Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 23, 2017

PAKATAN HASUT PENEROKA FELDA TANDATANGAN PETISYEN DESAK BUKA FELDA UNTUK SEMUA KAUM!!!



Kebencian DAP terhadap peneroka FELDA dan FELDA itu sendiri sudah lama ditunjukkan. FELDA bagi DAP adalah keistimewaan orang Melayu-Bumiputera dan lambang ketidakadilan kepada rakyat Malaysia yang bukan Melayu dan bukan Bumiputera. DAP mahu menuntut hak tersebut, sekalipun dalam Perlembagaan Malaysia termaktub keistimewaan orang Melayu-Bumiputera tentang pemilikan tanah serta skim subsidi serta bantuan yang lain.

DAP walaupun tidak menyatakan secara berterus-terang yang mereka MEMERANGI peruntukan dalam Perlembagaan Malaysia itu tetapi dari semasa ke semasa mereka menunjukkan permusuhan dan iltizam untuk mengubahnya dengan apa cara sekalipun.

Mereka hampir berjaya sebenarnya....

Begitu jugalah dengan FELDA.

Selama ini, tiada langsung bantuan atau pun sokongan daripada DAP terhadap FELDA dan penerokanya. Bahkan DAP kerapkali meuwar-uwarkan bahawa FELDA perlu dibuka kepada semua kaum terutama Cina dan India agar 'kemudahan' tersebut dinikmati semua rakyat Malaysia biarpun pada masa yang sama, DAP tidak pernah berusaha MEMALAYSIAKAN para pengikut dan ahli-ahli mereka termasuklah melancarkan pertuturan dan kefahaman dalam Bahasa Kebangsaan. Yang mereka mahu dan tuntut adalah kemudahan serta keistimewaan.


Sekarang ini, dengan bantuan daripada pemimpin-pemimpin Melayu yang sudah terkenal sebagai pensabotaj seperti Rafizi Ramli yang telah berusaha keras untuk menjahanamkan Tabung Haji, Yapeim dan sebagainya, DAP mulai masuk ke FELDA-FELDA dan menghasut para peneroka, terlebih-lebih lagi generasi kedua dan ketiga FELDA yang diketahui banyak bermasalah untuk menyokong mereka membuka FELDA kepada kaum lain, sekaligus mengenepikan generasi kedua dan ketiga FELDA yang sedang dimanjakan oleh pemerintah sekarang.

Masyarakat FELDA bolehlah mula berkemas-kemas sekiranya mereka benar-benar menyokong usaha-usaha DAP yang cuba mendapatkan petisyen agar FELDA dibuka kepada umum sebagaimana yang dihajatkan oleh DAP.

Bukan kerana mahu membantu negara, tetapi kerana TANAH... sama seperti perjuangan DAP di Sabah dan Sarawak yang mahukan Tanah-Tanah Adat dan Anak Negeri yang kata mereka, dibazirkan dengan sistem tradisional yang diamalkan sekarang!


4 comments:

Anonymous said...

Melayu celaka dlm pakatan laknatullah di harap mampus cepat.
Laknat kamu.
Pengkhianat agama,bangsa dan negara

Anonymous said...

Gejala2 maksiat, dadah, curi semua ada dlm Felda kerana pembinaan minda dan rohani tidak diberi penekanan. Inilah keadaan bila penekanan hanya diberi kpd perkauman utk meraih keuntungan politik. Di dunia ini ada pelbagaian dlm semua aspek dan jgn UMNO melawan arus dan membina institusi2 yg mendorong kebencian.

Johan said...

Ada juga FELDA yang disertai dari kaum Cina dan India....hanya di Pahang sahaja rata-ratanya dari kaum Melayu....

Anonymous said...

Rafiza hang tunggu aku

 
Blogger Templates