Social Icons

Pages

BULETIN 247

Monday, March 27, 2017

PATUTLAH AZMIN ALI GEMENTAR SELURUH TUBUH, RUPA-RUPANYA PAS NAK BERTANDING DI SEMUA KERUSI DUN SELANGOR!!!



Tidak menghairankan apabila Azmin Ali berkata, PKR tidak akan memutuskan hubungan dengan PKR di Selangor. Di sebalik sindiran kerasnya terhadap PAS terutama sekali Nik Abduh dan kecik hatinya terhadap gelaran BIAWAK oleh Presiden PAS, rupa-rupanya ada sesuatu yang lebih menakutkan sehingga terpaksa Azmin Ali mengubah fikirannya serta-merta tentang hubungan antara PAS dan PKR. 

Rupa-rupanya Azmin Ali 'NGERI DAN GENTAR' apabila ADUN Sabak, Sallehin Mukhyi berkata, PAS akan meletakkan calon-calonnya untuk bertanding di semua kerusi Dewan Undangan Negeri Selangor.


Menurut Sallehin, PAS tidak takut dengan kekalahan kerana kalah menang bukanlah masalah utama PAS. Bahkan PAS menyerahkan semua urusan kalah menang kepada Allah Taala.

"Orang kata pelik, pelik macam mana kita nak menang. Tidak boleh menang, pelik. Kita percayaan pada saat kepelikan Allah turunkan kemenangan. Sepatutnya bagi orang-orang yang beriman ketika akal tidak mampu berfikir itulah yang mendekatkan kita kepada kemenangan yang hampir dan Allah tidak mitna kita fikir tentang janji-Nya, tentang janji kemenangan," katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung PAS Kawasan Dungun kali ke-58 di Dewan Masjid Pinang Merah, Paka pada Sabtu, 25 Mac lalu. (RUJUK SINI)

Kenyataan yang dibuat oleh Sallehin benar-benar mengancam kewujudan PKR di Selangor. Selama ini, PKR menjadi mewah kerana Selangor walaupun PKR sebenarnya parti paling minoriti dalam Pakatan. 


Keputusan PAS untuk meletakkan semua calon di kerusi DUN Selangor terutama di kerusi-kerusi bermajoriti Melayu atau mempunyai peratusan Melayu ramai, sudah pasti akan menyebabkan PKR yang selama ini tidak banyak bekerja dengan orang ramai, tetapi sekadar berkokok dan beretorik menerusi media selain mengharapkan sepenuhnya PAS melaksanakan kerja-kerja mereka, akan berhadapan dengan kesukaran mempertahankan kemenangan pada 2008 dan 2013. Banyak kerusi DUN yang disandang oleh PKR sekarang ini, terhasil daripada kerja-kerja PAS. Kehilangan lebih separuh dari kerusi DUN Selangor yang dimiliki oleh PKR hari ini, akan menyebabkan Azmin Ali menjadi seorang Nizar Jamaluddin yang akan meroyan dan masih gila bayang dengan jawatan Menteri Besar.

Jadi, tidak hairanlah mengapa Azmin Ali mula mempamerkan sikap lembut terhadap PAS walaupun pada masa yang sama, dia tidak juga berani membantah apa-apa keputusan yang telah dibuat oleh DAP terutama sekali Lim Kit Siang.


No comments:

 
Blogger Templates