuk menutup keburukan yang mereka lakukan sebelum ini semasa dalam kerajaan. Bagai pucuk dicita, ulam mendatang, pihak DAP mengalu2kan kedatangan PPBM dan kini DAP tak perlu lah bekerja keras kerana PPBM dan PAN akan bertindak bagi pihak mereka.

Nyata DAP kini ketawa terdekah dekah dek kebodohan orang Melayu yang terpedaya.

Walau apa pun keadaan, UMNO akan utoh dan terus utoh

Anonymous said...

Jamal penghalal demo jalanan. Kenapa dibiarkan?

Anonymous said...

Yang pasti...syabas polis...mereka dah buat roadblock di laluan dari kajang ke kl...memang jam gila...biar orang ramai menyumpah dan memaki hamun.Bersih..mana tahu dlm bnyak2 sumpah tu..ada di antatanya Allah kabulkan..jahanamlah Pembangkang

Anonymous said...

Melayu Merah tu penyamun2 UMNO, yg kuning tu bersih.

Anonymous said...

8.47
1MDB cerita rekaan. Mana saudara belajar? Habis tu kalau cerita rekaan kenapa laporan PAC di OSAkan? Kenapa AG pandi tolak untuk memberi bantuan kepada AG Swiss? Kenapa duit hilang? Kenapa laporan audit 1MDB tak selesai2 lagi? Kenapa bank BSI dan Falcon diarahkan tutup? Kenapa TSMY, DSSA dan DSMM dipecat dan digantung kerana bertanya ttg 1MDB? Kenapa pegawai bank BSI dibawa ke Mahkamah kerana isu 1MDB?

Kat malaysia ye le. AG org dia, KPN org dia, sape yg ttg akan ditukarkan.

Saudara bercakap berdasarkan bukti dari mana? Sila share..Sharing is caring. Cakap budak2 sekolah tadika pun boleh. Cakap biar berlandaskan bukti bukan air liur.

Anonymous said...

Wah hanjing..sedap mulut kau bcakap..
Sape yang mulakan bershit..? Tu kau tak nak cerita ke bangkai..?

kaw said...

daripada dok bergaduh sampai berdarah-darah muka dan badan..baik adakan pertandingan...LAWAN TUTUH PUNGKOQ ANTARA BAJU KUNING DAN BAJU MERAH...sapa klimaks paling cepat dia kalah...anwar berahim leh jadi pengadil

Anonymous said...

Hanjing kitar smula isu yang dah bpuluh kali di jawab dengan fakta.. Level hanjing kurap nak tunjuk pandai..
Kau sape..? Layak ke hanjing kurap macam kau ni di beri penerangan panjang lebar..? Otak kau level budak tadika mane layak bercakap psl bukti.. Bodoh keturunan kau ni.. Bahalul 7 keturunan..

3ric said...

boss lu dok jual malaysia ngan cina.. penasihat boss hang yg dok pelingkup harta org melayu pun cina..

top