Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 23, 2017

LAMA TAK BERMESRA DENGAN SUAMI, WAN AZIZAH PUN DAH JADI NYANYUK DAN PENIPU!!!



Wan Azizah cuba memujuk PAS dengan mengimbau kenangan dia dan Allahyarham Fadhil Nor. Bukan main lagi dia memuji Allahyarham Fadhil Nor dan PAS yang pada waktu itu kuat menyokongnya dan kemudian membolehkan PKR dan DAP memperolehi lebih banyak kerusi Parlimen pada Pilihanraya 1999 tetapi pada masa yang sama, PAS mengalami penyusutan. (RUJUK SINI)

Kelam-kabut di kem PKR semakin terasa apabila beberapa PAS Kawasan mengambil keputusan memutuskan hubungan dengan PKR yang mahu bekerjasama dan dijajah oleh DAP. PAS mengambil pendekatan untuk memutuskan hubungan dengan PKR mahupun Cap Bunga yang enggan berganjak daripada bersama-sama DAP.

Wan Azizah barangkali sengaja buat-buat lupa mengapa PAS memutuskan tahaluf siyasi dengan DAP.

DAP mengecam PAS, bahkan menghalau PAS keluar dari Pakatan Rakyat kecuali di Selangor kerana bimbang Exco dan pemimpin DAP kehilangan kuasa memandangkan PAS mempunyai 15 kerusi DUN di Selangor. Ketiadaan PAS di dalam Kerajaan Negeri Selangor sekaligus menyebabkan PKR dan DAP kehilangan kuasa.

Tentangan DAP selain hasutan yang dibuat oleh DAP agar Akta Mahkamah Syariah diperlekehkan, menjadi isu besar memandangkan Akta Mahkamah Syariah TIADA KENA MENGENA langsung dengan yang bukan Islam termasuklah para pemimpin DAP yang sudah tentu bukannya berbangsa Melayu dan beragama Islam!

Sebelum ini, Akta Mahkamah Syariah langsung tidak dipedulikan oleh DAP. Tetapi dek kerana gerakan LGBT dan Liberalisme yang mana DAP merupakan dalang dan pendokong utama semakin kuat, RUU355 yang bertujuan meminda hukuman-hukuman lapok yang terdapat di dalam Akta Mahkamah Syariah, telah ditentang oleh DAP dengan alasan itu adalah HUKUM HUDUD dan HUKUM HUDUD itu akan memberi kesan kepada bukan Islam di Malaysia.

PKR termasuklah Wan Azizah tidak pernah menyokong PAS mahupun peningkatan taraf Akta Mahkamah Syariah menerusi RUU355, tetapi bersungguh-sungguh memujuk PAS untuk tunduk sujud kepada DAP walaupun pada masa yang sama, Lim Kit Siang telah menyatakan ISLAM ADALAH PENGHALANG dan parti-parti pembangkang di negara ini tidak boleh sama sekali berpendirian Islam.

Alasan yang diberikan hanyalah, UNTUK MENUMBANGKAN UMNO-BN.... tetapi kata-kata Lim Kit Siang dan penentangan terhadap Akta Mahkamah Syariah yang tidak sepatutnya dicampuri oleh puak-puak kafir DAP, tidak pula Wan Azizah sentuh.

Kenapa?


3 comments:

Anonymous said...

Kak wan eloklah beri nasihat kpd suami tu supaya tak ulangi lgi tabiat buruknya sampai trpaksa tinggal dlm penjara.

Anonymous said...

jijah dah jadi Jerangkong Taik.

Anonymous said...

Org2 UMNO sehari pun tak leh duduk kat penjara.

 
Blogger Templates