Social Icons

Pages

BULETIN 247

Saturday, February 11, 2017

TUDUH PAS TERIMA RM90 JUTA DARI UMNO, HUSAM MUSA MULA MELATAH DAN KATA, 'SAMAN SAYA, SAYA AKAN DEDAH SEGALA-GALANYA DI MAHKAMAH'!!!



Husam Musa mencabar PAS untuk meneruskan saman fitnah ke atasnya selepas PAS mengancam untuk berbuat begitu apabila Husam Musa menuduh PAS menerusi Abdul Hadi Awang 'makan' RM90 juta dari tangan Najib Abdul Razak atau UMNO.

Cerita tentang RM90 juta yang dikatakan diterima daripada Najib, yang kemudian dikaitkan pula dengan wang 1MDB, mula dipopularkan oleh DAP ketika kemuncak persengketaan antara DAP-PAS berhubung RUU355.

Dalam usaha menekan PAS dan Presidennya agar akur kepada kehendak DAP, sekaligus membuktikan dan memberikan gambaran kepada para pengundi Cina dan penyokong DAP, Lim Guan Eng dan DAP lebih berkuasa berbanding PAS, akhirnya PAS diterajang keluar dari Pakatan Harapan.

PAS bagaimanapun, masih bersama-sama DAP di Selangor menerusi kompromi Kerajaan Negeri yang menggabungkan PKR-DAP-PAS.

Untuk membuatkan para penyokong PAS membenci Presiden dan kepimpinan PAS, DAP telah mencipta cerita kononnya, PAS telah menerima RM90 juta daripada UMNO. Sekaligus memberikan gambaran bahawa PAS sudah pun berada di bawah tapak kaki dan arahan Najib Abdul Razak.

Sebahagian daripada orang PAS amat percaya dengan dakyah tersebut dan mereka menyeberang masuk ke PAN, parti serpihan PAS yang diwujudkan oleh DAP. termasuklah Husam Musa sendiri.

PAN dan DAP sedang mencari kekuatan di Pantai Timur, khususnya di Kelantan dan Terengganu Sekaligus membuatkan mereka perlu berhadapan dengan kekuatan PAS yang diketahui amat utuh di kedua-dua negeri tersebut.

Kemarukkan kuasa selain mahu membuktikan kepada tuan besar mereka, DAP, parti yang dipimpin oleh Mat Sabu itu kelihatan sangat terdesak sehingga perlu menggunakan apa-apa sahaja isu yang dilihat boleh menggugah kepercayaan ahli-ahli PAS kepada parti mereka sendiri.

Husam Musam tidak terkecuali.

Jadi, apabila PAS mengancam untuk menyamannya, helah atau permainan psikologi standard digunakan iaitu, 'SAMANLAH DAN SEMUA KEBENARAN AKAN DILONDEHKAN DI MAHKAMAH'.

Kata Husam Musa, dia tetap dengan tuduhan yang dilemparkannya ketika berceramah di Pasir Puteh, Kelantan pada 6 Februari lalu. Video ceramahnya kemudian viral di media-media sosial.

Menurut Husam Musa, wang berkenaan telah disalurkan menerusi AFFIN BANK.

Sewajarnya PAS mempercepatkan saman fitnah ke atas Husam Musa yang selama ini, hidup senang lenang dengan menggunakan kepercayaan Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat kepadanya. Sewajarnya juga, Husam Musa disaman bahkan segala projek-projek meganya yang akhirnya menghilangkan wang rakyat Kelantan seperti Dinar-Dirham, Kambing Jamnapari, Depu, Lebuhraya Rakyat dan sebagainya selain projek-projek pembalakan sepanjang dia bergelar Exco Kanan, didedahkan kepada umum.


No comments:

 
Blogger Templates