Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, January 9, 2017

PERHIMPUNAN RUU355 PAS 18 FEBRUARI... NAZRI AZIZ SELAR TI LIAN KER YANG TAK FAHAM UNDANG-UNDANG!!!



PAS merancang untuk mengadakan himpunan besar dengan kehadiran seramai 300,000 orang di Dataran Merdeka untuk menyatakan sokongan kepada RUU355 yang ditentang oleh DAP dan sebilangan pemimpin Barisan Nasional pada 18 Februari nanti.

Antara pemimpin BN yang lantang menentang adalah bekas Ahli Parlimen MCA, Ti Lian Ker yang juga merupakan Pengerusi Biru Keharmonian Kaum MCA.

Hari ini, Ti Lian Ker telah mempersoalkan tindakan Nazri memberikan sokongan kepada perhimpunan PAS tersebut. Bahkan Ti juga berkata, Nazri seharusnya berhati-hati kerana perhimpunan tersebut adalah berdasarkan agama. 

Kenyataan Ti Lian Ker itu telah menyebabkan Nazri berang dan menyelar Ti Lian Ker. 

MCA hanya mempunyai 7 kerusi di Parlimen tetapi mempunyai peruntukan besar dalam Kabinet berbanding PBB, parti berasaskan Bumiputera yang menduduki tempat ke-2 di belakang UMNO dari segi pemilikan kerusi di Parlimen. Bagaimanapun, berbeza dengan PBB, MCA yang paling lantang dan paling kuat membuat tuntutan yang adakalanya terlalu mirip dengan tuntutan DAP.

"Siapa MCA yang nak bercakap tentang hal ini? Mereka fikir mereka parti super? Jelas sangat, MCA ini ada masalah rendah diri keterlaluan," kata Nazri Aziz.

Pada masa yang sama, Nazri turut mengingatkan MCA, mereka tidak boleh menghalang PAS daripada mengadakan apa-apa perhimpunan selagi parti tersebut patuh kepada Akta Perhimpunan Aman. 

Ketua Polis Negara turut memberikan kenyataan yang sama.

Tahun lepas, Nazri 'menghempuk muka' Ti Lian Ker apabila Ti menasihatkan UMNO agar tidak menjadi hero kampung yang menggunakan taktik menakut-nakutkan bagi memastikan undi UMNO terjamin. Nazri membalas, lebih baik dari hero kampung daripada menjadi seperti MCA yang hanya menang 7 kerusi Parlimen dengan sebahagian besarnya pula terpaksa bergantung kepada undi orang Melayu. 

Ti kemudiannya membalas, Nazri adalah seorang yang bongkak kerana memperkecil-kecilkan parti komponen BN walaupun sebenarnya dia yang memperkecil-kecilkan kemenangan berkali-kali ganda UMNO berbanding MCA. 

3 comments:

Anonymous said...

Dasar cina kapir spusat sepusing dengan dapigs laknatullah.

Anonymous said...

Ruu tu tak ada kena mengena pun dgn nonmuslim. Ada yg masih bangang.

Ted Manoff said...

Bukan semua yang menguchap shahadah faham

 
Blogger Templates