Social Icons

Pages

BULETIN 247

Thursday, March 9, 2017

#RespectMyPM TAKUTKAN SHAMSUL KATIK SAMPAI DITUDUH HASHTAG ITU DIBAYAR GUNA DUIT GST!!! BODOH BETUL SI KATIK NIH!!!



Dua soalan paling bodoh dan paling bangang hanya berdasarkan sangka-sangka dan kemudian ditolak oleh Speaker, tetapi kemudian menimbulkan tidak puas hati kepada orang yang bertanyanya telah kedengaran pagi tadi

Soalan pertama datangnya daripada Sim Tse Sim, Ahli Parlimen Bayan Baru yang bertanyakan berapa ramaikah pengintip dan spy asing di negara ini. 

Jawapan yang diberikan oleh Zahid Hamidi adalah, perisi dan spy tidak pernah mendaftar bagi membolehkan jumlah mereka diketahui di dalam negara ini. Bahkan di negara-negara lain di seluruh dunia pun, tidak ada mekanisme untuk mengetahui jumlah spy atau pengintip asing di negara mereka. 

Sebelum itu, Teresa Kok juga memberikan soalan bodoh. Teresa Kok bertanya sama ada Raja Salman, Raja Arab Saudi yang membuat lawatan rasmi ke negara ini, turut membawa dana politik untuk UMNO. Kalau ada, berapa jumlahnya dan Kerajaan serta UMNO perlu dedahkannya kepada umum.

Bodoh tak bodoh Teresa Kok, berapa banyak pun Raja Salman menderma untuk politik dan survival UMNO, apa dia peduli. DAP sendiri tidak pernah berani mendedahkan tentang RM1.2 bilion dana dari Israel yang telah didedahkan sebelum ini bagi membolehkan DAP jadi 'raja' pada PRU-12 dan PRU-13.

Tetapi yang paling bodoh sekali sudah tentulah soalan daripada si pendek katit, Shamsul Iskandar Mohd Akin Ahli Parlimen dari Bukit Katil. 


Dia bertanyakan sama ada hashtag #RespectMyPM telah dibayar atau didanai oleh kerajaan menggunakan wang GST. Dia tidak memberikan sebarang bukti tetapi sekarang membuat tanggapan dan cubaan menimbulkan persepsi. Akhirnya usulnya ditolak. Di luar Dewan, si Katik itu terus mengamuk dan mengaruk.

"Dewan Rakyat telah menolak soalan saya. Saya minta perdana menteri nyatakan jumlah perbelanjaan untuk mendanai pasukan siber #RespectMyPM.

"Alasan ditolak kerana pertanyaan tidak boleh mengandungi apa-apa hujah sangkaan. Jadi saya nak nyatakan kekesalan saya.

"Kita sedia maklum setiap posting perdana menteri ada beribu komen #RespectMyPM dan semestinya ia dilakukan oleh kumpulan yang diupah," katanya.

Tidak ubah seperti katak kuang yang baru keluar dari bawah tong kosong. Apakah Shamsul Katik boleh memberikan anggaran jumlah perbelanjaan yang digunakan untuk membayar golongan yang memaki hamun PM di Facebook PM memandangkan mereka juga adalah orang yang sama, walaupun menggunakan nama yang berlainan?


3 comments:

Anonymous said...

tengok kan muka dah tau mak arip

nanonano said...

Subhanallah. #bodohtakbertepi #makangajibuta #macammanaorangmacamnibolehjadiahliparlimen

Anonymous said...

Kalau spy kena register bukan spy namanya. Bodoh betul mangkuk hayun ni. Spy akan memalsukan identity mereka. Kalau tidak macam mana mereka nak buat kerja spy.

 
Blogger Templates