Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 16, 2017

BIAQLAH KALAU PAS TAK MAHU, KATA MAHATHIR SELEPAS PAS KATA TIDAK ADA LAGI KERJASAMA DENGAN CAP BUNGA!!!



Khabarnya para penyokong Mahathir dan Husam Musa kembang punggung kerana ceramah malam tadi, dipenuhi orang di Kota Bharu sekaligus membayangkan masa hadapan yang lebih baik kepada Mahathir-Cap Bunga dan Husam Musa-PAN dalam menghadapi PRU-14 akan datang.

Kelantan dan Terengganu telah dipertanggungjawab sepenuhnya kepada PAN dan Cap Bunga, manakala PKR pula hanya bertindak sebagai parti sokongan memandangkan PKR tidak begitu mendapat tempat sekiranya tidak dibantu oleh PAS.

PAN Kelantan-Terengganu yang diketuai secara tidak langsung oleh Husam Musa sememangnya mahu membalas dendam terhadap PAS kerana keengganan PAS tunduk sujud kepada DAP. Gabungan PAN dan Cap Bunga dianggap sebagai salah satu senjata sulit dan paling ampuh dalam menewaskan PAS yang telah berkubu sekian lama di kedua-dua buah negeri Pantai Timur itu.

Sudah berkali-kali PAS dipujuk untuk menyertai Pakatan Harapan yang diketuai oleh Lim Kit Siang dan DAP. Biarpun DAP masih cuba jual mahal konon-kononnya tidak mengharapkan PAS di dalam Pakatan Harapan, tetapi tindak tanduk dan kegiatan aktif PAN serta Cap Bunga menekan serta memujuk PAS agar menyertai Pakatan Harapan, menunjukkan keterdesakan DAP untuk mendapatkan kerjasama tersebut.

Selama dua penggal PRU, DAP telah menikmati kuasa yang terhasil daripada kerjasama dengan PAS. PAS bukan sahaja telah dijadikan keledai, bahkan anjing DAP dalam usaha DAP memperkukuhkan superioriti dan kekuasaan Dinasti Lim. Apabila PAS berkeras untuk enggan mengikut kehendak DAP terutama dalam isu RUU355 membabitkan Akta Mahkamah Syariah, DAP berasakan PAS akan mudah ditunduk dan dipulas leher.

Malangnya, tanggapan awal Kit Siang dan Guan Eng salah sama sekali. PAS tidak mengalah, sebaliknya PAS menarik diri menyebabkan beberapa demonstrasi besar yang dirancang oleh DAP dan PKR, hambar dan gagal.

PAS menerusi Naib Presidennya yang juga merupakan Timbalan Menteri Besar Kelantan, Nik Amar mengeluarkan kenyataan keras kepada Cap Bunga.

"Tiada lagi perbincangan apabila Cap Bunga menyertai Pakatan Harapan".

Mahathir faham apa yang dimaksudkan oleh Nik Amar. Disebabkan itulah, dalam kenyataan terbaharunya, Mahathir mengatakan, 'tidak mengapalah sekiranya PAS tidak mahu. Biarkanlah." (RUJUK SINI)

DRAMA TARIK TALI DENGAN LIM KIT SIANG SEBAGAI DALANGNYA.... kita tengok kesudahannya....


3 comments:

Anonymous said...

Kit Sial bangkai hidup cilaka laknatullah.

Anonymous said...

Nampak gaya cap bunga dgn pan kena berebut cari kerusi.

Anonymous said...

PAS tak boleh main2 lagi bab sudah terikat dengan penyamun2 UMNO selepas dihadiahkan 90 juta.

 
Blogger Templates