Thursday, March 9, 2017

MENGAMUKLAH MAHATHIR BILA ANTHONY LOKE KATA WAN AZIZAH CALON PERDANA MENTERI, BUKANNYA SI BOBOI BOTAK!!!



Apalah Anthony Loke dan DAP ni...

Tahulah DAP dan Lim Kit Siang merupakan penguasa sebenar di dalam Pakatan, manakala parti Cap Bunga, PAN dan PKR hanyalah penurut perintah, tapi janganlah memperlekeh-lekehkan si Mukhriz yang sudah sedia lekeh itu.

Cadangan dan kenyataan DAP bahawa sekiranya DAP dan sekongkolnya menang pada PRU-14 nanti, maka calon Perdana Menteri yang mereka persetujui adalah Wan Azizah.

Cadangan dan kenyataan seperti itu sudah tentulah akan menaikkan kemarahan Dr. Mahathir. Walaupun partinya jenis 'cap ayam' dan tidak mempunyai asas, tetapi perasan besar selain sentiasa menganggap rakyat Malaysia masih tidak belum tahu siapa sebenarnya Mahathir dan ahli keluarganya terutama kekayaan yang dibolot oleh anak-anaknya.

Kata Mahathir, keputusan yang dibuat oleh DAP untuk menentukan siapa yang akan menjadi Perdana Menteri jikalau mereka berjaya merampas Putrajaya dari Barisan Nasional, bukannya keputusan DAP semata-mata.

"Parti-parti lain juga mempunyai hak untuk menyuarakan pilihan mereka sekiranya mereka berasakan seseorang individu itu sesuai untuk jawatan berkenaan. Kami tidak menolak keputusan DAP itu, tetapi ia hanyalah keputusan sebuah parti," katanya dalam satu sidang media yang diadakan di Yayasan Kepimpinan Perdana.

Sepanjang beberapa tahun Mukhriz atau lebih dikenali sebagai BOBOI terlibat dalam politik, bermula dengan menjadi calon Ketua Pemuda UMNO, kemudian calon Naib Presiden kemudian sebagai Menteri Besar Kedah walaupun dia sebenarnya tidak layak, tidak ramai yang menaruh keyakinan kepadanya. Mukhriz dilihat tidak berbakat langsung sebaliknya terlalu bergantung kepada bapanya.

Sedangkan Mahathir pula akanberusaha sedaya mungkin untuk menaikkan anak lelakinya itu di persada politik negara sebagai salah satu legasinya.


6 comments:

Anonymous said...

Tuan punya badan x ckp apa2 pun..blogger ni yg lebih2..blogger batu api. Lu meroyanlah sorang2

Anonymous said...

Bercakaranlah utk jadi pm..

Anonymous said...

Inilah...ubat untuk boboi..kesan dari tsmy diperlekehkan...keh keh keh..
Tdm..naluri politik nya tak susut susut pada hal untung nasibnya dah banyak susut...dan sokongannya pula merosot..jauh keparas...2 ekor ex editornya..yg kini...tersanggut sanggut..mintak dedak...keh keh keh...

Anonymous said...

Puak2 kau je yg sibuk nak tahu siapa PM. Rakyat tak peduli langsung pun asal najib penyamun lingkup. Kau duduk kat hutan mana bai.

Anonymous said...

Sebelum tun mati.. Dia nk tengok anak dia jadi pm ...

Anonymous said...

Aku pon rakyat aku peduli. Kau rakyat mana bangla mari? Aku nak tun m komunis lingkup semoga bila pejam mata sempat mengucap syahadah...komunispigs...

top