Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, January 3, 2017

BANDINGKAN HARGA PETROL ZAMAN ANWAR IBRAHIM DENGAN ZAMAN NAJIB, KATA NURUL IZZAH!!!



Rupa-rupanya menjadi ahli politik tidaklah sesukar mana.

Pandai berbohong, pandai membodoh-bodohkan orang ramai, pandai putar belit fakta, berani dan kulit muka cukup tebal untuk buat fitnah, maka seseorang itu layak menjadi ahli politik.

Bonus berwajah cantik dan anak kepada bekas pemimpin utama negara pula, boleh menghantar kita menjadi Ahli Parlimen dan mempunyai kedudukan di dalam parti.

Itulah yang dibuktikan oleh Nurul Izzah.

Dalam usahanya untuk mendapatkan sokongan daripada orang ramai, Nurul Izzah tidak peduli dengan fakta dan data. Malah dia tidak langsung mengambil kira faktor luaran. Yang penting baginya adalah menimbulkan persepsi agar dapat mewujudkan kebencian kepada lawannya.

Dalam hal ini, lawan dan sasaran Nurul Izzah adalah Najib Abdul Razak.

Mencetuskan kenyataan dengan membuat perbandingan antara Anwar Ibrahim dan Najib Abdul Razak dalam kapasiti Menteri Kewangan, Nurul Izzah hanya perlu menggunakan harga barang dan minyak memandangkan harga adalah faktor dan sentimen yang paling mudah mendapat perhatian.

Cuma Nurul Izzah barangkali sengaja buat-buat lupa...


Petrol zaman Anwar adalah petrol subsidi. Harga minyak dunia juga adalah rendah. Berbanding zaman Najib yang harga minyak mentah dunia berkali-kali ganda tingginya.

Sepatutnya pada zaman Anwar Ibrahim, harga minyak jauh lebih rendah berbanding harga yang ditawarkan kepada rakyat kerana selain diberikan subsidi, harga minyak mentah itu sendiri tersangat murah. Tetapi mengapa hanya separuh daripada harga yang ditawarkan menerusi sistem apungan dan harga minyak mentah yang berkali-kali lebih tinggi pada zaman Najib?

Begitu juga dengan kos kehidupan.

Berbanding zaman Najib, rata-rata pada zaman Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan, orang ramai berpendapatan purata di bawah RM900.

Dan segala-galanya perlu dibayar, termasuklah yuran persekolahan, yuran peperiksaan dari SRP (PMR), SPM dan STPM. Dan bayaran untuk itu pula, kecuali SRP, semuanya melebihi RM100.

Berbanding zaman Najib, yuran persekolahan dan semua yuran peperiksaan di sekolah kerajaan telah dihapuskan sepenuhnya.

Inikah taraf seorang Ahli Parlimen Malaysia?

Perbezaan 27 tahun dijadikan sebagai sandaran hujah tanpa mengambil pelbagai faktor luaran lain?


14 comments:

Anonymous said...

Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !! Kami benci Umno BN !!

Anonymous said...

Apakah peliwat dan anaknya sama bahalol?
zaman anu war al juburit gaji aku 1.8 k
sekarang gaji aku 5.6k
ada sama ker?
banding harga anak ayam dengan burung unta!!

Anonymous said...

Bodoh ka cerdik ka betina sekor ni.

Anonymous said...

Dengan pendapatan daripada petroleum melebihi 50%, marhaen sepatutnya telah berjaya membina mercu kejayaan. Mercu yang nampak yakni yang boleh dikaitkan dengan kekayaan petroleum 22 tahun yang lalu hanyalah kekayaan DEDIKASI dan twin tower (yakni pandang boleh, sentuh boleh tapi untuk memilikinya jauh panggang dari api).

Anonymous said...

Kasi tahu sama Izzah tu..:

Zaman Tunku Abd Rahman dulu, harga Mercedes $15,000 jer. Bapak aku beli satu masa tu.

Anonymous said...

kalau buat kerja betoi, bos (mahathie) tentu tak akan tendang. persoalannya kenapa bos tendang? harap-harap maklumat ini didedahkan sebagaimana AS dedahkan semua rahsia selepas sekian-sekian tahun.

Anonymous said...

Kenapa dia berani buat mcmtu? Sebab diorang (baca anwar, kit siang, madey n the gang) anggap orang Malaysia ni bodoh belaka, tu pasal kena tunggang. Orang kita pun satu, ada salah sikit kata salah najib, sampai jatuh tangga, badan gatal, rambut beruban pun kata salah najib... Kalau betul pun najib tu kaya dan kita ni x, belum tentu tidur najib lebih nyenyak daripada kita!

Anonymous said...

Lantak kaulah, ada kami kesah? Lu tak sokong, lu benci xde masalah der, gua dan geng2 gua ramai lagi yang tak benci umno BN. In shaa Allah pru akan dtg kami masih sokong umno BN. Jangan marah der, kitorang tak terkesanpun dgn tulisan lu org benci umno BN...

Anonymous said...

Itulah der, diorang ni jenis tak reti bersyukur @ kufur nikmat. Apa guna kaya tapi tidur tak pernah lena, dan lagi tak guna dah la mengaku miskin, tidur pula tak pernah lena sebab asyik dengki dan mengira salah orang.

Anonymous said...

Negara pengeluar minyak, sepatutnya tarif elektrik kurang dari 20 sen , minyak petrol kurang dari RM1. Tak payah kereta persendirian pakai je bas dan teksi. Malaysia lebih boros dari Saudi. Saudi Ada rizab dekat USD 1 trillion. Asyik curi mana boleh tahan syarikat kuat pun boleh tumbang.

Anonymous said...

agaknya d sekolah belajar tu saja. dia ni d sekolah tentu dapat no corot...kesiannn..

Anonymous said...

Dulu pada thn 60an teksi kat Malaysia pakai Meecedes.

Anonymous said...

knp zaman anwar nak beli kereta interest 13% sedangkan skrg interest tak smpi 3%

Anonymous said...

Bunga ke atas pinjaman memang rendah tapi harga kereta dengan duti excise dan GST adalah lebih kurang 70%. Sebab itu harga kereta di Malaysia adalah yg tertinggi sekali di dunia. Duit ini lah yg dikatakan habuan kpd kawan2 kita kat UMNO. Harap kita meneliti apa yg sedang berlaku dlm negara. Sebuah negara yg mengamalkan rasuah tak akan tahan lama.

 
Blogger Templates