Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 30, 2017

LIM KIT SIANG BETUL PUNYA MARAH KAT ABDUL RAHMAN DAHLAN BILA DISARANKAN LETAK JAWATAN DAN BERSARA!!!



Hampir sepanjang 3 minggu, Lim Kit Siang melihat Pengarah Komunikasi Strategik BN Abdul Rahman Dahlan sebagai musuh utamanya. Lim Kit Siang percaya, Rahman merupakan dalang di sebalik semua masalah yang dihadapi oleh DAP hari ini termasuklah ahli keluar beramai-ramai, anak lelakinya didakwa atas tuduhan rasuah, kehilangan sokongan daripada masyarakat Cina, pendedahan tentang perangai flip-flop Anthony Loke dan orang DAP yang menyokong PAS serta Hudud sebelum ini. 

Lim Kit Siang tidak dapat menerima hakikat bahkan menafikan ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin akar umbi DAP menuntut berlakunya perubahan kepimpinan dalam DAP, sekaligus sudah menyampah dengan penguasaan keluarganya ke atas DAP. 

Menerusi blognya, Lim Kit Siang menulis:

"For instance, I told him that he should not be sabotaging any efforts by DAP grassroots members and leaders who allegedly want a change of DAP party leadership and want me to retire from politics, as this is what he did when he publicly championed their cause – but all these allegations are of course a figment of his imagination!" (RUJUK SINI)

Lim Kit Siang tidak pernah semarah ini untuk isu yang sama bagi tempoh yang lama. 

Tidak cukup dengan Lim Kit Siang, turut menyerang Abdul Rahman Dahlan selama 4 hari berturut-turut adalah Hannah Yeoh, Liew Chin Tong, Lim Guan Eng, P.Ramasamy dan Teresa Kok dari DAP. 

Rahman Dahlan telah menimbulkan kemarahan dan serangan besar ke atas dirinya apabila Abdul Rahman Dahlan meminta Majlis Keselamatan Negara untuk menangani tindakan sabotaj ekonomi negara secara serius dan turut mencadangkan agar Kit Siang bersara dari politik. 

Tidak cukup dengan orang-orangnya dalam DAP, Rafizi Ramli dari PKR turut menyerang Abdul Rahman Dahlan dua kali dalam tempoh 3 hari. 

Betul punya kecik hati si Apek Puaka apabila disuruh letak jawatan. Betul punya kecut perut apabila desakan ke atas Majlis Keselamatan Negara (MKN) supaya tindakan ke atas pensabotaj ekonomi negara diambil.

No comments:

 
Blogger Templates