Social Icons

Pages

BULETIN 247

Sunday, February 19, 2017

ZAINUDDIN MAIDIN, FOSIL DINOSAUR YANG KORBANKAN DIRINYA SEBAGAI BANGANG SEMATA-MATA KASIH SAYANGNYA KEPADA MAHATHIR!!!



Siapa yang tidak kenal Zainuddin Maidin, wartawan mesin taip yang kemudiannya diangkat sebagai Ketua Pengarang Kumpulan Utusan dan selepas itu menjadi Ahli Parlimen sebelum dilantik sebagai Menteri Penerangan pada zaman Abdullah Badawi.

Dan Zainuddin Maidin merupakan Menteri Penerangan paling 'bangang', paling teruk, paling tidak berpengetahuan dan paling jumud sehinggakan dia gagal mengawal dan menguasai sektor penerangan serta komunikasi yang menyaksikan imej Abdullah Badawi merudum teruk. Lebih teruk lagi ialah apabila Zainuddin Maidin menafikan kepentingan dan keberkesanan media sosial sehinggakan dia berasa pelik dan menyalahkan AL-JAZEERA dan agensi-agensi berita asing yang kononnya gagal mendapat maklumat lanjut daripada kerajaan Malaysia sebaliknya gemar melakukan fitnah.


Dua hari sudah, apabila viral tragedi yang mengorbankan 8 orang kanak-kanak berbasikal di Johor Bahru, Zainuddin Maidin dengan penuh yakin, bertindak dan mengeluarkan kenyataan seperti manusia tidak bertuhan dan beragama apabila mengaitkan tragedi tersebut dengan Perdana Menteri Malaysia, Najib Abdul Razak.

Kebangangan yang diwarisi dari zaman dia menjadi Menteri Penerangan, rupa-rupanya tidak hilang, bahkan semakin bertambah.


Berhadapan dengan generasi baru yang lebih canggih dan lebih bermaklumat berbanding mantan Menteri Penerangan sendiri, Zainuddin Maidin bukan sahaja dikecam menerusi Facebook tetapi turut mendapat kecaman di Twitter.

Zainuddin Maidin masih cuba mempertahankan kejahilannya sambil berbangga-bangga kononnya hujahnya tidak dapat ditentang.

Dan apa yang selama ini, tidak atau cuba untuk tidak diperkatakan, terkeluar juga.

Tidak sedikit yang membangkitkan tragedi berdarah yang mengorbankan ramai orang Melayu hanya selepas 4 tahun Mahathir menjadi Perdana Menteri dalam usahanya untuk menyekat perkembangan dan pengaruh PAS yang mulai menular di kalangan orang Melayu, khususnya golongan muda yang terpelajar.


Tragedi Memali yang mengorbankan orang Melayu di sebuah perkampungan kecil merupakan tragedi berdarah pertama yang mendapat liputan secara meluas oleh media. Mahathir bagaimanapun, berjaya mengelak daripada dipersalahkan, bahkan menyalahkan Musa Hitam yang merupakan Menteri Dalam Negeri pada masa itu.

Manakala Jalil Ibrahim pula merupakan mangsa pembunuhan yang kemudian menyaksikan wang negara hilang berbilion-bilion ringgit dalam Skandal BMF-Carrian yang sehingga ke hari ini cuba disembunyikan oleh Mahathir, tetapi nampaknya sudah tidak berjaya.

Hanya kerana mahu memadankan muka Najib, Zainuddin Maidin melakukan kesilapan yang paling bodoh sehingga memaksa dia mengaku DIA MASIH ORANG UMNO walaupun umum mengetahui, siapa tuan dan kiblatnya!


5 comments:

Anonymous said...

madey skrang tak ada kuasa, masih ada orang2 lama sokong dia,satu hari nanti kalau najib bersara dan tak berkuasa lagi,aku rasa sorang pun tak layan dia.

Anonymous said...

Tragedi tu adalah qada & qadar Allah ...tan sri zam

Anonymous said...

Dah mereput dia ni fikiran pun taraf rendah pastu melalut selalu..buang tebiat ni

Anonymous said...

Betul tu. Orang2 lama masih sokong Tundun tua tu sebab dia perasan dia masih berpengaruh dan asyik nak mencatur siapa yg patut jadi pm. Najib akan jadi mcm Pak Lah. Dah pencen tak ada orang nak layan. Sebab perangai mereka berdua taklah seharamjadah Tundun tua tu.

Anonymous said...

Makluk yg duduk atas pagar. Sebelum melompat nak tengok siapa yg sedang meningkat. Semuanya hanya utk meraih keuntungan dengan mengorbankan Rakyat.

 
Blogger Templates