Social Icons

Pages

BULETIN 247

Friday, January 6, 2017

KAJI SELIDIK BUATKAN NETIZEN MEMAKI HAMUN BARISAN NASIONAL DAN NAJIB ABDUL RAZAK!!!



Barangkali sudah terdesak sangat apabila trend langsung tidak menyokong dan berpihak kepada mereka. Lantas pakar strateginya memikirkan jalan dan kaedah yang lebih baik untuk menaikkan sentimen dan kemarahan orang ramai terhadap Kerajaan, khususnya Barisan Nasional dan UMNO. 

Reaksi daripada netizen menunjukkan, mereka menuduh Barisan Nasional dan Kerajaan yang membuat kajiselidik tersebut.

Di Facebook, netizen memberikan reaksi negatif berhubung panggilan daripada nombor telefon 03-78902700 yang pemanggilnya memperkenalkan diri sebagai 'CPI (Centre of Policy Initiatives) Call Centre'.

Panggilan tersebut kononnya dibuat untuk menjalankan kaji selidik tentang parti politik mana yang menjadi pilihan untuk diundi pada PRU akan datang.

Tuduhan telah dibuat kononnya, CPI adalah sebuah badan kajiselidik kerajaan yang sudah terdesak untuk mengetahui jumlah sokongan yang akan diterima pada PRU. UMNO, BN bahkan Najib Abdul Razak dimaki hamun tanpa mereka mengetahui siapa atau apa sebenarnya CPI.

Parti mana yang akan diundi nanti adalah rahsia. Para pengundi berhak mengundi sesiapa pun atau mana-mana parti pun. Membuat pertanyaan seperti itu, hanyalah meningkatkan kemarahan dan kebencian selain menimbulkan persepsi negatif, terutama kepada kerajaan dengan dakwaan, kerajaan sedang ketakutan. 

Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa HANYA TERDAPAT SATU SAHAJA CPI yang aktif menjalankan kajiselidik di Malaysia sekarang ini. CPI tersebut dipelopori oleh INVOKE. 


INVOKE adalah ialah NGO yang diketuai oleh Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli serta Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen. Melalui program I-CPI, INVOKE berkempen untuk Barisan Rakyat (PKR, DAP dan Cap Bunga).

Ramai netizen yang telah menerima panggilan CPI, beranggapan ia adalah panggilan daripada black-ops Barisan Nasional. Apatah lagi trend menyalahkan segala-galanya kepada UMNO dan Najib, membuatkan kaedah seperti ini mudah digunakan untuk melakukan fitnah dan menimbulkan persepsi serta tuduhan negatif kepada kerajaan. 


1 comment:

Anonymous said...

rakyat negara maju sudah bosan dengan kaji selidik bipartisan. mereka kini tidak lagi memberikan maklumat sebenar. susulannya Triumph yang dikatakan bakal kalah di tangan Klinton akhirnya menang. ia amat memalukan CPI di negara berkenaan.

 
Blogger Templates