Saturday, November 19, 2016

TANPA PENYERTAAN PAS, JUMLAH BERSIH 5.0 SEMAKIN MENGECIL SAMPAI MALAYSIAKINI TERPAKSA MENIPU!!!



Malaysiakini melaporkan jumlah peserta Kuning adalah 14 ribu orang, manakala jumlah Merah pula hanyalah 4 ribu orang.

Maka seronoklah para penyokong BERSIH sambil berbangga-bangga dengan jumlah yang dilaporkarn. Malah lebih  menarik ialah apabila mereka turut melaporkan, kononnya para peserta Merah di Padang Merbok hanya tinggal tidak lebih 100 orang sahaja.


Kuning banyak menggunakan gambar-gambar yang diperolehi di Jalan Tun Perak dan di bawah LRT Bangsar untuk menunjukkan jumla mereka yang ramai.

Manakala Merah pula menggunakan gambar-gambar mereka di Jalan Tunku Abdul Rahman dan Padang Merbok untuk menunjukkan jumlah serta sokongan terhadap mereka bersifat raksasa.



 Seperti yang dikatakan sebelum ini, jumlah penyertaan teramai adalah Melayu. Berbeza dengan BERSIH 4.0, para pendemonstrasi Cina pada kali ini, jauh amat berkurangan. Dan walaupun DAP menghantar 'pasukan keselamatan' mereka sendiri yang berbaju ungu, tetapi barisan hadapan pasukan keselamatan tersebut yang membentuk rantaian dan cuba menghalang Merah adalah budak-budak Melayu. Manakala budak-budak Cina pula tidak dibenarkan berada di barisan hadapan. Sebaliknya sekadar untuk selfie dan mahu menunjukkan bahawa BERSIH 5.0 membabitkan penyertaan pelbagai kaum.




Ketika artikel ini ditulis, jaminan keselamatan telah diperketatkan dan diambil oleh pihak berkuasa. Dan pada ketika inilah, Mahathir serta juak-juaknya telah turun menyertai BERSIH 5.0 di Stesen LRT Bangsar.

Yang pasti, walaupun Mahathir dan juak-juak pengampu serta penasihatnya turun, jumlah penyertaan tidak bertambah, sebaliknya lebih ramai yang pulang selepas puas berselfie dan tercangak-cangak tanpa mengetahui motif sebenar mereka menyertai demonstrasi tersebut.

Semuanya kerana PAS tidak membenarkan ahli-ahlinya turun menyertai BERSIH 5.0. Bahkan penyokong serta golongan HARUMANIS seperti Mahfuz Omar dan Tuan Ibrahim Tuan Man juga nampaknya tidak 'berani' melanggar arahan!


8 comments:

Anak bangsa said...

Yahoo....polis tumbuk saya...polis tumbuk saya...
'Biar jadi jarum walau berjalan mencucuk tapi mencantumkan'.
'jangan jadi gunting berjalan tapi memisahkan'
Khas utk umno.

Cik Minah said...

Don't worry your headlah bro, memang Malaysiakini PENIPU.
Esok semua suratkabar akan keluar HEADLINE:

BERSIH GAGAL!
Cuma 10 orang sahaja yang datang ke perhimpunan BERSIH
tapi sejuta berbaju merah berada di PADANG MERBOK!!!!!

Anonymous said...

Bodoh...

Anonymous said...

Betul tu cik minah gersang. Bukan 10 tapi 4 org je bersih. Merah estimate dalam 3 juta lebih. Iti nasib jamal kena cekup. Duit pun tak turun. Kalau tak dlm 15 juta org merah kompem ada tu. Memang bersih gagal cik minah. Tak mungkin kalah BN pilihanraya nanti. Mahathir masuk angin keluar asaplah. Memang hebat najib ni. Tu yg dia duduk umah je main pokemon. Sikit pun dia tak peduli. Dari dia berhujan kat keluar ..baik dia rancang apa lagi nak naik dan samun apa lagi yg tinggal

Anonymous said...

baju merah ikut undang2 sbb tu ramai xjadi turun bila polis bg amaran. klu ikutkn thn ni lbh rmai baju merah join brbnding thn lps.

Anonymous said...

Kat sinar harian besok headline bertajuk: JUBOR CIK MINAH TAK LAKU DAH !!

Anonymous said...

Yahoo...aku bodoh..bapak aku bahalul..mak aku bengap.. Bodoh dan kuning berpisah tiada.
Khas utk si bahalul bershit

3ric said...

Puiiii. byklah ikut undang2.. ada mata tgk bang..

top