Thursday, March 2, 2017

KIT SIANG PATUT JELASKAN, KENAPA GUAN ENG TIDAK LETAK JAWATAN ATAU BERCUTI WALAUPUN DITUDUH RASUAH DAN SALAHGUNA KUASA OLEH MAHKAMAH!!!



Apek Puaka, Lim Kit Siang barangkali telah menurunkan sifat pembohong tegar kepada anaknya, Lim Guan Eng. Justeru itulah, apabila dia berbohong, apabila dia berlakon, maka dia akan bersungguh-sungguh berbohong dan berlakon supaya tidak kelihatan kekok dan kaku. Malahan langsung tidak berasa bersalah.

Lim Kit Siang cuba memanipulasikan kes rasuah dan salahguna kuasa di Johor yang melibatkan anak seorang Exco. Exco berkenaan telah mengambil cuti serta-merta bagi membolehkan siasatan dilakukan oleh pihak berkuasa.

Tiada langsung demonstrasi, tiada langsung panggilan kepada media untuk diberi keterangan dan sidang media. Malahan tiada langsung ceramah sana sini untuk menunjukkan diri bersalah. Tiada juga peguam-peguam yang berbaris untuk menggemparkan masyarakat awam dengan kemahiran mereka memanipulasi undang-undang menerusi kaedah teknikal.

Parti yang diwakili oleh Exco itu juga tidak memberikan sebarang respons sebaliknya menyerahkan segala-galanya kepada pihak berkuasa!

Tetapi Lim Kit Siang dengan megah bertanya, wajar atau tidak Menteri Besar Johor meletak jawatan kerana kes berkenaan.

Dia cuba membuatkan orang ramai terlupa bahawa anaknya, Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang sedang berhadapan dengan kes rasuah dan salahguna kuasa. Malahan bulan Mac nanti, bermulalah perbicaraannya.

Tetapi jangankan meletak jawatan, Lim Guan Eng pula semakin menggila dengan sidang media dan membuat pelbagai keterangan di hadapan media serta orang ramai bagi tujuan menunjukkan dia sebenarnya telah teraniaya dan dizalimi.

Dalam keadaan biasa, selalunya seseorang yang dikenakan tuduhan sebegitu rupa, sudah pasti akan meletak jawatan atau paling tidak pun bercuti daripada semua jawatan yang dipegang. Tetapi Lim Guan Eng terus berpegang kepada kuasa dan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang serta jawatan-jawatan lain yang berkaitan termasuklah Pengerusi Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang.

Yang disibukkan Lim Kit Siang adalah Khaled Nordin. Mengapa dia tak suruh anaknya, letak jawatan atau bercuti sementara menunggu kes rasuah dan salahguna kuasanya selesai di mahkamah terlebih dahulu?

Perangai macam haramjadah!

Pandai bercakap kalau kat orang lain, kalau kat diri sendiri, buat-buat pejam mata!!!


6 comments:

Anonymous said...

SYABAS.

Anonymous said...

SYABAS BRO.KASI AJAR SIKIT.

Anonymous said...

Alahai yg kena siasat bukannya MB. Kit Siang ni hentam kromo saja.

Anonymous said...

LKS sekeluarga adalah komunis moden... diberikan kuasa oleh rakyat Malaysia yg condong kepada fahaman tsb. 13 Mei 1969, LKS adalah salah seorang kaum China yg menghina kaum Melayu... kenapalah tak ditetak leher dia masa 13 mei 1969... kurang seorang komunis di Malaysia

Anonymous said...

Kau ajar sekali pm kau yg menyamun tu. Satu dunia tau dia menipu tapi muka selamba je ..

Anonymous said...

Kalau UMNO dah kawan dgn Tanah Besar maka sepatutnya Melayu jadi komunis kerana apa yg penting pada Melayu adalah duit.

top