Social Icons

Pages

BULETIN 247

Tuesday, February 7, 2017

LOMPAT SI KATAK LOMPAT? TIDAK, SEBALIKNYA ZAID ADALAH SERAMPANG DUA MATA UNTUK DAP DAN CAP BUNGA MENGHANCURKAN PAS DI KELANTAN!!!



Tidaklah menggemparkan pun apabila Zaid Ibrahim, bekas Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu yang pernah digantung kerana politik wang, yang juga bekas calon PKR Hulu Selangor beberapa hari selepas masuk parti tersebut, kemudian berasakan dia terlalu hebat sebagai calon Timbalan Presiden PKR, tetapi gagal di tangan Azmin Ali, selepas itu mengambilalih sebuah parti daif dan menjadi presiden sebelum sedar dia tidak mempunyai pengikut dan akhirnya terkontang-kanting sebelum cuba menonjolkan diri menerusi kenyataan media.

Akhirnya Zaid Ibrahim melihat DAP sebagai tempat untuk dia bangkit semula di dalam politik. Apatah lagi DAP memang mencari macai-macai Melayu yang boleh digunakan untuk skru Melayu sebagaimana yang dinyatakan oleh Hew Kuan Yau yang mahu mempromosikan calon DAP Melayu Batu Kitang dalam PRN Sarawak yang baru lepas.

Keyakinan bahawa DAP akan menang besar, ditambah pula cita-cita DAP untuk bertanding dan menguasai Parlimen Kota Bharu, dilihat oleh Zaid Ibrahim sebagai peluang terbesar dan terbaiknya untuk kembali mendaki tangga politik semula. Zaid amat berkeyakinan dia adalah calon DAP terbaik untuk Parlimen Kota Bharu yang kini disandang oleh PAS menerusi Takiyuddin Hasan.

Kali terakhir DAP bertanding di Parlimen Kota Bharu adalah pada tahun 1990 di kerusi DUN Padang Garong.

Kali terakhir DAP meletakkan calon-calonnya di Kelantan dan Terengganu adalah pada tahun 1980-an.

Selepas tahun 2008, terutama selepas kejayaan DAP menambah kerusi di Sarawak, DAP menjadi kepala pakatan pembangkang. DAP mula membuat pelbagai tuntutan untuk memperbesarkan lagi kedudukan parti tersebut berbanding PAS dan PKR. Kemuncak daripada cita-cita tinggi DAP itu ialah perselisihan faham akibat RUU355 dengan PAS yang akhirnya menyaksikan DAP menerajang PAS keluar dari Pakatan.

Semenjak itulah, DAP menerusi PAN yang merupakan parti serpihan PAS tajaannya, memburuk-burukkan PAS dan kepimpinannya. Apabila Mahathir menyertai kem DAP menerusi partinya, Cap Bunga, PAS dan kepimpinan Abdul Hadi Awang kekal sebagai sasaran utama mereka.

PAS dan Abdul Hadi Awang dikatakan telah menjadi macai Najib Abdul Razak. Walaupun tuduhan tersebut dilihat amat melampau, tetapi ia bertujuan untuk merendahkan moral para pengikut PAS yang diketahui totok dan tegar agar mengalihkan sokongan daripada PAS kepada PAN dan DAP sendiri.

Apatah DAP selama dua penggal sudah terbiasa dengan sokongan yang diberikan oleh PAS sekaligus membolehkan Lim Guan Eng mendabik dada kononnya DAP adalah sebuah parti yang hebat, manakala bapanya, Lim Kit Siang pula tanpa segan silu menyatakan DAP dan dia sendiri bukannya anti-Islam walaupun perbuatan mereka bertentangan.

Kehadiran Zaid Ibrahim di dalam DAP sebenarnya tidak lebih daripada sekadar mahu merobek-robekkan kekuatan PAS di Kelantan dan Terengganu. Zaid Ibrahim tidak mempunyai pengaruh dan kekuatan di dalam UMNO.


Cap Bunga yang dipengerusikan oleh Mahathir sendiri pun tidak berminat untuk menambat Zaid Ibrahim memandangkan kerugian yang bakal mereka perolehi, apatah lagi Cap Bunga juga sebenarnya berhadapan dengan konflik yang sama seperti yang terdapat di dalam UMNO iaitu PEREBUTAN JAWATAN DAN PENGARUH.

Kenyataan sinikal Mahathir tentang katak yang melompat melibatkan Zaid itu sebenarnya tidak lebih daripada sekadar melepaskan rasa leganya kerana sekurang-kurangnya Cap Bunga mempunyai 'orang hubungan' di Kota Bharu apabila Zaid berada di dalam DAP.


3 comments:

Anonymous said...

selamat menjadi penjilat lobang taik kafir laknatullah DAP...

Anonymous said...

Dia dan dapat ilham dari LKS untuk memeluk DAP

Anonymous said...

Kepala bapak kaulah bebal bahlol

 
Blogger Templates